Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

   



Διανύσαμε περισσότερα από 1.500 χιλιόμετρα, χωρίς φορτίο, με πλήρες φορτίο και τέσσερις επιβάτες, στην εθνική οδό, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και σε χωματόδρομους. Στόχος μας, να δούμε πόσο καύσιμο καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες το Tiguan με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 150 ίππων, το αυτόματο κιβώτιο DSG και το σύστημα τετρακίνησης.


Δυναμικό και άνετο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιταχύνει στα 0-100 σε 9,2 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει τελική 200 χλμ./ώρα

Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας για τη δοκιμή έφερε το πακέτο R-Line, διαθέτοντας σπορ προφυλακτήρες, πλευρικά μαρσπιέ, μικρό γυαλιστερό διαχύτη, πίσω πτέρυγα, ζάντες 19 ιντσών και το λογότυπο «R» σε διάφορα σημεία του αμαξώματος.

Το συγκεκριμένο πακέτο αναδεικνύει τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του δημοφιλούς μοντέλου και προσδίδει δυναμική εικόνα. Ταιριάζει απόλυτα στο Tiguan και ανεβάζει το πρεστίζ του ιδιοκτήτη, αρκεί να έχει δώσει γύρω στα 3.500 ευρώ επιπλέον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καμπίνα είναι κλασική VW, με τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, να παρέχουν στον οδηγό όλες τις πληροφορίες. Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή των υλικών κυμαίνονται στο υψηλότερο επίπεδο, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης.

Όσο για τους χώρους, για τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους είναι υπέρ-αρκετοί, καλύπτοντας πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες τόσο μιας παρέας, όσο και μιας οικογένειας.

Μαζεύει χιλιόμετρα

Ψηφιακές οθόνες, σωστή θέση οδήγησης και φουλ στα συστήματα

Το Tiguan 1.4 TSI είναι ιδανικό για κάθε είδους μετακίνηση. Ευέλικτο μέσα στην πόλη, ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο, σταθερό στις στροφές και ικανό σε χωμάτινες διαδρομές. Η οδική του συμπεριφορά είναι σεμιναριακού επιπέδου, με την ποιότητα κύλισης να παραμένει κορυφαία παρά τις 19άρες ζάντες, τη σφιχτή ανάρτηση και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά.

Το αυτόματο κιβώτιο DSG συνεργάζεται άψογα με τον βενζινοκινητήρα των 150 ίππων, ενώ το 4MOTION Active Control ενσωματώνει μία σειρά προσαρμοσμένων προφίλ οδήγησης.

Μέσω του διακόπτη περιστροφής/πίεσης που βρίσκεται δίπλα στον μοχλό ταχυτήτων, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ των λειτουργιών: Snow, Offroad και Offroad Individual, ενώ στην πρόσθετη λειτουργία Onroad υπάρχει το Eco για πιο οικονομική πορεία.

Το σύστημα επικοινωνεί με τα συστήματα υποβοήθησης κατάβασης, υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας και το ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού, επεμβαίνοντας στο γκάζι, στο κιβώτιο και στα φρένα.

Τι κάνει στον δρόμο;

Σε αποζημιώνει σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα το έδαφος

Πάμε τώρα στα βασικά. Η Volkswagen ισχυρίζεται ότι καταναλώνει γύρω στα 6,9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα. Για να πετύχεις αυτήν την τιμή όμως, είτε πρέπει να έχεις δεξί πόδι σαν πούπουλο, είτε να κινείσαι σε μία ευθεία γραμμή χωρίς επιπλέον βάρος.

Όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μακράς διάρκειας, το τετρακίνητο Tiguan 1.4 TSI με το αυτόματο εξάρι κιβώτιο και την τετρακίνηση 4Motion καίει τουλάχιστον ένα λίτρο παραπάνω. Για να μετρήσουμε σωστά την κατανάλωση, διανύσαμε τα μισά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη με το sart/stop σε λειτουργία και τα υπόλοιπα στην εθνική οδό με πλήρες φορτίο, καθώς και στους επαρχιακούς δρόμους.

Στα πρώτα 1.100 χιλιόμετρα, το trip computer έδειξε γύρω στα 7,9 λίτρα, αλλά χωρίς να πιέσουμε πολύ το αυτοκίνητο. Με απλά λόγια, κινούμαστε χαλαρά, με το eco ενεργό μέσα στην πόλη και το normal στον αυτοκινητόδρομο.

Στη συνέχεια φορτώσαμε πλήρως το πορτμπαγκάζ, με τέσσερα άτομα να βρίσκονται στην καμπίνα. Με αυτόν τον τρόπο διανύσαμε άλλα 400 χιλιόμετρα σε όλες τις συνθήκες, πιέζοντας αρκετά το αυτοκίνητο. Για να πούμε την αλήθεια, περιμέναμε να γράψει πάνω από τα 10 λτ., αλλά το Tiguan μας εξέπληξε, σημειώνοντας 8,5 λτ./100 χλμ., τιμή εξαιρετική αν αναλογιστούμε το βάρος και το γεγονός ότι επρόκειτο για μοτέρ βενζίνης και όχι diesel.

Η γνώμη μας

Η συγκεκριμένη έκδοση του Tiguan έχει όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός. Μαζί του θα ευχαριστηθεί κάθε χιλιόμετρο, είτε πρόκειται για οικογενειάρχη, είτε για single. Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό, είναι σπορτίφ και άνετο. Η τιμή των 35.250 ευρώ είναι λίγο τσιμπημένη, αλλά αξίζει τα λεφτά του.

Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις του Tiguan

Τεχνικά χαρακτηριστικά

VW Tiguan 1.4 TSI 4Motion DSG 
Κυβισμός (cc) 1.395 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 150/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.500
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 9,2
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 6,9
Εκπομπές Ρύπων CO2 163 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 399,35 €
Μήκος (μέτρα) 4.486
Πλάτος (μέτρα) 1.839
Ύψος (μέτρα) 1.646
Βάρος (κιλά) 1.570
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 520
Τιμή (από…) 35.250€

Το Tiguan κινείται σε υψηλούς ρυθμούς, στρίβει απροβλημάτιστα και δεν κουράζει τους επιβάτες
Μηδενίσαμε το trip computer με γεμάτο το ρεζερβουάρ
Με οικονομική οδήγηση είδαμε 7,9 λτ./χλμ. έπειτα από 1.000+ χιλιόμετρα
Στα 1.500 χλμ. και αφού το πιέσαμε έγραψε μέση κατανάλωση 8,5 λτ.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης