Του Περικλή Χαλάτση

Όλοι βλέπουμε αγώνες του WRC. Και όλοι χειροκροτούμε τους οδηγούς που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα όταν στις ειδικές διαδρομές περνάνε «αέρα» από μπροστά μας. Φέτος, στο Ράλι Ακρόπολις αποθεώσαμε τον εκπληκτικό Kalle Rovanpera να πηγαίνει το Yaris WRC  στο όριο, με απόλυτη ασφάλεια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σίγουρος και σταθερός ο νεαρός οδηγός από την Φινλανδία κινήθηκε οριακά με το εκπληκτικό Yaris που προετοιμάζει η TOYOTA GAZOO Racing στις βρεγμένες αλλά και στεγνές ειδικές του μεγάλου μας αγώνα. Κέρδισε άξια το δύσκολο EKO Rally Acropolis και ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. 

Πριν από λίγα 24ωρα ένας άλλος οδηγός του TOYOTA GAZOO Racing WRC,o E.Evans ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου στο Ράλι της Φινλανδίας με το εργοστασιακό Yaris WRC.

Για να κερδίσεις όμως έναν αγώνα ράλι και ειδικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του WRC χρειάζεται ενα αξιόπιστο αυτοκίνητο που προετοιμάζεται από έμπειρους μηχανικούς και o συνδυασμός ενός πληρώματος όπου οδηγός και συνοδηγός έχουν άριστη επικοινωνία.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι εξοπλισμένο με ότι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί στην αγορά. Ειδικό σασί, ειδικές αναρτήσεις, ειδικά φρένα και λάστιχα. Και φυσικά να είναι εφοδιασμένο με τα τελειότερα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Τα «δικά» μας αυτοκίνητα μπορεί να μην έχουν σχέση με τα αγωνιστικά που συμμετέχουν στους αγώνες, έχουν όμως κάτι πολύ σημαντικό. Την τεχνογνωσία. 

Μην νομίζετε ότι οι εργοστασιακές ομάδες απλά ξοδεύουν χρήματα για να συμμετέχουν στους αγώνες και να κερδίζουν τίτλους.Οι επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας της Toyota που είναι πρώτη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών με 441 βαθμούς, μετά από κάθε αγώνα κάνουν εκατοντάδες μεταφορές δεδομένων στο αντίστοιχο τμήμα που ασχολείται με τα αυτοκίνητα παραγωγής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα οφέλη από τη συμμετοχή της ΤΟΥΟΤΑ στο μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι τεράστια. Η εταιρία επενδύει στους αγώνες γιατί αναγνωρίζει αδιαπραγμάτευτα τη συμβολή τους ώστε να έχουμε ασφαλέστερα Ι.Χ 

Ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει αυτή τη λεπτομέρεια. Σίγουρα η νίκη στον αγώνα είναι βασική προτεραιότητα του κατασκευαστή που επενδύει εκατομμύρια. Όμως ο κυριότερος σκοπός, το μεγάλο κέρδος από τους αγώνες, είναι η  τελειοποίηση των υπαρχόντων εξαρτημάτων που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα παραγωγής και ταυτόχρονα η ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών.

Όλα όσα εφαρμόζονται για να γίνει ακόμη καλύτερο ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, μεταφέρονται στη συνέχεια στα καθημερινά αυτοκίνητα για να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικά και ακόμη πιο ασφαλή. 
Το κέρδος από τους αγώνες φαίνεται καλυτέρα στο καλό αυτοκίνητο παραγωγής. Καλύτερα ποιοτικά, ασφαλέστερα και με λιγότερα μηχανικά προβλήματα. Με την ίδια λογική μεταφέρονται οι «γνώσεις» και στα γρήγορα αυτοκίνητα παραγωγής. 

Οι ομοιότητες που έχει ένα «σπορτίβικο» αυτοκίνητο που απευθύνεται σε γρήγορους πελάτες είναι  πάρα πολλές με τα αγωνιστικά. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει επιδράσει σε υπέρμετρο βαθμό στις τεχνολογίες που σήμερα συναντάμε σε ένα αυτοκίνητο πόλης η σε ένα σκληροτράχηλο SUV. 

Από την κίνηση στους 4 τροχούς, την ενεργητική ανάρτηση ή ακόμα και τα χειριστήρια με βάση τα οποία ελέγχεις όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου σου, χωρίς να «τραβήξεις» τα χέρια σου από το τιμόνι. Όλα όσα υπάρχουν στα οικογενειακά αυτοκίνητα προέρχονται από τεχνολογίες που «γεννήθηκαν» στα motorsports.

Η παράδοση της ΤΟΥΟΤΑ στο μηχανοκίνητο αθλητισμό

Επίσημα η εμπλοκή της Toyota γενικότερα στα motorsports ξεκίνησε το 1972. Όμως ανεπίσημα με οδηγό τον Andersson είχε ξεκινήσει από το 1957. Το 1965 η γιαπωνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία με ένα Toyota Sports 800 κέρδισε στο Fuji. Αυτό ανέβασε κατακόρυφα τις μετοχές της. 

Τη δεκαετία του 80, η Toyota κέρδιζε τον έναν αγώνα πίσω από τον άλλον στο WRC. Εκπληκτικές ήταν και οι επιδόσεις στις αφρικανικές διαδρομές που ήθελαν αυτοκίνητα ειδικών κατασκευών. Αργότερα η συμμετοχή της Toyota στο Le Mans άλλαξε τα δεδομένα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με το πρώτο στον κόσμο Hybrid Electric sports car. Οι γιαπωνέζοι έδειξαν ξεκάθαρα το όραμά τους για ένα καθαρότερο πλανήτη. 

Αλήθεια πόσο μπροστά ήταν ο ιδρυτής της TOYOTA, Κiichiro Toyoda. Είχε πει ότι προκειμένου ένας κατασκευαστής να δοκιμάζει την αντοχή και τις επιδόσεις των αυτοκινήτων του, πρέπει να συμμετέχει σε αγώνες, να αναδεικνύει τις δυνατότητές του και να συναγωνίζεται με στόχο την ανωτερότητα στην οδηγική συμπεριφορά.

«Κυνηγώντας μία θέση στο βάθρο, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν προβλήματα που σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να είχαν προβλέψει όταν ένα αυτοκίνητο οδηγείται σε καθημερινές διαδρομές. Ανταποκρινόμενοι σε αυτά, οδηγούμαστε σε καινοτομίες για την καθημερινή οδήγηση». 

Πάντα μπροστά ο πανέξυπνος και πολυτάλαντος ιδρυτής αυτού του παγκόσμιου κολοσσού στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας είχε πάντα επιτυχίες. Τα χνάρια του παππού του ακολούθησε ο εγγονός του, Akio Toyoda. Το 2007 ιδρύει την  «GAZOO Racing»  και υλοποιεί το όραμα του Κiichiro Toyoda που ήθελε να επιστρέψει η Toyota στη θεμελιώδη αρχή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και να συμβάλλει με αυτό τον τρόπο στην ανάπτυξη καλύτερων αυτοκινήτων.

Η TOYOTA GAZOO Racing συναγωνίζεται έχοντας ως βάση ένα αυτοκίνητο παραγωγής και όχι ένα αυτοκίνητο που αναπτύσσεται για τους αγώνες μόνο. Αυτό είναι το κέρδος. Η τεχνογνωσία των αγώνων να μεταφέρεται τα αυτοκίνητα παραγωγής. Να αναβαθμίζονται τα εξαρτήματα και τα σημεία έτσι ώστε να μπορούν να οδηγηθούν με ασφάλεια ακόμη και σε extreme συνθήκες. 

Όταν η Toyota ανακοίνωσε την επιστροφή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2015, μέρος του προγράμματός της ήταν η δημιουργία ενός σπορ αυτοκινήτου εμπνευσμένου από τους αγώνες ράλι. Όραμά της ήταν να εφαρμόσει την τεχνική γνώση και εμπειρία από διεθνείς αγώνες της υψηλότερης βαθμίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε ένα νέο αυτοκίνητο δρόμου, κατάλληλο όμως και για αγωνιστική χρήση και σε προσιτή τιμή για τους πελάτες.

Το 2017 μετά από απουσία 17 ετών η Toyota επέστρεψε στους αγώνες. Οι εμπειρίες που αξιοποιούνται στα Ι.Χ παραγωγής και τα οφέλη είναι τεράστια.Θα αναφέρουμε το GR Yaris που είναι κατασκευασμένο και σχεδιασμένο εξαρχής για επιτυχίες στις υψηλότερες κατηγορίες. Είναι το δεύτερο, παγκόσμιο μοντέλο GR της Toyota, μετά την GR Supra που λανσαρίστηκε το 2018. 

Οι υπεύθυνοι εξέλιξης χρειάστηκε να επιλύσουν τεχνικά θέματα, ώστε να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα μπορούν να αγοράζουν οι πελάτες. Η στενή συνεργασία με την Tommi Mäkinen Racing από την πρώτη στιγμή ήταν καθοριστική για την επίτευξη των στόχων τους. Ήταν μία σχολαστική και κουραστική διαδικασία, αλλά απέδωσε καρπούς, καθώς προέκυψε ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει μία ανθεκτική, ελαφριά δομή με ένα ευέλικτο και άμεσης απόκρισης πλαίσιο και έναν ισχυρό αλλά συμπαγή turbo κινητήρα. 

Το GR Yaris βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota (που έκανε ντεμπούτο στη νέα γενιά του Yaris hatchback), ενώ για το πίσω τμήμα χρησιμοποιήθηκε αναπροσαρμοσμένη η πλατφόρμα GA-C, γνωστή από τα Corolla και C-HR. Η αγωνιστική ομάδα τόνισε τη σημασία του ελαφρού βάρους και αυτό φαίνεται στη χρήση αλουμινένιων πάνελ και μιας συνθετικής οροφής από «σφυρήλατα» ανθρακονήματα στη δομή του αμαξώματος, και στη σχολαστική μείωση βάρους των εξαρτημάτων του αυτοκινήτου.

Για  καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, το ίδιο το αμάξωμα έχει μία μοναδικότητα. Αν και βασίζεται στο νέο Yaris hatchback, είναι τρίθυρο και όχι πεντάθυρο, με χαμηλότερη και πιο αεροδυναμική οροφή. Έχει σχεδιαστεί ειδικά για να κατευθύνει τη ροή αέρα προς τη μεγάλη πίσω αεροτομή του αυτοκινήτου ,ώστε να παράγει πρόσθετη αεροδυναμική πίεση. Όπως και στο αγωνιστικό μοντέλο, το σχήμα του κάτω τμήματος του αμαξώματος κατευθύνει αποτελεσματικά τη ροή αέρα στα πλευρά του αυτοκινήτου.

Ο κινητήρας είναι επίσης νέος. Είναι ένα τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.600 κ.εκ. Είναι ο ισχυρότερος τρικύλινδρος κινητήρας στο κόσμο και ο μικρότερος και ελαφρύτερος 1.6 turbo. Αποδίδει ισχύ 261 DIN hp και ροπή 360 Nm, συμμορφώνεται με τους τεχνικούς κανονισμούς της κατηγορίας WRC2 και μπορεί να επιταχύνει το GR Yaris από στάση στα 100 km/h σε μόλις 5,5 δευτ.

Η τελική ταχύτητα «αγγίζει» τα 230 km/h  και είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί εξαρτήματα προερχόμενα απευθείας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως υπερσυμπιεστή με σφαιρικά ρουλεμάν, μεγάλης διαμέτρου βαλβίδες εξαγωγής και ψύξη εμβόλων μέσω πολλαπλών μπεκ λαδιού.

Η κινητήρια ισχύς αξιοποιείται μέσω ενός νέου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος μόνιμης τετρακίνησης GR-FOUR. Ένα ακόμα στοιχείο εμπνευσμένο από τους αγώνες, προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης με διαφορετική κατανομή ροπής εμπρός/πίσω ανάλογα με τις συνθήκες – Normal, Track και Sport.

To Toyota Yaris, το απλό Ι.Χ, αυτό που κυκλοφορεί στους δρόμους, κέρδισε τον τίτλο «Aυτοκίνητο της Χρονιάς 2021» για την Ευρώπη. Το Yaris είναι το best seller της Ελληνικής αγοράς με τον πλουσιότερο εξοπλισμό και την καλύτερη σχέση αξίας-τιμής στην κατηγορία του. Άνετο με υψηλής ποιότητας εσωτερικό και εξοπλισμό που καλύπτει όλες τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών που ζητούν συνδεσιμότητα και συνεχή πρόσβαση σε πληροφορίες.

Η πλατφόρμα GA-B του νέου Yaris είναι ο στυλοβάτης της δυναμικής συμπεριφοράς του, και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει αυτοπεποίθηση και φυσική οδηγική αίσθηση.  Η ευστάθεια του αυτοκινήτου εμπνέει εμπιστοσύνη ενώ η απόκρισή του στις εντολές του οδηγού είναι φυσική και ακριβής, μεταφέροντας μία ανώτερη αίσθηση ευελιξίας.  

‘Όλα όσα έχει το Yaris παραγωγής, το αυτοκίνητο που βλέπουμε στους δρόμους προέρχονται από την τεχνογνωσία των αγωνιστικών Yaris. Αυτό είναι το κέρδος από τους αγώνες.  Οι τελικοί κερδισμένοι είναι οι πελάτες που κινούνται με ασφαλή και αξιόπιστα αυτοκίνητα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης