Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Peugeot 308 κουβαλά τον τίτλο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2014. Ένας τέτοιος τίτλος μπορεί να μην λέει και τίποτα, αλλά στην πράξη επιβεβαιώνει ότι η τελευταία γενιά δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την προηγούμενη. Ο… πόλεμος άλλωστε των εταιρειών και ιδίως των ευρωπαϊκών είναι τόσο μεγάλος που δεν μπορείς να μένεις στάσιμος αν θέλεις να ανέβεις πολύ ψηλά. Εκεί στόχευσαν οι Γάλλοι και δημιούργησαν το νέο 308 το οποίο κυκλοφορεί τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα και έχει δώσει άλλον αέρα στην μάρκα.
Άλλο αμάξι το νέο Peugeot 308…
Άλλο… αυτοκίνητο
Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1.6 λίτρων απόδοσης 115 ίππων. Πριν όμως αρχίζουμε να αναλύουμε τα περί κινητήρα, κατανάλωσης, επιδόσεων κ.λπ. ας ασχοληθούμε με την σχεδίαση. Το 308 εξωτερικά δείχνει και είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με στοιχεία που το κατατάσσουν πολύ ψηλά. Ανασχεδιασμένη μάσκα, καθαρές γραμμές, φώτα ημέρας LED και γενικότερα ένα παρουσιαστικό που δεν μπορεί να περάσει στο… ντούκου. Εσωτερικά, τα πράγματα έχουν αλλάξει πάρα πολύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και η η ποιότητα είναι σαφώς πιο ανεβασμένη. Αυτό που κάνει αίσθηση είναι το λιτό, λειτουργικό και σύγχρονο εσωτερικό. Πολλά κουμπάκια δεν θα συναντήσεις ενώ η κεντρική οθόνη αφής παρέχει πληροφορίες για τα πάντα. Θα λέγαμε ότι απαιτείται χρόνος για να εξοικειωθείς μαζί της αλλά στο… δια ταύτα, σου δίνει την αίσθηση ότι ζεις απόλυτα στην ψηφιακή εποχή.
Κορυφαίο τιμόνι
Βρισκόμενος πίσω από το τιμόνι ο οδηγός εισπράττει μία… περίεργη αίσθηση καθώς αυτό βρίσκεται ξεχωριστά από το υπόλοιπο σύνολο και φέρει λεπτή στεφάνη. Στην πράξη ικανοποιεί απόλυτα και σε βάζει στην πρίζα να οδηγήσεις με χαρά για πολλά χιλιόμετρα. Ο πίνακας οργάνων είναι και αυτός απλός αλλά λειτουργικός ενώ η έλλειψη πολυάριθμων κουμπιών μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί. Από πλευράς χώρων, το 308 μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση μία οικογένεια μαζί με τις αποσκευές της καθώς το πορτ μπαγκάζ αγγίζει τα 420 λίτρα.
Οι καθαρές γραμμές χαρακτηρίζουν τη νέα γενιά του 308…
Χαμηλή πραγματική κατανάλωση
Στο δρόμο, το γαλλικό αυτοκίνητο διακρίνεται για την πολύ καλή συμπεριφορά, κάτι που χαρακτηρίζει την μάρκα. Οι επιδόσεις είναι καλές όπως και η μικτή κατανάλωση καυσίμου που δεν θα ξεπεράσει τα 5.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (το εργοστάσιο δίνει 3.8). Σε γενικές γραμμές ο κινητήρας έχει δύναμη (115 ίπποι και 270 Nm ροπής), είναι γραμμικός και δεν ενοχλεί με τον χαρακτηριστικό ήχο που βγάζουν πολλά diesel οχήματα. Οδηγικά και θα πρέπει να το τονίσουμε, το τιμόνι (που θα χρειαστεί λίγη εξοικείωση) είναι απολαυστικό και προσφέρει κάτι παραπάνω από ότι ξέρουμε.
Το Peugeot 308 diesel είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με χαρακτηριστικά την ποιότητα κατασκευής, την διαφορετικότητα και την οικονομία. Δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη με τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο ως καθημερινό αυτοκίνητο όσο και ως ένα οικογενειακό για εκδρομές.
Μία δοκιμή θα βάλει σε σκέψη πολύ κόσμο που θα καταλάβει πόσα βήματα εμπρός έχει κάνει η Peugeot που πλέον παίζει σε άλλα χωράφια…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Peugeot 308 1.6 e-HDi STT |
Κυβισμός (cc) | 1.560 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 115/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 270/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10.2 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 194 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 3.8 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 98 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | – € |
Μήκος (μέτρα) | 4.253 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.804 |
Ύψος (μέτρα) | 1.472 |
Βάρος (κιλά) | 1.160 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 420 |
Τιμή (από…) | 19.320 |
Η μάσκα έχει αλλάξει…
Το μήκος του γαλλικού μοντέλου αγγίζει τα 4.2 μέτρα…
Αντίστοιχο εσωτερικό δεν συναντούμε σε κανένα άλλο αυτοκίνητο…
Ο πίνακας οργάνων…
Η οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας…
Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 420 λίτρα…
Κάμερα οπισθοπορείας…
Το γράψαμε… Απλό αλλά άκρως λειτουργικό και με απίστευτο design το εσωτερικό του 308…
Το νέο 308 εφοδιάζεται με ηλεκτρικό χειρόφρενο…
Φώτα ημέρας LED…