Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Το PEUGEOT 308 νέας γενιάς σήμερα δείχνει ότι είναι το πιο όμορφο hatchback της αγοράς. Με τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το νέο PEUGEOT i-Cockpit και το i-Connect Advanced έχει το πιο μοντέρνο και δικτυωμένο σύστημα infotainment. Διατίθεται με κινητήρες HYBRID αλλά και εσωτερικής καύσεως βενζίνης και πετρελαίου.
Το νέο μοντέλο φέρει το νέο έμβλημα της μάρκας PEUGEOT πάνω σε μία μάσκα που είναι κατασκευασμένη αποκλειστικά για αυτό. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν τεχνολογία LED και συμβάλλουν στη δυναμική εμφάνιση του νέου PEUGEOT 308. Το ίδιο και τα φώτα ημέρας σε σχήμα «δόντι λιονταριού» στον μπροστινό προφυλακτήρα. Αυτή η φωτιστική υπογραφή είναι παρούσα σε όλη την γκάμα των μοντέλων της γαλλικής μάρκας, καθιστώντας τα αναγνωρίσιμα από την πρώτη ματιά, τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
Το νέο 308 ισχυροποιεί τη θέση του στην κατηγορία χάρη στην αλλαγή της εμφάνισής του. Βασίζεται σε μια εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας EMP2 (Efficient Modular Platform), χάρη στην οποία είναι δυνατή η προσφορά αμιγώς εξηλεκτρισμένων εκδόσεων. Η νέα αυτή πλατφόρμα συμβάλλει στον περιορισμό της κατανάλωσης και στη μείωση των εκπομπών του CO₂ .
Το νέο PEUGEOT 308 διαθέτει νέο σχήμα, ώστε να εδραιώσει καλύτερα τη θέση του στην κατηγορία:
• Το μήκος του είναι 4.36μ (+11 εκ.).
• Το παρμπρίζ έχει μεγαλύτερη κλίση και είναι τραβηγμένο προς τα πίσω.
• Το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 55 χλστ. στα 2.675 μ., κάτι που προσφέρει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες και δεν ακουμπούν τα γόνατα στα μπροστινά καθίσματα.
• Το ύψος του είναι μειωμένο κατά 20 χλστ. φτάνοντας τώρα το 1,44 μ. Το κατά 20 χλστ. μειωμένο ύψος, σε συνδυασμό με το «σβήσιμο» του εμπρός μέρους, εξασφαλίζει την εικόνα ενός ακόμα πιο σπορτίφ hatchback με κορυφαία αεροδυναμική απόδοση, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cx 0.28 και SCx 0.62m2.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 412 λίτρα και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το δάπεδο τα 28 λίτρα. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.323 λίτρα.
Οι κινητήρες που «φοράει» το νέο 308
Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech, παράγει 110 ίππους και συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στην ισχυρότερη εκδοχή του αποδίδει 130 ίππους και έχει για ταίρι του αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8).
Κάτω από το εμπρός καπό του νέου 308 μπορεί να τοποθετηθεί και ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHdi με ισχύ 130 ίππους. Συνδυάζετε με μηχανικό 6άρι ή με αυτόματο 8 σχέσεων (ΕΑΤ8) κιβώτιο ταχυτήτων.
Υπάρχουν όμως και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις. Η πρώτη παντρεύει τον 1.6 PureTech βενζινοκινητήρα των 150 ίππων με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 81 kW, μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 12,4 kWh, ενσωματωμένο μονοφασικό φορτιστή (OBC) 3,7 kW και ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων (e-EAT8).
Η συνδυαστική ισχύ βρίσκεται στους 180 ίππους, οι εκπομπές C02 στα 24-26 γρ./χλμ., η επίσημη μέση κατανάλωση στα 1,1-1,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να διανύσει 58-60 χλμ. Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας από 0-100% διαρκεί 3 ώρες και 50 λεπτά (μέσω ενισχυμένης πρίζας Green-Up 3,7kW και στάνταρ OBC 3,7 kW) και 1 ώρα και 55 λεπτά (μέσω Wallbox 7,4kW και προαιρετικό OBC 7,4 kW).
Στη δεύτερη plug-in υβριδική έκδοση του νέου 308 η μόνη βασική διαφορά είναι ότι ο 1.6 PureTech βενζινοκινητήρας αποδίδει 180 ίππους και ότι η συνδυαστική ισχύ φτάνει τους 225 ίππους.
Νέο σύστημα infotainment
Το νέο PEUGEOT 308 σηματοδοτεί μία ξεκάθαρη αλλαγή σε ότι αφορά την εργονομία, την ποιότητα του σχεδιασμού και την τεχνολογία χάρη στο εντελώς νέο σύστημα infotainment, το PEUGEOT i-Connect. Το νέο σύστημα infotainment προσφέρει στον οδηγό την δυνατότητα να επιλέξει μέσα από 8 διαθέσιμα προφίλ τις ρυθμίσεις της προτίμησής του.
Η λειτουργία mirroring γίνεται πλέον ασύρματα και δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης μέσω Bluetooth, δύο τηλεφώνων ταυτόχρονα. Η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των 10 ιντσών είναι πλήρως διαμορφώσιμη και εύκολα παραμετροποιήσιμη, έχει τη δυνατότητα εμφάνισης πολλαπλών παραθύρων (multi-window) με «widgets» ή πλήκτρα συντομεύσεων και είναι εξαιρετικά εύκολη στη χρήση, όπως ένα tablet.
Το PEUGEOT i-Connect Advanced προσφέρει μια ολοκληρωμένη τεχνολογική εμπειρία, χάρη στο κορυφαίας απόδοσης και αποτελεσματικότητας σύστημα δικτυωμένης πλοήγησης της TomTom. Για μέγιστη αναγνωσιμότητα, ο χάρτης που εμφανίζεται καταλαμβάνει όλο το πλάτος και ύψος της οθόνης των 10 ιντσών και μπορεί να αναβαθμιστεί «εξ αποστάσεως».
Το νέο σπορ τιμόνι περιλαμβάνει αισθητήρες (οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν το πιάσιμο της στεφάνης από τον οδηγό), καθώς και χειριστήρια ηχοσυστήματος, πολυμέσων, τηλεφώνου και συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Ο πίνακας οργάνων είναι τρισδιάστατος στις εκδόσεις GT και GT Plus.
Το εσωτερικό
Ο σχεδιασμός του εσωτερικού τονίζει τη διαφορετικότητα και την ποιότητα των υλικών. Ο ατμοσφαιρικός LED φωτισμός δίνει την επιλογή 8 αποχρώσεων και ο κρυφός φωτισμός πίσω από την κεντρική οθόνη φωτίζει τη βασική διακόσμηση μέχρι τα πάνελ των θυρών, τα οποία, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μπορεί να είναι από αφρώδες υλικό, ύφασμα ή Alcantara ή να διαθέτουν διακόσμηση αλουμινίου.
Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης
Το νέο 308 εξοπλίζεται με όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, που συμπληρώνουν την γκάμα των ενσωματωμένων τεχνολογιών, και περιλαμβάνουν το υψηλότερο επίπεδο τεχνογνωσίας της μάρκας:
• Adaptive Cruise control με λειτουργία Stop and Go (στο αυτόματο κιβώτιο EAT8)
• Lane Positioning Assist (ενεργή υποβοήθηση διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας)
• Lane Change Assist (σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας εκτεταμένης εμβέλειας)
• Rear Cross Traffic Alert (σύστημα ελέγχου οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας)
Το νέο PEUGEOT 308 εφοδιάζεται με ζάντες διαμέτρου από 16 έως 18 ίντσες και ελαστικά Class A και A+, για περιορισμό των αντιστάσεων κύλισης, και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει η μάρκα με στόχο την κορυφαία οδική συμπεριφορά.
Σίγουρα με τη δοκιμή των νέων μοντέλων επί ελληνικού εδάφους θα έχουμε να πούμε περισσότερα για τα πλεονεκτήματα του νέου 308.
Οι τιμές που προσφέρει η Peugeot στην Ελλάδα είναι άκρως δελεαστικές σε σχέση με τον εξοπλισμό που διαθέτει.
1.2 PureTech 110 S&S 19.900 €
1.2 PureTech 130 S&S 22.300 €
1.2 PureTech 130 S&S EAT8 24.800 €
1.5 BlueHDi 130 S&S 23.300 €
1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 25.700 €
Hybrid 180hp e-EAT8 39.500 €