Έχοντας παρακαταθήκη τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2014», το γαλλικό hatchback απέκτησε έναν ισχυρό turbo κινητήρα 1.600 κ.εκ. και όλες τις απαραίτητες σπορ πινελιές, υποστηρίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τη θέση του στην κατηγορία των GT.
Από τα αλώνια στα σαλόνια
Διακριτικά σπορ και κομψό αισθητικά, το νέο 308 GT συνδυάζει τις αρετές ενός κλασικού πεντάθυρου αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά ενός γρήγορου hatch, εντυπωσιάζοντας τον οδηγό με την all-around προσωπικότητά του. Το παρουσιαστικό του είναι ταπεινό και μόνο όταν βρεθείς στο αριστερό κάθισμα και πατήσεις το κουμπί start στα δεξιά σου, θα νιώσεις ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό.
Ξεχωρίζει για το αποκλειστικό χρώμα Magnetic Blue, τις ζάντες 18 ιντσών, το διακριτικό σήμα στο πλάι και την πίσω πόρτα, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και την πτέρυγα. Ελαφρώς τονισμένα είναι τα φτερά και τα μαρσπιέ, με το αμάξωμα να βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος χάρη στα νέα αμορτισέρ.
Εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα
Το εσωτερικό είναι σαφώς πιο γοητευτικό, με την ποιότητα κατασκευής να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, τον εξοπλισμό να είναι πλήρης και την εργονομία αψεγάδιαστη. Η μινιμαλιστική αισθητική της καμπίνας θα σε κερδίσει από την πρώτη στιγμή, με την οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα να έχει αντικαταστήσει όλα τα κουμπιά και τους διακόπτες, κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή οδηγού και συνοδηγού.
Τα σπορ καθίσματα με τις κόκκινες ραφές είναι εκπληκτικά άνετα και παρότι δεν πρόκειται για αυθεντικά bucket, προσφέρουν καλή στήριξη στο σώμα. Το μικρό τιμόνι τύπου flat bottom δείχνει τις προσπάθειες που έχει καταβάλει η Peugeot για να δημιουργήσει κάτι ιδιαίτερο. Ωστόσο, η πολύ χαμηλή θέση του περιορίζει την ορατότητα προς τον πίνακα οργάνων και χρειάζεται χρόνος ώστε να το συνηθίσεις. Όσο για τους χώρους, παραμένουν άκρως λειτουργικοί, με τους πίσω επιβάτες να μην νιώθουν σε καμία περίπτωση ότι βρίσκονται σε GT.
Στην καρδιά του λέοντος
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 THP κινητήρας, απόδοσης 205 ίππων και 285 Nm ροπής. To μοτέρ έχει υψηλά αποθέματα από τις χαμηλές στροφές και γραμμική λειτουργία, δεν εμφανίζει κραδασμούς, ούτε ενοχλητικούς θορύβους, ανεβάζοντας ρυθμούς σταδιακά. Συνδυάζεται εξαιρετικά με το εξάρι κιβώτιο, με τον ήχο σε κάθε πάτημα του γκαζιού να δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου σε χωρητικότητα μηχανικού συνόλου.
Παρότι δεν σε κολλάει στο κάθισμα σε ένα απότομο βύθισμα του δεξιού ποδιού, οι χρόνοι είναι αρκετά καλοί, ενώ πατώντας το κουμπί sport πίσω από τον μοχλό ταχυτήτων αλλάζει άμεσα η απόκριση του γκαζιού και το τιμόνι βαραίνει, δίνοντας το κάτι παραπάνω όταν το ζητείς.
Τόσο φιλικό, που σε εκπλήσσει
Το 308 GT είναι ένα από τα πιο καλοστημένα αυτοκίνητα. Πιστό στην παράδοση της Peugeot, δημιουργεί από τα πρώτα χιλιόμετρα μεγάλες προσδοκίες, στις οποίες ανταποκρίνεται με μαεστρία. Κινείται με σταθερότητα στην εθνική οδό, μαζεύει τα χιλιόμετρα με ταχύτητα και διαχειρίζεται τις στροφές τόσο εύκολα, που θαρρείς ότι οδηγείς κάποιο hot hatch. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη για σεμινάριο, τα ελαστικά «βιδώνουν» στην άσφαλτο όταν το παρακάνεις σε πιο απαιτητικές διαδρομές, ενώ τα μεγάλα φρένα αποδεικνύονται ο «φύλακας άγγελος» όταν τα χρειαστείς.
Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του, όμως, είναι πως δεν προβληματίζεται καθόλου στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Είναι τόσο ευκολοδήγητο, που σε ωθεί να το δανείσεις ακόμα και στη γυναίκα σου!! Παράλληλα, με την προσθήκη του συστήματος start/stop η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται αισθητά, με τη μέση να κυμαίνεται σε πραγματικές συνθήκες λίγο πάνω από τα 8,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Συμπέρασμα
Αναμφισβήτητα πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα GT της αγοράς. Γρήγορο, σταθερό, κομψό, με ευρύχωρο εσωτερικό και υπερ-πλούσιο εξοπλισμό. Ιδανικό για να κινείσαι ταχύτατα και με ασφάλεια, ξεκούραστο στα ταξίδια και οικονομικό αν το επιθυμείς. Ιδιαίτερα ανταγωνιστική είναι η τιμή των 28.570 ευρώ, περιλαμβάνοντας, μάλιστα, εμπορική πολιτική, όφελος απόσυρσης, 4 χρόνια εγγύηση, ισάριθμα χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Peugeot 308 GT 1.6 THP |
Κυβισμός (cc) | 1.598 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 205/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 285/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 7,5 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 235 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,6 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 130 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας (ευρώ) | 156 |
Μήκος (μέτρα) | 4.253 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.863 |
Ύψος (μέτρα) | 1.447 |
Βάρος (κιλά) | 1.200 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 420 |
Τιμή (από…) | 28.570 €* |
* με το όφελος της απόσυρσης και την προσφορά