Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Διατηρώντας τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία του προκατόχου και έχοντας ενισχυθεί σε όλους τους τομείς, το νέο Corsa αποδεικνύει πως παραμένει ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές στην κατηγορία των supermini.
Best seller με τα όλα του
Είναι ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της παγκόσμιας αγοράς και το πιο δημοφιλές στη χώρα μας. Κάθε γενιά του αποτελεί στοίχημα για την Opel. Ο μεγαλύτερος προβληματισμός των Γερμανών, ήταν πως θα μπορέσουν να προσδώσουν το κάτι διαφορετικό στο αυτοκίνητο, χωρίς να επηρεάσουν τον κεντρικό χαρακτήρα και να αλλοιώσουν τη φιλοσοφία του.
Οι σχεδιαστές της Opel, χωρίς να κάνουν ριζικές αλλαγές, τόνισαν τις πλαϊνές γραμμές και το εμπρός τμήμα, υιοθετώντας στοιχεία από τα Adam και Astra, προσδίδοντας στο αμάξωμα μια φρεσκάδα και ένα νεανικό στιλ. Οι διαστάσεις παρέμειναν σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το Corsa 4ης γενιάς, ωστόσο το νέο μοντέλο δείχνει πιο δυναμικό και φαρδύ.
Ριζικές αλλαγές στην καμπίνα
Σε αντίθεση με το εξωτερικό αμάξωμα, το εσωτερικό είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, έχει καλύτερη ποιότητα κατασκευής και είναι πιο φωτεινό. Στα βασικά τμήματα έχει τοποθετηθεί μαλακό πλαστικό, με την οθόνη 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ntelliLink να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και περιλαμβάνει ακόμα και ψηφιακές ενδείξεις για το trip computer. Στις πλουσιότερες εκδόσεις υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης του συστήματος multimedia με το smartphone του χρήστη, αναπαραγωγή web radio, επικοινωνία με άλλες συσκευές μέσω Bluetooth ή USB, ακόμα και αναγνώριση φωνητικών εντολών.
Το φινίρισμα της καμπίνας είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πλέον παντού, με τη συναρμογή παρότι πιο στιβαρή σε σχέση με το παρελθόν, να υπολείπεται σε κάποια σημεία. Οι χώροι είναι εντυπωσιακοί, με το Corsa να φιλοξενεί με άνεση τέσσερις ενήλικες και το πορτμπαγκάζ να έχει όγκο 285 λίτρων – στην πεντάθυρη έκδοση.
Σε νέο δρόμο
Οι μηχανικοί της Opel άλλαξαν όλα τα μηχανικά μέρη του Corsa, βελτίωσαν σημαντικά το πλαίσιο, μείωσαν το κέντρο βάρος του αυτοκινήτου, εφάρμοσαν διαφορετική γεωμετρία στην ανάρτηση, ενώ νέο είναι και το σύστημα διεύθυνσης. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα, την αναβάθμιση της οδικής συμπεριφοράς και της ποιότητας κύλισης.
Το Corsa είναι πιο ευκολοδήγητο, κινείται σβέλτα μέσα στην πόλη και είναι πιο ακριβές. Το τιμόνι περιλαμβάνει λειτουργία «city» για μεγαλύτερη ευκολία στο παρκάρισμα, αν και κατά την άποψή μας, σπάνια θα χρειαστεί, καθώς είναι αρκετά ελαφρύ.
Επιδόσεις και οικονομία
Ο νέος turbo κινητήρας χωρητικότητας 998 κ.εκ., απόδοσης 90 ίππων, αποτελεί το μεγάλο ατού του γερμανικού supermini. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις και συνάμα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Παρά τους τρεις κυλίνδρους, δεν εμφανίζει κραδασμούς, είναι σχετικά αθόρυβος και έχει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Στον ανοικτό δρόμο δεν προβληματίζεται να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες, έχοντας σπιρτάδα ακόμα και πάνω από τις 5.000 σ.α.λ.
Το σύστημα start/stop είναι γρήγορο και δεν ενοχλεί στο σταματά-ξεκίνα, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται περίπου στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.
Το έξυπνο μικρό
Βελτιωμένο σημαντικά σε ποιότητα, με μεγάλους χώρους, προηγμένα συστήματα ασφαλείας, τεχνολογίες που επιζητά ο σύγχρονος αγοραστής και έναν εντυπωσιακό μικρό κινητήρα, το νέο Corsa είναι αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Η τιμή των 13.440 ευρώ σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί απαγορευτική, ούτε και τα 91,80 ευρώ των τελών κυκλοφορίας που θα κληθεί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Opel Corsa 5d 1.0 Turbo |
Κυβισμός (cc) | 999 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 90/3.700 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 170/1.800 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 11,9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 180 |
Μέση Κατανάλωση (κιλα/100χλμ.) | 4,3 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 102 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 91,8 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.021 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.944 |
Ύψος (μέτρα) | 1.481 |
Βάρος (κιλά) | 1.214 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 285 |
Τιμή (από…) | 13.440 |