Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Όπως φαίνεται οι τεχνολογίες έχουν… ξεφύγει και πράγματα που πριν από μερικά χρόνια φάνταζαν απίστευτα, σήμερα γίνονται πραγματικότητα. Το Opel Ampera είναι ένα νέο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας το οποίο αναμένεται πολύ σύντομα να δούμε και στους ελληνικούς δρόμους. Ωστόσο δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο αλλά για ένα τεχνολογικό επίτευγμα που μαζί με άλλα μοντέλα διαφόρων εταιρειών αναμένεται τα επόμενα χρόνια να αλλάξουν τα δεδομένα στον κομμάτι της αυτοκίνησης αλλά αι των μετακινήσεων.
Το Ampera είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που συνδυάζει ηλεκτρικό κινητήρα αλλά και κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο στην περίπτωση του, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει αμιγώς κίνηση με μπαταρίες (δηλαδή… ρεύμα) και αντίστοιχα τον κλασσικό βενζινοκινητήρα. Ο συνδυασμός αυτός διαφέρει από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα για έναν κυρίως λόγο. Για να μπορεί ο οδηγός του να το χρησιμοποιεί σαν κανονικό αυτοκίνητο και όχι απλά σαν ένα αυτοκίνητο πόλης με περιορισμένη αυτονομία. Πώς γίνεται αυτό; Η απάντηση είναι απλή. Οι μπαταρίες του Ampera δίνουν τη δυνατότητα για μετακινήσεις έως 80 χιλιόμετρα (ανάλογα με την οδηγηση), νούμερο ικανοποιητικό για τις καθημερινές μετακινήσεις ενός αστού. Από εκεί κει πέρα για μεγαλύτερες αποστάσεις ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία με τον βενζινοκινητήρα και έτσι να μπορεί να καλύψει αποστάσεις έως και 500 χιλιόμετρα.
Αθόρυβο…
Το εν λόγω μοντέλο είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε στο Ναύπλιο και να πάρουμε μία πρώτη «γεύση» από τις ικανότητές του. Σε γενικές γραμμές μας άφησε θετικές εντυπώσεις. Αρχικά από την σχεδίαση και από εκεί και πέρα από την συμπεριφορά του στο δρόμο που είναι απλά… χαλαρωτική. Ωστόσο το «πρόβλημα» το εστιάσαμε στην αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα αφού οι πεζοί (που στην Ελλάδα περπατούν στο δρόμο μιας και τα πεζοδρόμια είναι κατειλημμένα από αυτοκίνητα ή τραπεζοκαθίσματα) δεν το ακούν και έτσι μπορεί να υπάρξει ατύχημα.
Όλα τα παραπάνω θα λέγαμε πως είναι λεπτομέρειες αφού κανένας δεν θα αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί είναι αθόρυβο ή γιατί είναι εφοδιασμένο με νέες τεχνολογίες. Ο υποψήφιος πελάτης θα εστιάσει στο κόστος αγοράς και χρήσης για να βγάλει με χαρτί και μολύβι τα έξοδα που στις μέρες μας παίζουν καθοριστικό ρόλο. Μία κλασσική ερώτηση είναι «πόσο καίει»; Στην περίπτωση του Ampera θα απαντήσουμε πόσο καίει αλλά και πόσο ρεύμα… καταναλώνει μιας και οι μπαταρίες φορτίζουν από μία απλή πρίζα. Στα 100 χιλιόμετρα και με κάλυψη 70 χιλιομέτρων μόνο με το ρεύμα που θα καταναλώσουμε (όχι νυχτερινό) θα καταβάλλουμε σχεδόν 2 ευρώ. Εάν προσθέσουμε και την απόσταση 30 χιλιομέτρων με κατανάλωση βενζίνης (1,6 ίτρα όπως αναφέρει η Opel) τότε το τελικό ποσό φτάνει τα 4,5-5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας η απόσβεση αγοράς ενός Ampera γίνεται σε 6-7 χρόνια σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με τη διαφορά ότι το εν λόγω θα διατηρήσει υψηλή μεταπολιτική αξία.
Μπαταρίες, εγγυήσεις, επιδόσεις…
Όσον αφορά την εγγύηση των μπαταριών αυτές έχουν διάρκεια 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως μετά το πέρας του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος θα είναι για… πέταμα. Σε 8 πάντως χρόνια θα έχουν χάσει το 20% της απόδοσής τους. Να σημειώσουμε ότι λόγω της νέας τεχνολογίας το Ampera συντηρείται μόνο από εξειδικευμένο προσωπικό. Χαρακτηριστικό μάλιστα το παράδειγμα όπου στην Ελλάδα υπάρχει, προ το παρόν, μόνο ένας τεχνικός που μπορεί να βάλει «χέρι» στο αυτοκίνητό σας. Οι επιδόσεις σε ένα τέτοιο μοντέλο δεν παίζουν μεγάλο ρόλο, αλλά αξίζει να αναφέρουμε ότι το 0-100 επιτυγχάνεται σε 9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 161 χλμ./ώρα.
Τέλος να αναφέρουμε και την τιμή αγοράς που ξεπερνά τα 60.000 ευρώ και αυτό διότι μόνο ο φόρος πολυτελείας κυμαίνεται κοντά στα 16.000 ευρώ. Ωστόσο η τιμή αυτή μπορεί να πέσει κατά 16.000 ευρώ περίπου εάν και εφόσον καταργηθεί στο προσεχές μέλλον ο φόρος πολυτελείας που συζητιέται εδώ και 6 περίπου μήνες…
Δείτε το video με την αναλυτική παρουσίαση του Opel Ampera
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Opel Ampera |
Κυβισμός (cc) | 1.400 (βενζίνη) + Μπαταρία ιόντων λιθίου 16Kw |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη) | 150 (ηλεκτροκινητήρας) + 86 (Βενζινοκινητήρας) |
Ροπή (Nm) | 370 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 9 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 161 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 1,6 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 27 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 0 € |
Μήκος (μέτρα) | 4,498 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,787 |
Ύψος (μέτρα) | 1,439 |
Βάρος (κιλά) | 1.732 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 310 |
Τιμή (από…) | 61.000 (με φόρο πολυτελείας) |
Δείτε εδώ φωτογραφίες του ιταλικού μοντέλου