Αποστολή στην Αυστρία
Λουκάς Παπαλάμπρος

Ταξιδεύοντας από την «καυτή» Ελλάδα των 35 βαθμών Κελσίου στη βροχερή Βιέννη των 17 βαθμών, πήραμε μια γεύση από τη νέα γενιά των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου της Opel αλλά και τα αναβαθμισμένα εξατάχυτα κιβώτια της μάρκας.

Η έναρξη μιας νέας εποχής

Η γερμανική φίρμα, όπως μας αποκάλυψαν τα ανώτερα στελέχη της στην Αυστριακή πρωτεύουσα, στοχεύει να ανανεώσει το 80% της γκάμας της έως το τέλος του 2016, παρουσιάζοντας 13 νέους κινητήρες και αρκετά καινούρια κιβώτια ταχυτήτων. Τα πρώτα μηχανικά σύνολα τα οποία και θα τοποθετηθούν άμεσα σχεδόν σε όλα τα μοντέλα, είναι ο 1.6 SIDI Turbo και ο 1.6 CDTI.   
Πρόκειται για δύο προηγμένα μοτέρ φιλοσοφίας «downsizing», δηλαδή μονάδες μειωμένου κυβισμού, με άφθονη ισχύ και ροπή και συνάμα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.

Ο turbo βενζινοκινητήρας 1.600 κ.εκ.

Ο νέος 1.6 SIDI (spark ignition direct injection) Turbo, είναι ο πρώτος από τους νέους τετρακύλινδρους κινητήρες της Opel με άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Διατίθεται ήδη στα μοντέλα Astra, Zafira Tourer, Cascada και από το φθινόπωρο στο ανανεωμένο Insignia, προσφέροντας υψηλή ελκτική ισχύ και πολιτισμένη λειτουργία. Αποδίδει 170 ίππους και 280 Nm ροπής, με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων να είναι μειωμένες κατά 15% σε σχέση με τον προηγούμενο 1,6 turbo.  

Ο καλύτερος diesel που έχει κατασκευάσει η Opel

Από την άλλη, ο 1.6 CDTI των 136 ίππων είναι ο πρώτος πλήρως αλουμινένιος πετρελαιοκινητήρας της εταιρείας και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro6, όντας ο καθαρότερος όλων. Είναι από τα πιο αθόρυβα μηχανικά σύνολα και έχει από τις υψηλότερες ροπές στην κατηγορία με 320 Nm. Τοποθετήθηκε αρχικά στο Zafira Tourer και σταδιακά θα περάσει και στα υπόλοιπα μοντέλα, αντικαθιστώντας τους σημερινούς 1.7 και 2.0 diesel.
Στο Zafira Tourer, η μέση κατανάλωση είναι 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές στα 109 γρ./χλμ., ωστόσο σε μοντέλα όπως το Astra εκτιμάται ότι θα καταναλώνει λιγότερο και οι εκπομπές CO2 θα κυμαίνονται γύρω στα 100 γρ/χλμ. ή ακόμα χαμηλότερα.

Στην πράξη

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας στη Βιέννη, οδηγήσαμε αρχικά το Zafira Tourer με τον diesel κινητήρα. Το πρώτο θετικό στοιχείο, είναι η απουσία τριγμών και κραδασμών. Το δεύτερο, είναι η πολιτισμένη λειτουργία του και η ταχεία απόκριση του γκαζιού σε όλες τις στροφές του κινητήρα. Κινεί το αυτοκίνητο με περίσσια άνεση και συνδυάζεται ιδανικά με το αναβαθμισμένο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ χάρη στη δύναμη του δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να έχει πάντα μια ταχύτητα πάνω.

Για τη δοκιμή του βενζινοκινητήρα, επιλέξαμε το πεντάθυρο Astra. Οι 170 ίπποι προσφέρουν πολύ καλές επιταχύνσεις και σε συνδυασμό με το καλοστημένο γερμανικό μοντέλο, η οδήγηση γίνεται πιο απολαυστική σε στριφτερές διαδρομές. Σε συνθήκες πίεσης δείχνει όλα τα προτερήματα του, όπως την ελαστικότητα και την ισχύ του από τις χαμηλές κιόλας στροφές.