Αποστολή στη Γαλλία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   



Μικρός το δέμας αλλά με μεγάλη καρδιά. Αυθεντικά σπορ, γνήσιο GTI, με ελκυστική εμφάνιση, εξαιρετικές επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας και άκρως απολαυστικό στον δρόμο.

Ταξιδέψαμε ως τη Νίκαια της Γαλλίας, στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης στους εκπροσώπους του Τύπου και οδηγήσαμε το ολοκαίνουργιο up! GTI στη μαγευτική Κυανή Ακτή.

Τιμή και δόξα στο παρελθόν

Η πρεμιέρα του μοντέλου δεν έγινε τυχαία στη συγκεκριμένη περιοχή. Όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της διήμερης παραμονής μας στη Γαλλική Ριβιέρα, εκτός από τα εκθαμβωτικά supercar, τα επιβλητικά SUV, τις δεκάδες Rolls-Royce και τις Bentley, το Abarth είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε Νίκαια και Μόντε Κάρλο.

Το up! GTI στοχεύει απευθείας στο ιταλικό hot μοντέλο, δίνοντας τη δυνατότητα στους νέους ηλιακά οδηγούς να αποκτήσουν ένα πραγματικά γρήγορο μικρό αυτοκίνητο με GTI χαρακτηριστικά.

Οι άνθρωποι της VW το συνέκριναν με το πρώτο Golf GTI Mk1 του 1976, λέγοντας πως το νέο δημιούργημά τους αποτίνει φόρο τιμής στο αρχέτυπο μοντέλο, συνεχίζοντας το δόγμα του compact και ελαφρού GTI.  Έχουν περίπου τις ίδιες διαστάσεις και αποδίδουν ανάλογους ίππους – 5 περισσότερους το up! – με τους χρόνους σε 0-100 και τελική ταχύτητα να είναι εμφανώς καλύτεροι στο νεότερο μέλος.

Σε εμπνέει

Σε καμία περίπτωση δεν είναι Golf νέας γενιάς, ούτε καν Polo. Διαθέτει όμως, την αύρα ενός πραγματικού GTI χάρη στα χρώματα του εξωτερικού αμαξώματος, τις διπλές ρίγες στο πλάι, τις κόκκινες ή μαύρες λωρίδες, τους τροχούς ελαφρού κράματος, τη γρίλια κυψελοειδούς σχήματος στη μάσκα, τα σκούρα διακοσμητικά, τη μαύρη πόρτα του πορτμπαγκάζ, το πίσω σπόιλερ και φυσικά, το διάσημο λογότυπο της έκδοσης.

Αυτά τα καθίσματα!

Μόλις ανοίγεις την πόρτα, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι τα καθίσματα με το κλασικό υφασμάτινο μοτίβο με τις λευκές και κόκκινες λωρίδες να εναλλάσσονται σε μαύρο φόντο. Εντυπωσιακό σε όψη και πρακτικότητα είναι το τριάκτινο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με την παχιά στεφάνη, την κόκκινη ραφή και το μεγάλο λογότυπο στο κάτω μέρος.

Το διακοσμητικό κόκκινο φιλέτο κατά μήκος του ταμπλό είναι κραυγαλέο, γεγονός που θα εκτιμήσουν οι θιασώτες των σπορ προτάσεων.

Οι επιφάνειες σε κονσόλα και πόρτες καλύπτονται από σκληρά πλαστικά και γυμνό μέταλλο, με τη συναρμογή των υλικών να δείχνει ότι θα αντέξει στον χρόνο.

Κουμπιά και διακόπτες είναι σωστά τοποθετημένα, κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή των επιβατών, με την καμπίνα να χωράει οριακά τέσσερις ενήλικες. Φυσικά, αν οι πίσω είναι άνω του μετρίου αναστήματος δύσκολα θα βολέψουν τα πόδια και το κεφάλι τους, κάτι φυσιολογικό από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός, περιλαμβάνοντας αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά

Η σκωτσέζικη καρό επένδυση στα καθίσματα ονομάζεται «clark»

ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, σπορ ρύθμιση πλαισίου και σπορ ζάντες αλουμινίου, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, καθώς και το ηχοσύστημα Composition Phone με έξι ηχεία. Οθόνη αφής δεν προβλέπεται, αλλά μπορείς να συνδέσεις το smartphone με το σύστημα πολυμέσων.

Μικρός αλλά χαρισματικός

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 TSI απόδοσης 115 ίππων και 200 Nm ροπής. Τα νούμερα μπορεί να μην προκαλούν επιφωνήματα θαυμασμού, αλλά χάρη στο περιορισμένο βάρος του αμαξώματος, το up! GTI επιταχύνει στα 0-100 σε 8,8 δευτερόλεπτα και το κοντέρ τερματίζει στα 196 χλμ./ώρα.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη έκδοση είναι η πρώτη που εφοδιάζεται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων και πληροί τις Euro 6 AG προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αλλά στην πραγματικότητα και ειδικά σε φιδίσιες διαδρομές πολύ δύσκολα μπορεί να την επιτύχει κάποιος.

Ανέλπιστα ζωηρό

Έχοντας στα χέρια μας ένα κόκκινο up! GTI, κινηθήκαμε από τη Νίκαια για το Μονακό αρχικά μέσω της παραλιακής διαδρομής και στη συνέχεια από τους ορεινούς όγκους, προκειμένου να πάρουμε μια καλή γεύση από το αυτοκίνητο. Το μοτέρ εμφανίζει ελαφριά υστέρηση στις χαμηλές στροφές, αλλά από τις 2.300 σ.α.λ. δείχνει τη δύναμη και την σπιρτάδα του. Το εξάρι μηχανικό κιβώτιο είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση, με τη σπορ ανάρτηση και το πλαίσιο να συνδυάζονται αρμονικά, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να απολαύσει το σπορ στήσιμό του.

Φυσικά, το αυτοκίνητο δεν υπόσχεται συγκινήσεις ανάλογες ενός Golf GTI, ούτε είναι ικανό να κολλήσει το σώμα στο κάθισμα σε ένα απότομο βύθισμα του δεξιού ποδιού στο γκάζι, αλλά στρίβει πολύ πιο γρήγορα από όσο θεωρείς αρχικά και διαθέτει το χάρισμα για να προκαλέσει αυτό το χαμόγελο ευτυχίας που επιζητάς.

Πότε έρχεται και με πόσο;

Το VW up! GTI θα βρίσκεται στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο, με την τιμή του σύμφωνα με τα στελέχη της μάρκας να είναι κάτω από τα 16.000 ευρώ.