Αποστολή στην Πορτογαλία: Λουκάς Παπαλάμπρος
Όταν αφήνεις τους σχεδιαστές ελεύθερους να εκφράσουν το δημιουργικό τους πνεύμα και να αναζητήσουν την αισθητική, το design είναι ικανό να ομορφύνει τα πάντα και να επινοήσει εκ νέου το ωραίο. Αυτό ακριβώς συνέβη στην περίπτωση της Volkswagen και του ολοκαίνουργιου μικρού crossover.
Βρεθήκαμε στη Λισαβόνα, στο πλαίσιο της διεθνούς παρουσίασης του T-Roc στους εκπροσώπους του Τύπου και χωρίς περιστροφές αναφέρουμε ότι, αυτό είναι το πρώτο πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας έπειτα από πολλά χρόνια.
Αέρας μοντερνισμού
Αναμφισβήτητα, η VW αποτελεί μία από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου και τη No1 της Ευρώπης. Ωστόσο, οι Γερμανοί είχαν επαναπαυθεί στις δάφνες της επιτυχίας και άφηναν κατά μέρος την σχεδίαση των μοντέλων τους. Με το T-Roc όμως, τα πράγματα αρχίζουν να αλλάζουν.
Αυτό το μοντέλο είναι το πιο σύγχρονο της μάρκας από αισθητικής άποψης. Ένα πραγματικά ελκυστικό αυτοκίνητο, με καμπύλες γραμμές, διχρωμίες στο αμάξωμα, τονισμένες επιφάνειες, λεπτομέρειες χρωμίου και αλουμινίου στο πλάι, νεανικά χρώματα και σπορ χαρακτηριστικά.
Όπως κάθε καινούργιο μοντέλο του ομίλου βασίζεται στην πλατφόρμα MQB. Τοποθετείται κάτω από το Tiguan, με το μήκος να αγγίζει τα 4.234 χλστ., το πλάτος τα 1.819 χλστ. και το ύψος τα 1.573 χλστ.
Το θέμα είναι η συνδεσιμότητα
Ο διάκοσμος της καμπίνας προέρχεται από το νέο Polo, με τους ανθρώπους της VW να δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη συνδεσιμότητα και τις εφαρμογές, όπως μας ανέφερε ο Global Product Manager Car-Net-App-Conect, Ricardο Garcia Perez. Μέσω της οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό, η οποία είναι συμβατή με Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink, μπορείς να χειριστείς οποιαδήποτε λειτουργία εύκολα και γρήγορα. Το σύστημα πολυμέσων είναι πραγματικά εξαιρετικό, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «Active Info Display» 11,3 ιντσών – βρίσκεται στα έξτρα.
Τα διακοσμητικά κατά μήκος του ταμπλό και στις πόρτες δίνουν μία φρεσκάδα, αλλά δεν μπορούν να αποβάλλουν την αρνητική αίσθηση που λαμβάνεις από τα σκληρά πλαστικά. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά, πως το T-Roc υπολείπεται σε ποιότητα και συναρμογή.
Ιδανικό για τέσσερα άτομα
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στον τομέα της ευρυχωρίας, με τον οδηγό να κάθεται ψηλά, έχοντας άριστη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες επιβάτες, έχοντας αρκετό αέρα για τα κεφάλια τους παρά την κλίση της οροφής. Αυτό το μοντέλο είναι το πιο σύγχρονο της μάρκας από αισθητικής άποψης
Απόλυτα ικανοποιημένες θα μείνουν οι μαμάδες, καθώς όχι απλά θα βολέψουν δύο παιδιά με τα καθισματάκια τους, αλλά θα γεμίσουν και το πορτμπαγκάζ χωρίς να ανησυχούν για τα καρότσια, χάρη στα 445 λίτρα χωρητικότητας.
Το πακέτο ασφαλείας είναι κορυφαίο για τα δεδομένα της κατηγορίας, περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας και παρακολούθησης της κίνησης εμπρός, είναι στο βασικό εξοπλισμό. Αντίθετα, τα adaptive cruise control, Traffic Jam Assist, Emergency Assist, Rear Traffic Alert και Park Assist προσφέρονται προαιρετικά.
Κινητήρες για όλα τα γούστα και βαλάντια
Στους κινητήρες συναντάμε τρία σύνολα βενζίνης και ισάριθμα diesel. Στη βάση είναι ο τρικύλινδρος 1.0 TSI απόδοσης 115 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ακολουθεί ο 1.5 TSI των 150 ίππων και στην κορυφή είναι ο 2.0 TSI με τους 190 ίππους. Στους diesel, υπάρχει ο 1.6 TDI των 115 ίππων και ο 2.0 TDI με τους 150 ή 190 ίππους.
Τα δίλιτρα μοτέρ συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG7 και τετρακίνηση 4MOTION. Οι 1.5 TSI και 2.0 TDI 150hp φέρουν προαιρετικά το κιβώτιο DSG και το σύστημα τετρακίνησης. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual) όσον αφορά στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και τέσσερα στις τετρακίνητες (Street, Snow, Off-road και Off-road individual).
Ευχάριστο και άνετο
Η επιτυχία του T-Roc, εκτός του design, είναι το γεγονός ότι θα το ευχαριστηθεί στην οδήγηση τόσο ένας έμπειρος οδηγός, όσο και μια άπειρη κοπέλα. Είναι εύκολο στο χειρισμό του, απόλυτα ευέλικτο και σταθερό.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στη Λισαβόνα και στο μαγευτικό Κασκάις, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο τους δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel με τους 190 και 150 ίππους, αντίστοιχα. Τα μοτέρ ανέβαζαν ρυθμό με χαρακτηριστική άνεση τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και πιο στενές διαδρομές, με το κιβώτιο DSG να αλλάζει σχέσεις υποδειγματικά.
Βέβαια, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στα μικρότερα σύνολα και πιο συγκεκριμένα τον 1.0 TSI, το οποίο θα έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε στην Ελλάδα από το νέο χρόνο, οπότε και το αυτοκίνητο θα έρθει στην Ελλάδα.
Πόσο κοστίζει;
Οι τιμές αναμένεται να ανακοινωθούν επίσημα μέσα στον Νοέμβριο και σύμφωνα με τις πληροφορίες μας θα ξεκινούν από 20.000 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό. Τα βιβλία παραγγελιών αναμένεται να ανοίξουν άμεσα, με τις παραδόσεις στους πελάτες να προγραμματίζονται για τον Ιανουάριο.