Αποστολή στη Μαδρίτη: Λουκάς Παπαλάμπρος

   


H ιαπωνική εταιρεία αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά στο design και τον προσανατολισμό των crossover, διαθέτοντας στην γκάμα της το πιο ξεχωριστό, ιδιαίτερο και ενδιαφέρον αισθητικά μοντέλο. Ταξιδέψαμε έως την πρωτεύουσα της Ισπανίας, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.


Το διαμάντι της Toyota

Έχοντας εμπνευστεί από τις γραμμές και τις ακμές των διαμαντιών, το σχεδιαστικό τμήμα των Ιαπώνων τόλμησε κάτι πέρα από τα συνηθισμένα, αφήνοντας κατά μέρος τις συντηρητικές καταβολές. Το C-HR είναι το αυτοκίνητο που αλλάζει τελείως την εικόνα της μάρκας στην παγκόσμια αγορά, τη φέρνει πιο κοντά στους νέους, σε αυτούς που επιζητούν κάτι καινοτόμο, διαφορετικό και στιλάτο.

Το design του «Coupe High-Rider» -όπως είναι η ονομασία του μοντέλου- ξάφνιασε τους πάντες, από κοινό μέχρι ειδικούς και ανταγωνιστές. Αναμφίβολα, ουδείς περίμενε από την Toyota να παρουσιάσει κάτι τόσο ακραίο σχεδιαστικά, ακολουθώντας κατά βήμα τη φιλοσοφία του concept.

Το C-HR προς έκπληξη δεν τοποθετείται απέναντι από το Juke, αλλά από τον ηγέτη της κατηγορίας Nissan Qashqai και τα υπόλοιπα μικρομεσαία crossover της αγοράς. Ωστόσο, είναι το πιο δυναμικό και σπορτίφ από όλα, με τις μυώδεις επιφάνειες του αμαξώματος, την έντονη κλίση της οροφής και το ρηξικέλευθο πίσω τμήμα να αναδεικνύουν τη μοναδικότητά του. Αξίζει να τονίσουμε πως από κοντά το αυτοκίνητο είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, θυμίζοντας περισσότερο υπερυψωμένο coupe. 

Η ποιότητα συναντά το lifestyle

Ανοίγοντας την πόρτα, δεν μπορείς παρά να σταθείς στους έντονους χρωματικούς συνδυασμούς και τη high-tech αισθητική της καμπίνας. Το εσωτερικό του C-HR ακολουθεί τη φιλοσοφία του εξωτερικού αμαξώματος, προσεγγίζοντας τις πιο premium προτάσεις. Στο ταμπλό και τις πόρτες συνδυάζονται διάφορα χρώματα, με τα υλικά κατασκευής και τις επενδύσεις να είναι ανώτερης ποιότητας.

Τη διαφορά κάνει φυσικά η οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας, η οποία θαρρείς και αιωρείται στο ταμπλό. Μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να χειριστεί τις λειτουργίες εύκολα και γρήγορα, περιλαμβάνοντας όλες τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας και εφαρμογές συμβατές με τα smartphone. Ο φωτισμός του περιβάλλοντος προσδίδει επιπλέον φρεσκάδα, με τον πίνακα οργάνων να είναι λιτός και ευανάγνωστος.

Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά βολικά και στηρίζουν απόλυτα το σώμα, με τον οδηγό να κάθεται πιο ψηλά προς όφελος της περιφερειακής ορατότητας. Η συναρμογή είναι άριστη, σε αντίθεση με την πρακτικότητα, η οποία κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Ο χώρος στα πίσω καθίσματα είναι ανέλπιστα μεγάλος παρά την έντονη κλίση της οροφής, φιλοξενώντας απροβλημάτιστα δύο επιβάτες με ύψος 1.85μ.  Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 377 λίτρων, με τον όγκο του να υπολείπεται σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

Λάμπει διά της απουσίας του το diesel

Οι πετρελαιοκινητήρες φαίνεται ότι περνούν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, με τους κατασκευαστές να δίνουν έμφαση στα σύνολα βενζίνης και στις εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Τρανό παράδειγμα η Toyota και το C-HR. Το crossover/coupe προσφέρεται με τον 1.2 Turbo βενζίνης απόδοσης 116 ίππων και 185 Nm ροπής που είδαμε στο Auris και τον υβριδικό 1.8 λίτρου των 122 ίππων και 142 ίππων του Prius.

Το πρώτο μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και το δεύτερο με μια εξελιγμένη εκδοχή του CVT. Και οι δύο εκδόσεις καλύπτουν πλήρως τις προδιαγραφές Euro6, με την υβριδική να εκπέμπει από 82 έως 86 γρ./χλμ. CO2 και να καταναλώνει από 3,6 έως 3,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με τη διάμετρο των ζαντών.

Κατά τη διήμερη παραμονή μας στην Ισπανία, οδηγήσαμε και τις δύο εκδόσεις του C-HR. Ο 1.2 Turbo κινητήρας «κουμπώνει» στο όχημα, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις και δύναμη. Είναι γραμμικός στη λειτουργία του και σε προδιαθέτει να κινηθείς πιο σβέλτα. Η υβριδική εκδοχή υπολείπεται σε ισχύ, αν και είναι σαφώς πιο οικονομική, κάτι που εκτιμάται δεόντως. Από την άλλη πλευρά είναι πιο θορυβώδης, ειδικά σε συνθήκες πίεσης.

Φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται για diesel μοτέρ, με τον Ιάπωνα αρχιμηχανικό να τονίζει κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στη Μαδρίτη πως η εξέλιξή του έχει φτάσει στην κορυφή και δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα περισσότερο. Αυτό σημαίνει πως τα επόμενα χρόνια θα είναι είδος προς εξαφάνιση, τουλάχιστον στα μικρότερα και πιο προσιτά αυτοκίνητα.

Εκπλήσσει στον δρόμο

Η χρησιμοποίηση της πλατφόρμας TNGA ωφελεί σημαντικά το C-HR, μειώνοντας το βάρος και αυξάνοντας την ακαμψία του αυτοκινήτου. Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι, αντιλαμβάνεσαι την υψηλή ποιότητα κύλισης και τη σπορ συμπεριφορά του. Το ιαπωνικό coupe/crossover πατάει εξαιρετικά στην άσφαλτο, αντιδρά καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο Toyota σε πιο απαιτητικές διαδρομές, με την κλίση του αμαξώματος στις στροφές να είναι σχεδόν ανύπαρκτη.

Οι μηχανικοί της Νο1 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο έχουν κάνει πραγματικά πολύ καλή δουλειά όσον αφορά στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή, αλλά δεν κουράζει, ενώ το τιμόνι προκαλεί ευχάριστη αίσθηση με την αμεσότητα και την πληροφόρηση που προσφέρει. Με απλά λόγια, το C-HR μπορεί να χαρακτηριστεί ως το πιο ενδιαφέρον οδηγικά μοντέλο της κατηγορίας.

Από 20.350 ευρώ

Οι καταναλωτές και ειδικά οι νεότεροι σε ηλικία, που αναζητούν ένα μοντέρνο, σύγχρονο και καινοτόμο αυτοκίνητο, θα εκτιμήσουν δεόντως τις αρετές του C-HR. Οι τιμές για τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση 1.2 Turbo ξεκινούν από 20.350 ευρώ, περιλαμβάνοντας πακέτο ενεργητικής ασφαλείας «Toyota Safety Sense», αλλά όχι την οθόνη αφής 8 ιντσών. Με 21.900 ευρώ το αγοράζετε σχεδόν πλήρες, ενώ με 24.700€ παίρνετε το υβριδικό. Η Toyota το έχει προικίσει μεταξύ άλλων με αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam headlights), σύστημα αυτόματης πέδησης με αναγνώριση πεζών (Pre-Collision με Pedestrian Detection), προσαρμοζόμενο cruise control, ηχοσύστημα της JBL και πολλά ακόμα.