Αποστολή στην Ισπανία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   


Μοντέρνο αισθητικά, με άνετους χώρους, προηγμένες τεχνολογίες, συνδεσιμότητα, δυναμική συμπεριφορά στον δρόμο και κινητήρες που ταιριάζουν άριστα στα δεδομένα της ελληνικής πραγματικότητας, το ολοκαίνουργιο Arona έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει.

Το οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης και αναφέρουμε ότι πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μικρό crossover με πολλά χαρίσματα.

Η κυριαρχία των crossover

Με την κατηγορία των crossover να αυξάνεται με θεαματικό ρυθμό, ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και πιο σκληρός. Τα νέα μοντέλα διαθέτουν χαρακτηριστικά που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, δίνοντας έμφαση στην οικονομία και την σχέση αξίας/τιμής.

Για να ξεχωρίσει λοιπόν ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει να διαθέτει το κάτι παραπάνω, να μπορεί να συναρπάσει τον αγοραστή. Το Arona αποτελεί το πρώτο compact crossover της Seat, αλλά και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα που θα δούμε στους δρόμους το επόμενο διάστημα. Ουσιαστικά πρόκειται για μία μικρογραφία του Ateca, προβάλλοντας το σπορτίφ design και την ικανότητα κίνησης σε όλες τις συνθήκες.

Πατάει στην ίδια πλατφόρμα με αυτή του Ibiza και είναι ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και για εξορμήσεις. Είναι από τα ελαφρύτερα στην κατηγορία του, έχει το ύψος που απαιτείται και είναι απολύτως λειτουργικό.

Προσαρμόζεται πλήρως

Διατίθεται στις εκδόσεις Reference, Style, FR και Xcellence, με την τελευταία να διαθέτει χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε πιο ακριβά αυτοκίνητα, όπως δερμάτινες επενδύσεις, εξωτερικές ραφές, υφάσματα υψηλής ποιότητας και πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Θεωρούμε ότι ο χιλιάρης βενζίνης με το εξάρι κιβώτιο «κουμπώνει» άριστα στο Arona

Το εσωτερικό του προέρχεται από το Ibiza, δίνοντας μία ευχάριστη αίσθηση σε οδηγό και επιβάτες. Η οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας κάνει τη διαφορά, ενώ από το 2018 το Arona θα μπορεί να εφοδιαστεί με ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη διαδραστική φωνητική υπηρεσία Amazon Alexa.

Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας σύστημα ανίχνευσης κούρασης, αισθητήρες φωτός και βροχής, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης οπισθοπορείας, ανίχνευση τυφλού σημείου, υποβοήθησης στάθμευσης, Adaptive Cruise Control (ACC) με λειτουργία Stop&Go και πολλά ακόμη.

Ευρύχωρο και με μεγάλο πορτμπαγκάζ

Στην καμπίνα τέσσερις επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, με τους πίσω να έχουν αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με όγκο 400 λίτρων, κάτι που θα εκτιμήσει δεόντως ένας οικογενειάρχης.

Από 95 έως 150 ίππους

Κάτω από το καπό έχουν τοποθετηθεί οι πιο αποδοτικοί κινητήρες του VW Group, όπως ο 1.0 TSI με τους 95 και τους 115 ίππους, ο 1.5 TSI EVO των 150 ίππων ο οποίος αφορά αποκλειστικά την έκδοση FR και ο 1.6 TDI απόδοσης 95 και 115 ίππων. Στα μέσα του επόμενου χρόνου η γκάμα θα εμπλουτιστεί με τον 1.0 TSI 90 PS CNG. Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε ή έξι σχέσεων και το αυτόματο DSG7.

Στους δρόμους γύρω από τη Βαρκελώνη, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τον 1.0 TSI με τους 115 ίππους και τον 1.600άρη diesel των 95 ίππων. Θεωρούμε ότι ο χιλιάρης βενζίνης με το εξάρι κιβώτιο «κουμπώνει» άριστα στο Arona, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και συνάμα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ευχαριστιέσαι να το οδηγείς

Στον δρόμο, το νέο crossover της Seat πατάει σταθερά, είναι ευέλικτο και ασφαλές. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι για σεμινάριο – όπως σε κάθε μοντέλο του VW Group – ενώ το τιμόνι ανταποκρίνεται γρήγορα και με ακρίβεια στις εντολές του οδηγού.

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, ενώ θετική εντύπωση μας έκανε το σύστημα «Drive Profile» με τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Νormal, Sport, Eco και Individual).

Με απλά λόγια, το Arona είναι ιδιαίτερα ευχάριστο τόσο στα αστικά κέντρα, όσο και στον ανοικτό δρόμο, εύκολο στον χειρισμό του και στο παρκάρισμα, χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος.

Βρίσκεται ήδη στην Ελλάδα

Το Seat Arona παίρνει θέση στις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων και τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει επίσημα το λανσάρισμα. Η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στα 14.900 ευρώ για την έκδοση 1.0 TSI με τους 95 ίππους και στα 16.500 για αυτή με τους 115 ίππους αλλά με πλουσιότερο εξοπλισμό.

Τα diesel ξεκινούν από 16.900 ευρώ, ενώ η έκδοση FR με τον 1.5 TSI EVO 150 κοστίζει 19.000 ευρώ. Για όσους επιλέξουν το κιβώτιο DSG, το κόστος ανεβαίνει κατά 1.800 ευρώ, περίπου.