Αποστολή στην Ισπανία: Λουκάς Παπαλάμπρος
Η νέα γενιά του κορεατικού μοντέλου ανεβάζει αναπάντεχα ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων πόλης, διαθέτοντας τεχνολογίες που συναντώνται σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα, πλούσιο εξοπλισμό, ποιότητα, χώρους και εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Το οδηγήσαμε στη μαγευτική πόλη της Βαρκελώνης και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.
Είναι το καλύτερο μικρό της αγοράς;
Με αντιπάλους μοντέλα όπως τα Toyota Aygo, VW up!, Citroen C1, Seat Mii, Peugeot 108 και Skoda Citigo, είναι τουλάχιστον προκλητικό να αναφέρεις ότι το KIA Picanto είναι αυτή τη στιγμή το κορυφαίο αυτοκίνητο της κατηγορίας Α. Και όμως, τα στελέχη της κορεατικής φίρμας, δηλώνουν χωρίς δισταγμό πως διαθέτουν το πληρέστερο και καλύτερο μικρό πόλης.
Οι Κορεάτες επένδυσαν χρήμα και χρόνο, έφτιαξαν καινούργια πλατφόρμα μόνο για το Picanto και έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στο design, στην προσπάθεια να προσελκύσουν το ευρωπαϊκό κοινό. Από κοντά, η τρίτη γενιά του μοντέλου δείχνει πιο όμορφη, με τα έντονα χρώματα του αμαξώματος, τη δυναμική μάσκα, τα ελκυστικά σχέδια ζαντών και τον έξυπνο σχεδιασμό του πίσω τμήματος, να προσδίδουν φρεσκάδα και να αναδεικνύουν τον νεανικό χαρακτήρα του οχήματος.
Τους βγάζεις το καπέλο
Συνήθως, στην κατηγορία Α, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αφαιρέσουν οτιδήποτε περιττό από το εσωτερικό προς όφελος των κερδών. Η ΚΙΑ πήγε κόντρα στο ρεύμα, δημιουργώντας μια σύγχρονη και προσεγμένη καμπίνα που σε εντυπωσιάζει από την πρώτη ματιά.
Η οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας το πολυλειτουργικό τιμόνι, τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω, οι επενδύσεις στις πόρτες, το δέρμα και τα καθίσματα, δύσκολα θα τα βρεις ακόμη και σε αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας. Αν μάλιστα υπήρχε και μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, τότε θα μιλάγαμε ξεκάθαρα για το μοναδικό premium μικρό.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερις επιβάτες, με το πορτμπαγκάζ να τοποθετείται στην κορυφή χάρη στα 255 λίτρα χωρητικότητας, τα οποία αγγίζουν τα 1.010 λτ! με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων. Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η εργονομία και η πρακτικότητα, με τους σχεδιαστές να έχουν δημιουργήσει καθρεφτάκι με ειδικό φωτισμό στο σκιάδιο, προκειμένου να φρεσκάρονται πιο άνετα οι γυναίκες! όπως μας τόνισαν στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης.
Αξιοσέβαστη είναι η τεχνολογική φαρέτρα, περιλαμβάνοντας κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πολυμέσων, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, κουμπί εκκίνησης κινητήρα και ESC + torque vectoring που επεμβαίνει στα φρένα όταν απαιτείται για μέγιστη πρόσφυση στις στροφές.
Αναμφισβήτητα, στον συγκεκριμένο τομέα, οι Κορεάτες έχουν κερδίσει κατά κράτος Γερμανούς και Ιάπωνες.
Μόνο βενζίνη
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, το Picanto εφοδιάζονται αποκλειστικά με βενζινοκίνητα σύνολα. Στη βάση είναι ο ατμοσφαιρικός 1.000άρης με τους 67 ίππους, ακολουθεί ο 1.2 MPI των 84 ίππων και στην κορυφή βρίσκεται ο 1.0 T-GDI απόδοσης 100 ίππων.
Στη ισπανική πόλη είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε τις δύο πρώτες εκδόσεις, αφού ο τουρμπάτος θα είναι διαθέσιμος αργότερα. Αμφότερα τα μοτέρ συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Στην πράξη, το σύνολο που κλέβει τις εντυπώσεις με την ελαστικότητα, την σπιρτάδα και τη ζωντάνια του, είναι τρικύλινδρος 1.0 λίτρου. Παρά την χαμηλή χωρητικότητα σε κυβισμό και ισχύ, ο κινητήρας κινεί χωρίς να προβληματίζεται το αμάξωμα των 902 κιλών και βγάζει μια δυναμική αίσθηση.
Ο τετρακύλινδρος 1.200άρης έχει τη δύναμη και τη ροπή, ενώ παράλληλα θα κοστίζει μόλις 400 ευρώ επιπλέον και προσφέρεται και σε έκδοση GT-Line με σπορ πακέτο. Βέβαια, αυτός που αναμένεται να αξιοποιεί το καλοζυγισμένο πλαίσιο δεν είναι άλλος από τον υπερτροφοδοτούμενο με άμεσο ψεκασμό.
Ευέλικτο και ευχάριστο
Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις, το εξαιρετικό πλαίσιο και το γρήγορο τιμόνι, το Picanto είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για κίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα. Περνά από παντού και παρκάρει με χαρακτηριστική ευκολία, κάτι που θα εκτιμήσουν οι πιο άπειροι οδηγοί. Η συμπεριφορά του στον δρόμο είναι σημαντικά βελτιωμένη, όπως και η ηχομόνωση, με την ανάρτηση να είναι ελάχιστα πιο σφιχτή από ό,τι περιμέναμε. Στην εθνική οδό παραμένει σταθερό και δίνει μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.
Πότε έρχεται στην Ελλάδα
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του εργοστασίου, το νέο Picanto θα έρθει στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο. Τα στελέχη της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας ωστόσο, κάνουν προσπάθειες να το φέρουν από τον Ιούλιο, με τις τιμές να ξεκινούν από 10.300 ευρώ και να καταλήγουν στα 12.700 με φουλ εξοπλισμό, περιλαμβάνοντας 7 χρόνια εγγύηση.