Προσωπικά το θεωρώ ως ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Ένα εκλεπτυσμένης αισθητικής τετράτροχο, αριστοτεχνικά σχεδιασμένο, κατασκευασμένο με ακρίβεια μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και απολαυστικό στον δρόμο.
Οδηγήσαμε την έκδοση SkyActiv X με τον πρωτοποριακό κινητήρα βενζίνης των 180 ίππων, ο οποίος λειτουργεί σαν diesel, παράγει χαμηλές εκπομπές ρύπων και πληρώνει ελάχιστα τέλη.
Μηδέν άγαν
Προφανώς το συγκεκριμένο απόφθεγμα που αποδίδεται στον Χείλωνα τον Λακεδαιμόνιο, έναν από τους Eπτά Σοφούς του αρχαίου κόσμου, οι Ιάπωνες δεν το γνωρίζουν. Ωστόσο η ρήση αυτή αποτελεί τη θεμελιώδη αρχή τους στο CX-30. Το αυτοκίνητο δεν έχει τίποτα σε υπερβολή, συνάμα όμως είναι διακριτικά γοητευτικό, με καθαρές γραμμές και πλούσιες καμπύλες.
Το CX-30 τοποθετείται ανάμεσα στα CX-3 και CX-5, έχοντας μήκος σχεδόν 4,4 μέτρα, πλάτος στο 1,8μ. και ύψος λίγο πάνω από το 1,5μ.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει για την τεχνολογία βαφής. H Mazda έχει επιλέξει τους κορυφαίους τεχνίτες, χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνικές, ώστε να επιτύχει το ιδανικό αποτέλεσμα. Το χρώμα του αυτοκινήτου λάμπει πραγματικά στο φως της ημέρας.
Εστιασμένο στον οδηγό
Ανοίγεις τις πόρτες, κοιτάς το τριάκτινο τιμόνι με το ρετρό σχήμα, τη μινιμαλιστική προσέγγιση στη σχεδίαση του ταμπλό και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις επιφάνειες. Όλα δείχνουν ότι έχουν τοποθετηθεί σχολαστικά. Η συναρμογή μπορεί να συγκριθεί με τις ανώτερες ευρωπαϊκές προτάσεις. Ψεγάδι μέσα στην καμπίνα είναι δύσκολο να εντοπίσεις.
Η οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι εύκολη στη λειτουργία της, ενσωματώνοντας πληθώρα λειτουργιών και εφαρμογών. Ο πίνακας οργάνων με τα αναλογικά όργανα και τον εντυπωσιακό λευκό φωτισμό, ευανάγνωστος και απόλυτα λειτουργικός.
Βέβαια, θα επιθυμούσαμε να υπάρχουν πιο προηγμένες ψηφιακές οθόνες, έστω και διακριτικές, όπως στην περίπτωση του πολυαναμενόμενου MX-30.
Αντίθετα, για τη θέση οδήγησης δεν μπορείς να πεις το παραμικρό. Είναι τέλεια σχεδιασμένη γύρω από τον οδηγό, ανεξάρτητα τον σωματότυπό του.
Οι χώροι είναι ιδανικοί για τέσσερα άτομα. Πέμπτος δύσκολα θα χωρέσει, με το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες τους σε ένα ταξίδι.
Καινοτομία
Όποιος αποκτήσει αυτό το αυτοκίνητο θα έχει το δικαίωμα να υπερηφανεύεται ότι είναι κάτοχος και του πιο πρωτοποριακού κινητήρα βενζίνης. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος Skyactiv-X των 180 ίππων και 224 Nm ροπής δεν είναι ένα απλό μοτέρ. Αντιθέτως, πρόκειται για το πιο περίπλοκο και αξιοθαύμαστο μηχανικό σύνολο που έχουμε δει ποτέ.
Στην πράξη, το αποτέλεσμα είναι αξιοθαύμαστο. Λειτουργεί υποδειγματικά σε όλο το εύρος των στροφών, έχει άμεση απόκριση, δύναμη και συνάμα περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Μπορεί να μην είναι «εκρηκτικός» και να μην επιταχύνει το αυτοκίνητο σε ρυθμούς «πολυβόλου», αλλά ανεβάζει ομαλά τις στροφές και δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο.
Συνεργάζεται άψογα με το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο, κατά τη γνώμη μας, είναι ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση και ακρίβεια.
Η Mazda υποστηρίζει ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου ίσα που ξεπερνά τα 5,2 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη όμως, με κίνηση τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στο εθνικό δίκτυο, δύσκολα θα πέσει κάτω από 7,9 λτ., τιμή πολύ καλή αν αναλογιστούμε ότι μιλάμε για δίλιτρο μοτέρ βενζίνης κι ένα αμάξωμα βάρους άνω των 1.360 κιλών.
Απολαυστικές διαδρομές
Στον δρόμο, το CX-30 SkyActiv X κινείται με χάρη. Το στιβαρό πλαίσιο, η αρχιτεκτονική της ανάρτησης και η άριστη θέση της οδήγησης κάνουν τις διαδρομές απολαυστικές. Με αυτό το crossover θα ευχαριστηθείτε πραγματικά τις μετακινήσεις.
Το νέο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης G-Vectoring Control, που περιλαμβάνεται στάνταρ, επεμβαίνει όπου χρειάζεται και σε βγάζει από τη δύσκολη θέση αν το παρακάνεις, το τιμόνι είναι γρήγορο και ανταποκρίνεται με ακρίβεια στις εντολές του οδηγού.
Η κλίση του αμαξώματος στις στροφές έχει περιοριστεί, γεγονός που σου επιτρέπει να πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, όπου φυσικά σου επιτρέπουν τα όρια ταχύτητας. Στον αυτοκινητόδρομο πατάει σταθερά στην άσφαλτο παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα και δεν δείχνει να το επηρεάζει το παραμικρό.
Χάρη στο σύστημα ήχου «Mazda Harmonic Acoustics», δεν ακούγεται σχεδόν κανένας εξωτερικός θόρυβος, προσφέροντας άνεση σε εσάς και τους συνεπιβάτες σας. Την ίδια στιγμή, θαυμάσια δουλειά κάνουν και οι τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης.
Η άποψή μας
Το CX-30 SkyActiv X είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά compact crossover/SUV. Αγγίζει την κατηγορία των premium, είναι τόσο καλοφτιαγμένο που ελάχιστα μπορούν να συγκριθούν μαζί του και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση. Πλούσια εξοπλισμένο και με έναν κινητήρα-διαμάντι, δικαιολογεί απόλυτα τα 28.725 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά της δικίνητης έκδοσης με το μηχανικό κιβώτιο.
Δείτε εδώ όλες τις εκδόσεις και τον εξοπλισμό του CX-30
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Mazda CX-30 SkyActiv X | |
Κυβισμός (cc) | 1.998 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 180/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 224/3.000 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 8,5 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 204 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 5,2 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 105 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 102,90 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.395 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.795 |
Ύψος (μέτρα) | 1.654 |
Βάρος (κιλά) | 1.368 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 430 |
Τιμή (από…) |
28.725€ |