Ταξιδέψαμε έως την Μπρατισλάβα, την «πόλη των βασιλέων» όπως έχει χαρακτηριστεί, προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά και να οδηγήσουμε τη νέα γενιά του μικρομεσαίου hatchback της γερμανικής φίρμας. Ένα αυτοκίνητο που σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής στην Opel, ενσωματώνει εντυπωσιακές τεχνολογίες και φυσικά, στοχεύει στην κορυφή.
Από το χαρτί στον δρόμο
Το καινούργιο Astra σχεδιάστηκε κυριολεκτικά πάνω σε μια λευκή κόλλα χαρτί, αναδεικνύοντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Πρεσβεύει τις αξίες και τις αρχές της Opel, συνεχίζοντας τη μακρά ιστορία που ξεκίνησε με το Kadett το 1936 και στην πορεία του όλα αυτά τα χρόνια, έφτασε τις 11 γενιές και τα 24 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.
Πιο μοντέρνο και ευρύχωρο
Εντελώς διαφορετική είναι και η εικόνα στην καμπίνα, όχι μόνο από πλευράς ποιότητας αλλά και προσοχής στη λεπτομέρεια. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής τύπου tablet 8 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει κάθε λειτουργία, με τους διακόπτες και τα κουμπιά να έχουν μειωθεί σημαντικά. Ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι, η γαλβανιζέ λεπίδα στην κεντρική κονσόλα και ο σχεδιασμός του cockpit, αναδεικνύουν την υψηλή αισθητική.
Τα καθίσματα είναι πιο άνετα και μαλακά, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, παρά τις μειωμένες εξωτερικές διαστάσεις, με το πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με χωρητικότητα 370 λίτρων. Όσοι επιθυμούν μπορούν να παραγγείλουν τα καθίσματα AGR, με 18 ρυθμίσεις, θέρμανση, ψύξη, εξαερισμό και λειτουργία μασάζ.
Φουλ στην τεχνολογία
Σε αυτό τον τομέα το νέο Astra, κυριολεκτικά επαναστατεί. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που διαθέτει τα καινοτόμα φώτα IntelliLux LED matrix, προσαρμόζοντας αυτόματα το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Στη δοκιμή που κάναμε τις νυχτερινές ώρες, εντυπωσιαστήκαμε από τη λειτουργία τους, καθώς ανιχνεύουν κάθε όχημα ενεργοποιώντας και απενεργοποιώντας τις λυχνίες LED σε κλάσματα δευτερολέπτου, έτσι ώστε να μην τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς και παράλληλα φωτίζουν άριστα το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου, σε απίστευτο βαθμό ακρίβειας και προσαρμογής.
Δυστυχώς στη χώρα μας δεν είναι ακόμα συμβατή η υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar, που ενσωματώνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της εταιρείας. Η υπηρεσία αυτή προσφέρεται 365 μέρες το χρόνο, όλο το 24ωρο. Μόλις πατήσεις το κουμπί στην οροφή, απαντά άμεσα στο τηλέφωνο ένας βοηθός ο οποίος σου δίνει πληροφορίες για οτιδήποτε ζητήσεις, από το πλησιέστερο βενζινάδικο έως εστιατόρια. Επίσης, περιλαμβάνει 4G LTE mobile Wi-Fi hotspot συνδέοντας έως 7 συσκευές smartphone και tablet.
Κινητήρες από 1.0 Turbo έως 2.0 Turbo
Το νέο Astra θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας στα τέλη Νοεμβρίου, με μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel. Στη βάση είναι ο τρικύλινδρος 1.000 κ.εκ. turbo απόδοσης 105 ίππων, ακολουθεί ο 1.4 turbo βενζίνης με 125 και 150 ίππους – στην Ελλάδα θα έρχεται αρχικά μόνο κατόπιν παραγγελίας – 1.6 CDTI απόδοσης 110 και 136 ίππων, ενώ στην κορυφή είναι ο 1.6 turbo των 200 ίππων (και αυτός έπειτα από παραγγελία).
Στον δρόμο, αυτό που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Πλέον, δεν περνά ίχνος αεροδυναμικών θορύβων στην καμπίνα, η ποιότητα κύλισης είναι βελτιωμένη, με το Astra να παραμένει σταθερό και άνετο στα πολλά χιλιόμετρα. Στις φιδίσιες διαδρομές των «μικρών Καρπαθίων» το πιέσαμε λίγο παραπάνω ώστε να δούμε τη συμπεριφορά του υπό πίεση. Η κλίση του αμαξώματος είναι σαφώς περιορισμένη, στρίβει καλύτερα και το τιμόνι είναι πιο γρήγορο, αν και υπολείπεται σε πληροφόρηση. Γενικά, είναι πιο ευχάριστο για τον οδηγό, άνετο για τους συνεπιβάτες και θα τολμούσαμε να πούμε το πιο hi-tech της κατηγορίας.