Αποστολή στη Σλοβακία: Λουκάς Παπαλάμπρος
Ταξιδέψαμε έως την Μπρατισλάβα, την «πόλη των βασιλέων» όπως έχει χαρακτηριστεί, προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά και να οδηγήσουμε τη νέα γενιά του μικρομεσαίου hatchback της γερμανικής φίρμας. Ένα αυτοκίνητο που σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής στην Opel, ενσωματώνει εντυπωσιακές τεχνολογίες και φυσικά, στοχεύει στην κορυφή.
Από το χαρτί στον δρόμο
Το καινούργιο Astra σχεδιάστηκε κυριολεκτικά πάνω σε μια λευκή κόλλα χαρτί, αναδεικνύοντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Πρεσβεύει τις αξίες και τις αρχές της Opel, συνεχίζοντας τη μακρά ιστορία που ξεκίνησε με το Kadett το 1936 και στην πορεία του όλα αυτά τα χρόνια, έφτασε τις 11 γενιές και τα 24 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.
Η 5η γενιά με το όνομα Astra και κωδικό γράμμα Κ, αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο για τη μάρκα. Πατά πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, έχει πιο λιτή αλλά ευφυής σχεδίαση, είναι ελκυστικό στο μάτι, ευέλικτο, ελαφρύτερο, αεροδυναμικό και αποδοτικό. Σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι μικρότερο σε μήκος, πλάτος και ύψος, χωρίς όμως να επηρεάζονται οι εσωτερικοί χώροι. Το καπό είναι πιο χαμηλό, οι εμπρός προβολείς συγχωνεύονται στη μάσκα, η κολόνα C δημιουργεί την εντύπωση μιας αιωρούμενης οροφής, με τα πίσω φώτα να είναι το χαρακτηριστικότερο στοιχείο του.
Πιο μοντέρνο και ευρύχωρο
Εντελώς διαφορετική είναι και η εικόνα στην καμπίνα, όχι μόνο από πλευράς ποιότητας αλλά και προσοχής στη λεπτομέρεια. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής τύπου tablet 8 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει κάθε λειτουργία, με τους διακόπτες και τα κουμπιά να έχουν μειωθεί σημαντικά. Ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι, η γαλβανιζέ λεπίδα στην κεντρική κονσόλα και ο σχεδιασμός του cockpit, αναδεικνύουν την υψηλή αισθητική.
Τα καθίσματα είναι πιο άνετα και μαλακά, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους, παρά τις μειωμένες εξωτερικές διαστάσεις, με το πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με χωρητικότητα 370 λίτρων. Όσοι επιθυμούν μπορούν να παραγγείλουν τα καθίσματα AGR, με 18 ρυθμίσεις, θέρμανση, ψύξη, εξαερισμό και λειτουργία μασάζ.
Φουλ στην τεχνολογία
Σε αυτό τον τομέα το νέο Astra, κυριολεκτικά επαναστατεί. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που διαθέτει τα καινοτόμα φώτα IntelliLux LED matrix, προσαρμόζοντας αυτόματα το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Στη δοκιμή που κάναμε τις νυχτερινές ώρες, εντυπωσιαστήκαμε από τη λειτουργία τους, καθώς ανιχνεύουν κάθε όχημα ενεργοποιώντας και απενεργοποιώντας τις λυχνίες LED σε κλάσματα δευτερολέπτου, έτσι ώστε να μην τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς και παράλληλα φωτίζουν άριστα το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου, σε απίστευτο βαθμό ακρίβειας και προσαρμογής.
Οι υποψήφιοι πελάτες, μπορούν να προσβλέπουν και σε μία σειρά περαιτέρω συστημάτων ασφάλειας, άνεσης και υποστήριξης , πολλά από τα οποία συναντώνται σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Μεταξύ αυτών, είναι το σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Traffic Sign Assistant), το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist), ένδειξης απόστασης προπορευόμενου οχήματος (Following Distance Indication), αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Alert) και φρενάρισμα επικείμενης σύγκρουσης (Collision Imminent Braking).
Δυστυχώς στη χώρα μας δεν είναι ακόμα συμβατή η υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar, που ενσωματώνεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της εταιρείας. Η υπηρεσία αυτή προσφέρεται 365 μέρες το χρόνο, όλο το 24ωρο. Μόλις πατήσεις το κουμπί στην οροφή, απαντά άμεσα στο τηλέφωνο ένας βοηθός ο οποίος σου δίνει πληροφορίες για οτιδήποτε ζητήσεις, από το πλησιέστερο βενζινάδικο έως εστιατόρια. Επίσης, περιλαμβάνει 4G LTE mobile Wi-Fi hotspot συνδέοντας έως 7 συσκευές smartphone και tablet.
Κινητήρες από 1.0 Turbo έως 2.0 Turbo
Το νέο Astra θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας στα τέλη Νοεμβρίου, με μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel. Στη βάση είναι ο τρικύλινδρος 1.000 κ.εκ. turbo απόδοσης 105 ίππων, ακολουθεί ο 1.4 turbo βενζίνης με 125 και 150 ίππους – στην Ελλάδα θα έρχεται αρχικά μόνο κατόπιν παραγγελίας – 1.6 CDTI απόδοσης 110 και 136 ίππων, ενώ στην κορυφή είναι ο 1.6 turbo των 200 ίππων (και αυτός έπειτα από παραγγελία).
Κατά τη διήμερη διαμονή μας στη Σλοβακία, οδηγήσαμε τον 1.0 Turbo με τους 105 ίππους και τα 170 Nm ροπής. Το μοτέρ είναι ελαστικό, κινεί με άνεση το αμάξωμα τόσο στον ανοικτό δρόμο, όσο και μέσα στην πόλη, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις και σχετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, κάναμε κάποια χιλιόμετρα και με τον 1.6 CDTI, ο οποίος συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, εμφανίζει μέση κατανάλωση κάτω από 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές ρύπων μόλις 90 γρ/χλμ.
Στον δρόμο, αυτό που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Πλέον, δεν περνά ίχνος αεροδυναμικών θορύβων στην καμπίνα, η ποιότητα κύλισης είναι βελτιωμένη, με το Astra να παραμένει σταθερό και άνετο στα πολλά χιλιόμετρα. Στις φιδίσιες διαδρομές των «μικρών Καρπαθίων» το πιέσαμε λίγο παραπάνω ώστε να δούμε τη συμπεριφορά του υπό πίεση. Η κλίση του αμαξώματος είναι σαφώς περιορισμένη, στρίβει καλύτερα και το τιμόνι είναι πιο γρήγορο, αν και υπολείπεται σε πληροφόρηση. Γενικά, είναι πιο ευχάριστο για τον οδηγό, άνετο για τους συνεπιβάτες και θα τολμούσαμε να πούμε το πιο hi-tech της κατηγορίας.