Το Νο1 αυτοκίνητο της VW και ένα από τα πιο εμπορικά παγκοσμίως έρχεται ακόμα πιο high-tech, περιλαμβάνοντας πλειάδα συστημάτων και τεχνολογιών, καθώς και έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης. Ταξιδέψαμε έως τη Μαγιόρκα και πήραμε μια γεύση από το ανανεωμένο Golf, το οποίο αναμένεται στην Ελλάδα τον επόμενο μήνα.
Ο ηγέτης
Έχει κατηγορηθεί ότι παραμένει το ίδιο από πλευράς σχεδίασης, πως είναι παρωχημένο αισθητικά και συντηρητικό. Παρόλα αυτά, συνεχίζει να πουλάει σαν «ζεστό ψωμάκι» σε 150 χώρες σε όλο τον κόσμο, με 1.000.000 ανθρώπους τον χρόνο να επιλέγουν το Golf. Στην Ευρώπη, την πιο δύσκολη αγορά με τους πιο απαιτητικούς πελάτες παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης, κερδίζοντας τα εύσημα από εχθρούς και φίλους.
Η επιτυχία του είναι απλή και συνάμα δύσκολη. Έγκειται στο γεγονός ότι καλύπτει τα θέλω και τις απαιτήσεις των οδηγών στον μέγιστο βαθμό, διαθέτοντας ένα πλήρες πακέτο, όσον αφορά στην ασφάλεια, την τεχνολογία, την ποιότητα, την οδηγική απόλαυση, την άνεση και την οικονομία.
Είναι αλήθεια πως σχεδιαστικά δεν έχει να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο, ωστόσο, σε όλους τους υπόλοιπους τομείς ψάχνει ακόμα τον αντίπαλο. Στην ανανεωμένη εκδοχή του, φέρει νέους προφυλακτήρες, full LED φώτα, τονισμένους αεραγώγους, ανασχεδιασμένες απολήξεις της εξάτμισης, νέα σχέδια ζαντών, επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα, χρωμιωμένα διακοσμητικά και πλουσιότερη παλέτα χρωμάτων.
Ο ψηφιακός δρόμος
Το εσωτερικό ακολουθεί πιο μοντέρνο και σύγχρονο προφίλ, βαδίζοντας στα βήματα των μεγαλύτερων μοντέλων του VW Group. Το Golf είναι πλέον πλήρως ψηφιοποιημένο, περιλαμβάνοντας την οθόνη Active Info Display και το νέο σύστημα πολυμέσων με έλεγχο χειρονομιών, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην κατηγορία.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη 12,3 ιντσών διαθέτει πολυάριθμες διαδραστικές λειτουργίες, απεικονίζοντας με ακρίβεια όλες τις ενδείξεις. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφορετικών προφίλ, προβάλλοντας είτε το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, είτε τον χάρτη πλοήγησης.
Επίσης, τοποθετήθηκαν νέες επενδύσεις σε πόρτες, μοχλό ταχυτήτων, καλύμματα καθισμάτων και κεντρική κονσόλα, με τους χώρους να παραμένουν στα ίδια επίπεδα, φιλοξενώντας με άνεση τέσσερις ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη βενζίνη
Οι κινητήρες diesel περνούν και επίσημα σε δεύτερη μοίρα, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην εξέλιξη των βενζινοκίνητων συνόλων. Το Golf είναι το πρώτο μοντέλο του γερμανικού ομίλου που εφοδιάζεται με τον νέο 1.5 TSI Evo. Το μοτέρ αντικαθιστά τον 1.4 TSI και είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος με 130 και 150 ίππους. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Μαγιόρκα και είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από την ισχυρότερη εκδοχή, η οποία φέρει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT.
Διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη λειτουργία, τη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών και τη ροπή από τις 1.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι σχετικά αθόρυβος, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 8,3 δευτερόλεπτα και τελική στα 216 χλμ./ώρα), με τη μέση κατανάλωση καυσίμου να κυμαίνεται στα 4,9 λίτρα. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο DSG7, με το τελευταίο να αναδεικνύει ακόμα περισσότερο τις αρετές του μηχανικού συνόλου.
Όσον αφορά στην υπόλοιπη γκάμα, υπάρχει ο 1.0 TSI με 85 και 110 ίππους, ο 1.8 με τους 180 και ο 2.0 TSI απόδοσης 230 ίππων του GTI. Στους diesel, συναντάμε τον 1.6 TDI απόδοσης 115 ίππων και το 2.0 TDI των 150 και 180 ίππων. Αργότερα, θα δούμε την plug-in hybrid έκδοση και φυσικά το ηλεκτροκίνητο e-Golf.
Δείτε εδώ όλους τους κινητήρες
Σε μαγικό χαλί
Στον δρόμο και ειδικά σε οδοστρώματα όπως αυτά της Ισπανίας, το γερμανικό hatchback θαρρείς και πατά σε μαγικό χαλί. Το στήσιμο και η ανάρτηση του αυτοκινήτου είναι υποδειγματικά, όπως και η ποιότητα κύλισης. Το Golf παραμένει ένα από τα πιο ευχάριστα και ευκολοδήγητα αυτοκίνητα της αγοράς, ιδανικά τόσο για μετακινήσεις στα αστικά κέντρα, όσο και για τα επαρχιακά δίκτυα.
Πλέον είναι και εξαιρετικά ασφαλές, χάρη στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης. Αξίζει να αναφέρουμε το σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών (PreCrash), το Park Assist που βοηθά στο παρκάρισμα, το Trailer Assist που αναλαμβάνει αυτόματα τη στάθμευση με ρυμουλκούμενο, το Emergency Assist που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο, το σύστημα ανίχνευσης πεζών με αυτόνομο φρενάρισμα και το Traffic Jam Assist με ημιαυτόνομη οδήγηση σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα.