Του Γιώργου Παλληκάρη

Λίγα αυτοκίνητα είναι τόσο διάσημα όσο η Ford Mustang. Ένα μοντέλο θρύλος που στην 7η γενιά του συνεχίζει να γυρνάει τα κεφάλια σε κάθε πέρασμα της, τόσο λόγω εμφάνισης όσο και λόγω ήχου. Παραλάβαμε τα κλειδιά από την αντιπροσωπεία της Ford στη Συγγρού και αφού ξεπεράσαμε το αρχικό σοκ με το πόσο όμορφο και επιβλητικό (4.819χλστ. μήκος) είναι το αυτοκίνητο, αμέσως καταλάβαμε πως τα στενά της Αθήνας δεν είναι ιδανικά για να το χαρούμε.

Έτσι μετά από 2 ώρες «πάλης» με το μποτιλιάρισμα της Αθήνας, βγήκαμε έξω από τα τείχη της. Τουλάχιστον από τη μία το σύστημα Start/Stop βοήθησε αρκετά στην εξοικονόμηση βενζίνης στην κίνηση της πόλης, από την άλλη εκατοντάδες (κυριολεκτικά) πολίτες βρήκαν ευκαιρία να το φωτογραφήσουν και να μας ζητήσουν να πατήσουμε μια γκαζιά να ακούσουν τον V8 να βρυχάται.

Μιας και αναφερθήκαμε στον κινητήρα, να πούμε πως η Ford Mustang Dark Horse εξοπλίζεται με τον 5λιτρο V8 (Coyote) ο οποίος συνεργάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και στέλνει όλη την ισχύ των 454 ίππων και 540 Nm ροπής, στους πίσω τροχούς. Όπως καταλαβαίνετε (ειδικά στην επιλογή Sport ή Track) ο ήχος από τις εξατμίσεις είναι εκπληκτικός και γεμάτος, κυριολεκτικά σαν λιοντάρι που βρυχάται, κάνοντας τους απανταχού petrolheads όταν τον ακούν να χαμογελάνε. Είναι κρίμα που το μοντέλο έχει και εντυπωσιακό ηχοσύστημα B&O με subwoofer στο πορτπαγκάζ, μιας και το μόνο που θέλεις να ακούς όσο το οδηγείς, είναι ο κινητήρας.

Η σιλουέτα είναι εντυπωσιακή για το 2θυρο κουπέ με το μεγάλο μακρύ καπό, την πίσω αεροτομή και τα κάθετα φώτα σήμα κατατεθέν, να εξασφαλίζουν πως δεν μοιάζει με κανένα άλλο όχημα που κυκλοφορεί. Το σύνολο ολοκληρώνουν οι εντυπωσιακές 19άρες ζάντες ντυμένες με λάστιχα Pirelli P Zero, ενώ στο καπό αναγράφεται και το «Dark Horse» με καλλιτεχνικό τρόπο. Το αυτοκίνητο παίρνει άριστα σε εμφάνιση καθώς δεν διαθέτει ούτε μία ατέλεια. Όλα είναι όσο πρέπει να είναι, εκεί που πρέπει να είναι.

Το αυτοκίνητο γίνεται ακόμα καλύτερα όταν ανοίξεις την πόρτα του οδηγού. Αρχικά ένα ολόγραμμα ενός αλόγου φωτίζει το δρόμο στο άνοιγμα της πόρτας, ενώ αμέσως μόλις καθίσεις στην θέση του οδηγού, καταλαβαίνεις ότι αποκλειστικός στόχος του οχήματος είναι να σε κάνει να περάσεις καλά. Το κάθισμα σε αγκαλιάζει και σε κρατάει σταθερό, χωρίς όμως να σε πιέζει.

Ο οδηγός αντικρίζει έναν πλήρως μετατρέψιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.4 ιντσών, ο οποίος ενώνεται όμορφα με την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων SYNC4, 13.2 ιντσών. Από την δεύτερη οθόνη, μπορείς να αλλάξεις σχεδόν τα πάντα στο αυτοκίνητο, από τον ήχο των εξατμίσεων μέχρι και να επιλέξεις ένα παραδοσιακό καντράν που θυμίζει αυτοκίνητα του 1980. Φυσικά για τις βασικές λειτουργίες υπάρχουν κουμπιά κανονικά, τόσο στο κέντρο κάτω από τους αεραγωγούς, όσο και πάνω στο τιμόνι.

Παρά την οδηγική του προσέγγιση, η Mustang δεν υστερεί στιγμή σε ψυχαγωγία, hi-tech συστήματα άνεσης (ambient φωτισμός, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα προειδοποίησης νεκρής γωνίας) αλλά και διευκόλυνσης, όπως ο ασύρματος φορτιστής για smartphones.

Τα δύο πίσω καθίσματα είναι περισσότερο… διακοσμητικά και κατάλληλα μόνο για παιδιά, σε αντίθεση με το βαθύ πορτπαγκάζ των 381λτ. το οποίο χωράει πραγματικά πολλά αντικείμενα (εκεί φιλοξενείται με έξυπνο τρόπο και το subwoofer).

Βάζοντας μπροστά

Αμέσως μόλις «χωθείς» στο κάθισμα του οδηγού και πατήσεις το γκάζι (ακόμα και στο ρελαντί) συνειδητοποιείς πως έχεις ένα ετοιμοπόλεμο εξημερωμένο κτήνος. Βάζεις μπροστά και μία αυτόματη δυνατή γκαζιά σε υποδέχεται για το «καλημέρα». Το κιβώτιο έχει πολύ κοντές και σφιχτές σχέσεις ενώ το χειρόφρενο είναι χωρίς «σκάλες» για παιχνίδια στην πίστα. Ο ήχος του κινητήρα είναι μαγικός και όσο πλησιάζεις το κόκκινο σημείο του στροφόμετρου, δυναμώνει περισσότερο και συνεχώς σε πείθει πως έχει κι άλλο να δώσει (και έτσι είναι). Ο κινητήρας λειτουργεί εντυπωσιακά γραμμικά και έχει να σου προσφέρει περίσσιο γκάζι, ακόμα και αν κινείσαι με 5η σχέση στο κιβώτιο, στις 2.000 σ.α.λ.

Στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο το όχημα είναι πραγματικά άνετο και μπορεί να κινηθεί σχετικά οικονομικά στα 110χλμ./ώρα με κατανάλωση στα 10λτ./100χλμ. Τις χάρες του όμως τις ξεδιπλώνει περισσότερο στις στροφές και τις ανηφοροκατηφόρες. Μόλις βυθίσεις το πεντάλ του γκαζιού, το πίσω μέρος κάθεται κάτω και το μπροστά σηκώνεται, ο ήχος του V8 σου παίρνει αυτόματα όλες τις σκοτούρες και το τιμόνι είναι έτοιμο να ακούσει ακόμα και την παραμικρή εντολή που θα του δώσεις. Ακόμα και σε ανηφόρα, με 4η σχέση στο κιβώτιο υπάρχει αρκετή ροπή να κινηθείς πολύ άνετα, ενώ η λειτουργία Rev-Matching σε κάθε κατέβασμα, σου κάνει δώρο και μία γκαζιά, ώστε να συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα.

Άξια μνείας είναι και η ανάρτηση η οποία καταφέρνει και βρίσκει την απόλυτη ισορροπία ανάμεσα σε άνετα ταξίδια και ικανότητα απόδοσης υπό πίεση. Το απολαυστικό σύνολο ολοκληρώνει το πακέτο των φρένων με 6πίστονα Brembo σε δίσκους 390χλστ. μπροστά και 4πίστονα 355χλστ. πίσω.

Στο ταμείο

Η Ford Mustang Dark Horse είναι ένα αυθεντικό muscle car το οποίο όμως μαζί με την ωμή, πισωκίνηση δύναμη και τον μεθυστικό V8, φέρνει όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Θα ταξιδέψεις μαζί της με απίστευτη άνεση στον ανοικτό δρόμο και θα την ευχαριστηθείς εκτενώς σε στριφτερές διαδρομές καθώς είναι τόσο καλοστημένη και απολαυστική που οριακά σε κάνει καλύτερο οδηγό από ότι νόμιζες πως είσαι. Δικαιολογεί σε κάθε περίπτωση την τιμή της και ναι, μπορεί να υπάρχουν ηλεκτρικά που με μισά λεφτά προσφέρουν περισσότερη ιπποδύναμη, όμως η αίσθηση και ο ήχος του V8 κάτω από το καπό της Mustang, δεν συγκρίνεται με τίποτα.

Τεχνικά στοιχεία της Mustang Dark Horse

  • Κινητήρας: ατμοσφαιρικός V8 5λτ. με διπλή εισαγωγή αέρα, σφυρήλατες μπιέλες
  • Ιπποδύναμη: 453 άλογα
  • Ροπή: 540 Nm
  • 0-100: 5.2 δευτ.
  • Τελική ταχύτητα: 263χλμ./ώρα
  • Βάρος: 1.817 κιλά
  • Διαστάσεις Μήκος-Πλάτος-Ύψος: 4.819χλστ. 1.917χλστ. 1.403χλστ.
  • Πορτπαγκάζ: 381λτ.
  • Τιμή: 92.052 ευρώ