Αποστολή στην Πολωνία: Λουκάς Παπαλάμπρος

Σε μια πανέμορφη και ιστορική πόλη της Πολωνίας- σχετικά άγνωστη στο ευρύ κοινό – που εξελίσσεται με Έχουν πουληθεί περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδεςραγδαίους ρυθμούς, η Skoda αποφάσισε να παρουσιάσει την τέταρτη γενιά ενός εκ των πιο καλοπουλημένων μοντέλων της γκάμας της.

Η πρεμιέρα της νέας Fabia πραγματοποιήθηκε στο Γκντάνσκ, το εντυπωσιακό λιμάνι της Βαλτικής. Εκεί λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να δούμε για πρώτη φορά και να οδηγήσουμε το καινούριο supermini, το οποίο οι Τσέχοι χαρακτηρίζουν ως ένα από τα καλύτερα της αγοράς.

 

Για μοντέρνους οδηγούς

Η νέα γενιά της Fabia διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα, τις τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης, τους εκπληκτικά άνετους χώρους, την εντυπωσιακά φιλική συμπεριφορά στον δρόμο και τους αποδοτικούς κινητήρες.

Η Skoda έχει κάνει τρομερά άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια σε όλους τους τομείς και το αποδεικνύει σε κάθε ευκαιρία, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τη Fabia. Αυτό το compact αυτοκίνητο ανήκει αναμφίβολα στα πιο ολοκληρωμένα της κατηγορίας. Πραγματικά δεν του λείπει το παραμικρό. Τα ταλέντα του είναι πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα.

Αν και διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το κλασικό ύφος της τσεχικής μάρκας, το καινούριο supermini προβάλλει μια φρεσκάδα, έναν μοντερνισμό. Το design του είναι σαφώς πιο cool και η αεροδυναμική του η καλύτερη που συναντάμε στο segment.

Οι διαστάσεις του αμαξώματος έχουν αυξηθεί χάρη στην χρήση της πλατφόρμας MQB-A0 του Volkswagen Group. Το μήκος ξεπερνά τα 4 μέτρα, οι αναλογίες του οχήματος είναι πιο κομψές και η εμφάνιση άκρως δυναμική. Τα φώτα εμπρός – πίσω υιοθετούν τεχνολογία LED, οι περσίδες ψύξης στον προφυλακτήρα έχουν σχεδιαστεί με τέτοια ακρίβεια ώστε να εξοικονομούν καύσιμο και εκπομπές CO2, οι ζάντες αλουμινίου 15 έως 18 ιντσών με τον θαυμάσιο σχεδιασμό είναι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες και τα επίπεδα αντοχής και ανθεκτικότητας ιδανικά βελτιωμένα.

 

Χώροι που σε αφήνουν άφωνο

Τα supermini, παραδοσιακά δεν φημίζονται για την ευρυχωρία του εσωτερικού. Στην περίπτωση της Fabia ωστόσο, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αυτό το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να φορτώσει τη φαμίλια και τις αποσκευές και να καλύψει τις ανάγκες για μια εξόρμηση στα πέριξ.

Στα πίσω καθίσματα φιλοξενούνται χωρίς πρόβλημα δύο ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στο θαυμαστό νούμερο των 380 λίτρων, που με την αναδίπλωση των καθισμάτων αγγίζει τα 1.190 λτ.

Άπαντες επωφελούνται των ψηφιακών τεχνολογιών, των 5 θυρών USB, της ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου, του φωτισμού περιβάλλοντος LED και των άπλετων αποθηκευτικών χώρων – 108 λίτρων, συμπεριλαμβανομένου ενός πτυσσόμενου κεντρικού υποβραχιόνιου με δύο ποτηροθήκες στα πίσω καθίσματα.

Ο  ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και η κεντρική οθόνη έως 9,2 ιντσών προβάλλουν κάθε πληροφορία με σαφήνεια και κυρίως ταχύτητα. Τα χρωματιστά διακοσμητικά, οι ραφές, το φινίρισμα και οι εφαρμογές χρωμίου σε ταμπλό και πόρτες, δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.

 

Αυτονομία έως 900 χιλιόμετρα

Στους κινητήρες δεν συναντάμε εκπλήξεις. Η Skoda έχει εξοπλίσει τη Fabia με τα γνωστά σύνολα βενζίνης του VW Group. Όλα τα μοτέρ προέρχονται από τη γενιά EVO. Είναι ακόμη πιο οικονομικά από τις προηγούμενες μονάδες και πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d. Εξοπλίζεται με 9 αερόσακους και δεκάδες τεχνολογίες

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο 1.5 TSI με ισχύ 150 ίππων και στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Ο 1.000άρης των 95 ίππων έρχεται με πεντάρι μηχανικό και ο 1.0 TSI με τους 110 ίππους που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συνδυάζεται είτε με εξάρι μηχανικό, είτε με το DSG 7. Επίσης, υπάρχει και το βασικό σύνολο με τους 80 ίππους.

Μια νέα επιλογή για τη Fabia είναι το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων – έπειτα από παραγγελία – το βασικό είναι 40 λτ. – ανεβάζοντας την αυτονομία στα 900 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα.  

 

Στον δρόμο

Κατά την πρώτη οδηγική γνωριμία στους δρόμους γύρω από το Γκντανσκ, επιλέξαμε να δοκιμάσουμε την έκδοση 1.0 TSI με τους 110 ίππους. Το συγκεκριμένο μοτέρ «κουμπώνει» άριστα στο αυτοκίνητο, είναι δυνατό και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (τελική ταχύτητα στα 205 χλμ./ώρα και 0-100 σε 9,7’’).  Το τιμόνι έχει σωστή αίσθηση, οι αλλαγές στο κιβώτιο πραγματοποιούνται με ακρίβεια και η ποιότητα κύλισης είναι ισάξια του Polo.

Οι τροχοί πατούν με σταθερότητα στην άσφαλτο, η καμπίνα παραμένει ηχομονωμένη όσο ανεβαίνει η πίεση στο γκάζι και το πλαίσιο σε συνδυασμό με την αριστοτεχνική ρύθμιση των αναρτήσεων δεν επιτρέπουν έντονες κλίσεις στις στροφές. Η νέα Fabia είναι περισσότερο φιλική προς τον οδηγό και λιγότερο σπορτίφ. Έχει σχεδιαστεί για ξεκούραστες καθημερινές μετακινήσεις και άνετα ταξίδια. Τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης εκτοξεύουν τα επίπεδα ασφάλειας, με τον χαρακτήρα να παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Πότε έρχεται;

Στην Ελλάδα η καινούρια Skoda Fabia αναμένεται να φθάσει προς τα τέλη του έτους. Όσο για τις τιμές, θα ανακοινωθούν μέσα στο φθινόπωρο, οπότε και θα ανοίξουν οι παραγγελίες. Θα λανσαριστεί σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Active, Ambition και Style) καλύπτοντας κάθε απαίτηση των αγοραστών.

 

Διαβάστε επίσης:

Στόχος της Skoda να μπει στο Top5 των κατασκευαστών της Ευρώπης

Δείτε αναλυτικά τις τιμές του ανανεωμένου Skoda Kodiaq

Ηλεκτρικό rally car από τη Skoda με 354 ίππους