Αποτελεί τον ορισμό του value for money. Είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, εντυπωσιάζοντας τους οδηγούς με την αντοχή του, την αξιοπιστία, τους χώρους, την πρακτικότητα, την ευελιξία, την κίνηση σε κάθε έδαφος και το χαμηλό κόστος χρήσης.
Σε αφήνει άφωνο
Πρόσφατα, στην γκάμα του μοντέλου προστέθηκε ο καινούργιος κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe απόδοσης 130 και 150 ίππων. Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα μοτέρ, το οποίο έχει εξελιχθεί από το Renault Group σε συνεργασία με τη Daimler.
Χωρίς περιστροφές δηλώνουμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας κυριολεκτικά το απογειώνει.
Το μηχανικό σύνολο «κουμπώνει» άριστα πάνω στο Duster, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις και συνάμα περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, με τη μέση σε πραγματικές συνθήκες να κυμαίνεται μεταξύ 7,1 και 7,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε έπειτα από 500 χιλιόμετρα κίνησης σε όλες τις συνθήκες.
Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν η δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, το πώς συνδυάζεται με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο και η σχετικά αθόρυβη λειτουργία του. Σε σχέση με τον 1.5 Blue dCi, αυτός ο κινητήρας είναι χωρίς υπερβολές ένα σκαλί πάνω σε κάθε επίπεδο. Η έκδοση με τους 150 ίππους πληρώνει 165,60 ευρώ σε τέλη κυκλοφορίας
Δεν υπάρχουν κραδασμοί, η απόκριση στο γκάζι είναι άριστη και η λειτουργία του υποδειγματική. Ανεβάζει στροφές με χαρακτηριστική ευκολία και παραμένει ήσυχο ακόμη και πάνω από τα 130 χλμ./ώρα.
Επιταχύνει χωρίς κομπιάσματα, κινείται με σβελτάδα μέσα στην πόλη, με τη βελόνα του κοντέρ να τερματίζει στα 200 χλμ./ώρα σε ανοικτό δρόμο, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.
Αγρίμι
Ακόμη ένα στοιχείο που μας εντυπωσίασε στο Duster 1.3 TCe 150 4X2 ήταν η ποιότητα κύλισης και το γεγονός ότι είναι πολύ εύκολο στον χειρισμό του. Δεν είναι σπορ, δεν έχει το αμεσότερο τιμόνι, ούτε «βιδώνεται» στην άσφαλτο σε διαδρομές με συνεχόμενες στροφές.
Όταν βγεις εκτός δρόμου, σου δείχνει από την πρώτη στιγμή πως βρίσκεται στο στοιχείο του. Ακόμη και το δικίνητο είναι απίστευτα ικανό σε off-road διαδρομές. Η μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (205 χλστ.), η διαδρομή της ανάρτησης και τα ελαστικά M+S το καθιστούν ασυγκράτητο.
Περνά εμπόδια σαν καθαρόαιμο τετρακίνητο, ανεβαίνει και κατεβαίνει πλαγιές σαν αγρίμι, δεν κολλά σε νεροφαγώματα, «εξαφανίζει» τις κοτρόνες στο βουνό και αντιστέκεται σε κάθε δυσκολία. Κι όλα αυτά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το 4Χ4, από την άλλη, είναι άπιαστο.
Αισθητά αναβαθμισμένο
Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με περίσσια άνεση τέσσερις ενήλικες με τις αποσκευές τους – το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 445 λίτρων. Η ποιότητα των υλικών είναι αναβαθμισμένη παρά τα σκληρά πλαστικά, δίνοντας την αίσθηση πως δεν θα χαλάσουν ποτέ.
Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά προκειμένου να έχει ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με υψηλότερης ποιότητας υφάσματα και ο εξοπλισμός ικανοποιητικός από τη βασική έκδοση Sportive, περιλαμβάνοντας φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρες φωτεινότητας, έξι αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με οθόνης αφής 7 ιντσών και ελληνικούς χάρτες πλοήγησης.
Όποιος επιθυμεί να προσθέσει κάτι παραπάνω, υπάρχει το εξοπλιστικό πακέτο Prestige με το σύστημα Multi-view camera και τις τέσσερις κάμερες θέασης, το σύστημα Blind Spot Warning για έλεγχο του τυφλού σημείου κατά τους ελιγμούς ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας, το cruise control, τον αυτόματο κλιματισμό και πολλά ακόμη.
Ένα επίπεδο πάνω
Αναμφίβολα, ο Energy 1.3 TCe βενζινοκινητήρας αποτελεί το μεγάλο ατού του Duster. Του προσφέρει δύναμη, επιδόσεις και οικονομία σε σχέση με την ιπποδύναμη. Ταυτόχρονα, το best seller μοντέλο της Dacia καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις του αγοραστή που αναζητεί ένα οικονομικό όχημα, ευρύχωρο, ικανό και αξιόπιστο.
Συγκαταλέγεται στα κορυφαία προσιτά SUV που κυκλοφορούν. Οι τιμές του είναι ασυναγώνιστες για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, καθώς ξεκινούν από 15.980 ευρώ για την έκδοση 4Χ2 με τους 130 ίππους, από 16.680 ευρώ για την αντίστοιχη με τους 150 ίππους και από 17.34 ευρώ για την 4X4.
Δείτε εδώ τις εκδόσεις και τον εξοπλισμό του Duster
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Dacia Duster 1.3 TCe 4X2 | |
Κυβισμός (cc) | 1.33 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 150/5.250 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.700 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,4 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 6,1 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 138 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 165,60 € |
Μήκος (μέτρα) | 4.341 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.804 |
Ύψος (μέτρα) | 1.693 |
Βάρος (κιλά) | 1.234 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 445 |
Τιμή (από…) |
16.680€ |