Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Οι Ιάπωνες άλλαξαν όλη τη λογική του X-Trail, το έφεραν πιο κοντά στις απαιτήσεις των σύγχρονων Ευρωπαίων αγοραστών, του πρόσθεσαν δύο επιπλέον θέσεις και έναν κινητήρα που ταιριάζει γάντι στην ελληνική αγορά.
Μεγαλύτερο Qashqai
Η νέα γενιά του X-Trail δεν θυμίζει σε τίποτα τις δύο προηγούμενες. Δεν έχει τετραγωνισμένο σχήμα, ούτε σκληροτράχηλο χαρακτήρα, με την εμφάνιση να παραπέμπει στο μικρότερο και πιο εμπορικό crossover της Nissan. Πατάει πάνω στην πλατφόρμα του Qashqai, έχει την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία και μόνο οι μεγαλύτερες διαστάσεις φανερώνουν τη διαφορά των δύο «αδελφών».
Η εταιρεία το χαρακτηρίζει ως crossover και όχι ως SUV, θέλοντας να δείξει τη μοντέρνα αισθητική, την αεροδυναμική και τον ασφάλτινο προσανατολισμό του. Παρ’ όλα αυτά, το αυτοκίνητο διατηρεί ορισμένες από τις αξίες των προκάτοχών του, όπως τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
Σύγχρονο και πολυχρηστικό
Οι ανάγκες των καταναλωτών έχουν αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια, καθώς επιζητούν από τα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα την βέλτιστη άνεση, την ποιότητα και την πρακτικότητα. Αυτό ακριβώς είχε κατά νου η Nissan, όταν σχεδίαζε το X-Trail. Η καμπίνα έρχεται αυτούσια από το Qashqai, προσφέροντας όμως μεγαλύτερη ευρυχωρία και αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων. Αυτό το αυτοκίνητο είναι η χαρά του πατέρα, καθώς δεν πρόκειται να προβληματιστεί ποτέ για τις βαλίτσες, τα καρότσια και οτιδήποτε άλλο απαιτείται σε ένα ταξίδι.
Η συρόμενη δεύτερη σειρά των καθισμάτων κάνει τα πράγματα ακόμα πιο εύκολα, με την τρίτη να είναι κρυμμένη στον χώρο αποσκευών (προσφέρεται προαιρετικά με 800 ευρώ). Οι δύο τελευταίες θέσεις είναι ιδανικές μόνο για μικρά παιδιά, με το πορτμπαγκάζ στην κλασική διάταξη να έχει χωρητικότητα 550 λίτρων. Αν ο ιδιοκτήτης χρειαστεί να μεταφέρει βαριά και μεγάλα αντικείμενα, δεν έχει παρά να ρίξει όλα τα καθίσματα, δημιουργώντας έναν τεράστιο χώρο 1.982 λίτρων με επίπεδο πάτωμα.
Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή στις εσωτερικές επιφάνειες κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί premium. Το ταμπλό είναι καλοφτιαγμένο και σύγχρονο, με την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και τη μικρότερη στον πίνακα οργάνων να είναι εύκολες στη χρήση τους και ευανάγνωστες. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από τη βασική έκδοση του τετρακίνητου X-Trail, περιλαμβάνοντας όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Τόσο μεγάλο αλλά τόσο οικονομικό
Το X-Trail προσφέρεται μόνο με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 dCi απόδοσης 130 ίππων και 320 Nm ροπής. Το μοτέρ έχει την απαιτούμενη ελαστικότητα, συνδυάζεται πολύ καλά με το εξάρι κιβώτιο και δείχνει τη δύναμή του, κυρίως στις μεσαίες στροφές. Από τις 1.600 σ.α.λ. και κάτω, παρουσιάζει μια υστέρηση, κάτι που αντιλαμβάνεσαι αμέσως στις επιταχύνσεις από στάση. Στον ανοικτό δρόμο, όμως, εμφανίζει μια ανέλπιστη σβελτάδα, αποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και διατηρεί με ευκολία σταθερή ταχύτητα, χωρίς να υποχρεώνει τον οδηγό να κατεβάζει συνέχεια σχέσεις. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές για τα δεδομένα του, όπως και η μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Επί του πρακτέου
Το X-Trail αναμφισβήτητα είναι πιο σταθερό και άνετο στον δρόμο, η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά σε κάθε επιφάνεια και κερδίζει τον οδηγό από τα πρώτα λεπτά. Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου, παρότι δεν απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, ενώ τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας. Η συμπεριφορά του γενικότερα είναι πιο «touring» και δεν του ταιριάζει το σπορ στιλ οδήγησης.
Χάρη στην απόσταση των 21 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος και το σύστημα τετρακίνησης, είναι αρκετά ικανό εκτός δρόμου και δεν πρόκειται να δυσκολευτεί σε κακοτράχαλες διαδρομές, πόσο μάλλον στο χώμα, τη λάσπη και το χιόνι.
Αξίζει ή όχι;
Είναι ένα σύγχρονο όχημα ελευθέρου χρόνου, με τεράστιους χώρους, πρακτικότατο, αξιόπιστο και με σαφώς καλύτερη ποιότητα κατασκευής. Διαθέτει πλούσιο πακέτο τεχνολογιών και εξοπλισμό, με χαρακτηριστικά on-off road και φυσικά έναν κινητήρα, που δεν ζητάει πολύ καύσιμο, ούτε είναι απαγορευτικός φορολογικά. Η τιμή εκκίνησης της βασικής τετρακίνητης έκδοσης ξεκινά από τα 31.360 ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο, αλλά αυτά που προσφέρει δύσκολα θα τα βρεις σε άμεσο ανταγωνιστή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Nissan X-Trail 1.6 dCi 4X4 |
Κυβισμός (cc) | 1.598 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 130/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 320/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 11 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 186 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 5,3 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 199 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 152,9 |
Μήκος (μέτρα) | 4.643 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.820 |
Ύψος (μέτρα) | 1.695 |
Βάρος (κιλά) | 1.655 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 550 |
Τιμή (από…) | 31.360* |
* με το όφελος της απόσυρσης για την έκδοση 4X4