Του Περικλή Χαλάτση
Ήταν πραγματικά μια έκπληξη. Το Qashqai που οδηγήσαμε –στην 3η γενιά του-δεν έχει καμιά σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οδηγικά μας εξέπληξε. Το δημοφιλές ιαπωνικό crossover, έγινε καλύτερο από ποτέ.
Η παροιμία λέει ότι ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο . Οι γιαπωνέζοι φαίνεται την αγαπούν αυτή την παροιμία. Έτσι άναψαν το πράσινο φως στους επικεφαλής της Nissan στην Αγγλία να κάνουν το 3ης γενιάς Qashqai ακόμη καλύτερο. Και αυτοί όχι μόνο το έκαναν καλύτερο αλλά μπορούμε να πούμε ότι το έκαναν αγνώριστο.
Η πορεία του Nissan Qashqai είναι γνωστή. Καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο, έχοντας ξεπεράσει από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς τα 40.000 αυτοκίνητα.Ο σχεδιασμός του ολοκαίνουριου Nissan Qashqai έγινε –όπως άλλωστε και οι δύο προηγούμενες εκδόσεις- από το European Design Studio της Nissan, στο Λονδίνο.
Φυσικά διατήρησαν το στυλ του Qashqai μόνο που στην 3η γενιά είναι πιο μοντέρνο, πιο μυώδες και πιο άνετο. Ακόμη με τις ρυθμίσεις που έκαναν, το οικογενειακό αυτοκίνητο έχει καλύτερη κύλιση και είναι ξεκούραστο στο ταξίδι.Το Qashqai 3ης γενιάς χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C, η οποία αντιπροσωπεύει μια υπερσύγχρονη δομή και τεχνολογία στην αρχιτεκτονική αυτοκινήτων. Ίσως και εκεί οφείλεται η μεγάλη διαφορά στην οδήγηση.
Αν και δεν πρέπει να υπερθεματίζουμε, όταν με ρώτησαν πως μου φάνηκε το αυτοκίνητο τους απάντησα:
Πολύ καλό. Καμιά σχέση με το Qashqai που ξέραμε.Θα μου πείτε τώρα, το Qashqai 2ης γενιάς δεν ήταν καλό; Φυσικά ήταν καλό μόνο που το 3ης γενιάς δεν συγκρίνεται με την προηγούμενη. Είπα παραπάνω ότι μεγάλο μέρος στην επιτυχία οφείλεται στη νέα πλατφόρμα CMF-C . Και αυτό το δικαιολογώ γιατί διαθέτει στρεπτική ακαμψία που συναντάμε σε οχήματα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Η ανάρτηση λειτουργεί με υψηλή ακρίβεια και τα κρατήματα είναι διαφορετικά. Ο οδηγός εκτός από την πλούσια πληροφόρηση που έχει από τα νέα συστήματα, αισθάνεται ασφαλής αφού το νέο QASHQAI διαθέτει ένα νέο σύστημα διεύθυνσης . Είναι ένα πιο στιβαρό και πιο ασφαλές αυτοκίνητο που κινείται άνετα ακόμη και σε δύσκολους δρόμους.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το QASHQAI στην έκδοση Premium με 1.332 κ.εκ που αποδίδει 140 ίππους .Ο αξιόπιστος βενζινοκινητήρας 1.3 DiG-T που κυκλοφόρησε στο Qashqai το 2018 έχει βελτιωθεί και εξοπλιστεί με 50 καινούρια εξαρτήματα έτσι ώστε να είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς που επιβάλει η Ευρώπη για την προστασία του Περιβάλλοντος.
Το υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V στη δική μας έκδοση αποδίδει 140PS στις 5.500 σ.α.λ. Η ροπή του είναι 240 Nm ( 1.650- 4.000 σ.α.λ) .Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία, που το Qashqai αποκτά υβριδική τεχνολογία. Το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T. Διαθέτει μπαταρία λιθίου, η οποία αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα.
Στόχος είναι η ενίσχυση της απόδοσης, η υποβοήθηση του κινητήρα στο έργο του, ο περιορισμός των εκπεμπόμενων ρύπων αλλά και πολύ βασικό η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Σημειώστε ότι οι εκπομπές διοξειδίου είναι 144-146 CO2 –προδιαγραφών Euro 6d-full) ενώ η μέση κατανάλωση βρίσκεται ανάμεσα στα 6.2 και 6.4 λίτρα ανά 100 χλμ (εργοστασιακή μέτρηση). Και μια που αναφερόμαστε στους αριθμούς η επιτάχυνση από 0-100 είναι 10.2 δευτερόλεπτα ενώ η μεγίστη ταχύτητα 196 χλμ.
Εξωτερικά
Το νέο Qashqai δείχνει πιο αθλητικό και πιο δυναμικό. Η μπροστινή όψη του ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου έχει διευρυμένη μάσκα Nissan V-Motion, με φινίρισμα χρωμίου και με ένα δευτερεύον επίχρισμα από σατινέ χρώμιο που τονίζει τις λεπτομέρειες. Αυτή πλαισιώνεται από λεπτούς, προηγμένους προβολείς full LED, με φώτα ημέρας που έχουν την χαρακτηριστική «υπογραφή» σε σχήμα μπούμερανγκ. Τα μικρά κενά μεταξύ όλων αυτών των λεπτομερειών δημιουργούν μια εξαιρετική και υψηλής ακρίβειας εντύπωση. Εμφανείς είναι και οι γραμμές στο πλάι που τονίζουν την αίσθηση δυναμισμού.
Οι διαστάσεις του οικογενειακού αυτοκινήτου είναι ακόμη μεγαλύτερες. Το μήκος διαμορφώνεται πλέον στα 4.425 χλστ. (+35), το ύψος στα 1.625 χλστ. (+10) και το πλάτος στα 1.835 χλστ. (+32). Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 20mm και έφτασε τα 2.665 χλστ.
Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος (436-504 λίτρα) ενώ κάτω από το διπλό πάτο υπάρχει ρεζέρβα ασφαλείας.Σημαντική είναι και η απόσταση από το έδαφος που βρίσκεται στα 180 mm.
Εσωτερικά
Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να καταλάβεις ότι το εσωτερικό άλλαξε με στόχο την άνεση αλλά και την καλύτερη χρηστικότητα των οργάνων. Οι επενδύσεις στα καθίσματα διαφέρουν ανάλογα με την έκδοση. Στο δικό μας ήταν υφασμάτινα . Τέσσερις η και πέντε επιβάτες θα βολευτούν και δεν θα παραπονεθούν στο ταξίδι. Το κεντρικό δάπεδο είναι σχεδόν επίπεδο και δε θα ενοχλήσει το μεσαίο τρίτο πίσω επιβάτη ενώ υπάρχει αρκετός «αέρας» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Όταν μπαίνεις στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου για πρώτη φορά παρατηρείς το πόσο καλά θα κλείσει η πόρτα, πόσο σωστά είναι τα υλικά στο ταμπλό, αν οι κατασκευαστές προσφέρουν αυτά που θέλει ο σύγχρονος οδηγός. Όπως για παράδειγμα το προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.
Μπροστά στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια οθόνη TFT 7” ( είναι στάνταρ από την αρχική έκδοση Elite) . Υπάρχει σύστηµα A-IVC 8” µε δυνατότητα Ειδοποιήσεων και Λειτουργιών από απόσταση (Remote Services & notiÄcations).
Στην έκδοση Premium υπάρχει και κάμερα οπισθοπορείας για πιο ασφαλή παρκαρίσματα ενώ έχετε τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple Carplay & Android Auto.Εκεί που κανένας δεν θα παραπονεθεί είναι για τις θύρες USB. Υπάρχουν θύρες για όλους τους επιβάτες ενώ υπάρχει και σύστημα ασύρματης Φόρτισης Κινητού Τηλεφώνου – (Wireless charging. Η φόρτιση 15w για smartphone, είναι από τις ισχυρές στην κατηγορία ενώ έχει προβλεφθεί χώρος έτσι ώστε να φιλοξενούνται συσκευές μεγαλύτερων διαστάσεων.
Στο δρόμο
Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση. Το τιμόνι ρυθμίζεται τόσο στο ύψος όσο και στην απόσταση. Είναι σημαντικό που κάθεται ψηλά και έχει καλή περιμετρική ορατότητα.Τα καθίσματα για τον οδηγό και συνοδηγό είναι φαρδιά και ξεκούραστα. Οι πίσω επιβάτες περνούν εύκολα στο εσωτερικό. Οι πίσω πόρτες έχουν άνοιγμα σχεδόν 90 μοιρών. Ο χώρος είναι αυξημένος και αυτό οφείλεται στο μεγαλύτερο κατά 20 χλστ μεταξόνιο.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν με κίνηση στους δύο μπροστινούς τροχούς, με τη χειροκίνητη έκδοση με το κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων . Και εδώ υπάρχουν αλλαγές στο κιβώτιο με την προηγούμενη έκδοση. ‘Έχει βελτιωθεί, είναι πιο άμεσο και έχει σπορ αίσθηση όταν κάνεις τις αλλαγές. Στην έκδοση Premium οι ζάντες είναι 17 ιντσών και τα ελαστικά 215/65/17 EcoContact.
Οι μηχανικοί έδωσαν μεγαλύτερη δύναμη στις μεσαίες στροφές.Στις χαμηλές στροφές δεν αρπάζει (για λόγους οικονομίας). Όμως όταν πατήσεις το γκάζι και φθάσεις λίγο πάνω από τις 2.500 σ.α.λ τότε εμφανίζεται η πλούσια ροπή των 240 Nm (1.650-4.000 σ.α.λ.). Σημαντικό είναι ότι η ροπή δεν χάνεται ακόμη και όταν ο οδηγός παραμερίσει το θέμα οικονομία και κινηθεί σε οριακούς ρυθμούς.
Ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος σε όλο το εύρος λειτουργίας του. Κανένας δεν πρόκειται να παραπονεθεί για κραδασμούς και άλλους θορύβους.Η κύλιση είναι υποδειγματική. Καμιά σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Καλύτερη ανάρτηση και νέο πιο ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Υποδειγματικά είναι και τα φρένα. Μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους (296mm) και πίσω αεριζόμενους δίσκους (292 mm) .
Το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων,έχει σχετικά σφιχτή κλιμάκωση. Tα κουμπώματα είναι υποδειγματικά.
Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άνεση στο ταξίδι. Παρά το γεγονός ότι δεν είναι σφιχτή στους επαρχιακούς δρόμους με τις συνεχόμενες στροφές οι κλίσεις είναι απόλυτα φυσιολογικές, λογικές και προβλέψιμες.
Η κύλιση στο δρόμο, το στήσιμο του αυτοκινήτου και το φρενάρισμα είναι υποδειγματικά. Μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους (296 χλστ.) και πίσω (292 χλστ.).Τέλος η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες.Οι τιμές για τα Qashqai 3ης γενιάς ξεκινούν από τα 24.490 ευρώ.