Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Το Nissan Qashqai είναι το αυτοκίνητο που έχει αλλάξει τα δεδομένα τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στην κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου αλλά και στο σύνολο όλων των αυτοκινήτων που Όταν περνάς σε πωλήσεις ακόμα κα το VW Golf τότε τα λόγια είναι περιττά… κυκλοφορούν. Στην Ευρώπη η ιαπωνική φίρμα κάνει… πάρτι, το ίδιο και στην Ελλάδα με το πρόβλημα να βρίσκεται στην παράδοση καθώς η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υψηλή. Η δεύτερη γενιά (αυτή δηλαδή που πωλείται) συνεχίζει να γράφει την ιστορία που ξεκίνησε η πρώτη. Δεν είναι τυχαίο πως πλέον οι αντίπαλοι κατασκευαστές έχουμε φτάσει στο σημείο να αναζητούν το μυστικό της επιτυχίας και τον τρόπο να δημιουργήσουν και αυτοί ένα δικό τους Qashqai.
Πάνω από 3.000 χλμ.
Το ιαπωνικό SUV το έχω οδηγήσει αρκετές φορές. Στο δρόμο, στο χώμα, εντός πόλης, σε ταξίδι… Για πρώτη φορά όμως αποφάσισα να καλύψω αρκετά χιλιόμετρα και να βιώσω στην καθημερινότητα τι είναι αυτό που το κάνει τόσο ξεχωριστό. Συνολικά το κοντέρ έγραψε περισσότερα από 3.000 χιλιόμετρα και όπως ήταν αναμενόμενο το συμπέρασμα δεν διαφέρει από αυτά που βιώνουν οι ιδιοκτήτες αλλά και όσα συμπεράσματα έχω βγάλει από την πρώτη στιγμή.
Όμορφο και με πολλούς χώρους
Αρχικά θα πω, πως τελικά δεν είναι τυχαία η επιτυχία του Nissan Qashqai. Θα ξεκινήσω από την σχεδίαση που δεν περνά στο… ντούκου και αρέσει. Καθαρές γραμμές, φώτα LED που βγάζουν μάτι και γενικότερα ένα σουλούπι που δικαιολογεί την απήχηση που έχει. Ανοίγεις την πόρτα, μπαίνεις μέσα και Όταν ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας έχει πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα τότε θα το λατρέψεις κάθεσαι στην θέση του οδηγού. Είναι σίγουρο πως θα βολευτείς καθώς υπάρχουν ρυθμίσεις για όλα τα γούστα. Πάνω, κάτω, μπρος, πίσω, όπως θες βολεύεσαι. Αυτό που αρέσει είναι και οι χώροι για τα μικροαντικείμενα. Προσωπικά μου αρέσει να τους βλέπω στα αυτοκίνητα. Κινητό, κλειδιά, δίπλωμα, οτιδήποτε κρατάς στα χέρια σου το βολεύεις εύκολα. Παντού υπάρχουν χώροι και αυτό μου αρέσει. Ειδικά στο «μπράτσο» βολεύεις τα πάντα καθώς έχει μεγάλο χώρο για διάφορα και μεγάλα αντικείμενα. Η άνεση ισχύει και για τον συνοδηγό αλλά και για τους πίσω επιβάτες. Στην πίσω σειρά υπάρχει «μπράτσο» για να ξεκουράζεις το χέρι σου, να αφήνεις τον καφέ σου ή να παίζουν τα παιδιά!
Ταξιδεύεις και δεν σε κουράζει
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι είναι άνετο το Qashqai. Ακόμα και ο χώρος αποσκευών με το δεύτερο πάτωμα και τον τρόπο που το διαμορφώνεις γίνεται, όχι μόνο άνετο αλλά και χρηστικό. Και Η πραγματική κατανάλωση αγγίζει τα 6.6 λίτρα επειδή μιλάμε για άνεση, το συνειδητοποιείς όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις για πέντε ώρες συνεχόμενες! Και μπορείς να το πράξεις καθώς δεν θα χρειαστεί να σταματήσεις για ανεφοδιασμό αφού το Qashqai καταναλώνει πραγματικά 6.6 λίτρα diesel για κάθε 100 χιλιόμετρα! Πραγματικά… Όχι μούφα… Και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Συν τις άλλοις έχει και καλές επιδόσεις για οικογενειακό αυτοκίνητο (0-100 σε 11.1 και τελική 183). Εντάξει, μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά στην εθνική σου δίνει την αίσθηση πως δεν μασάει ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.
Δεν θες να το αλλάξεις
Μετά από 3.000 χιλιόμετρα από το Nissan Qashqai δεν άκουσα κιχ, δε με προβλημάτισε και το… χειρότερο είναι που με στεναχώρησε όταν το επέστρεψα. Για να πως την αλήθεια δεν το περίμενα λόγω της συνεχής αλλαγής αυτοκινήτων που κάνω (αλλά και οι συνάδερφοί μου) εξαιτίας του… επαγγέλματος.
Για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής σκέφτηκα να συνεχίσω να γράφω χιλιόμετρα και να μην το γυρίσω στην κεντρική αντιπροσωπεία. Κατάλαβα λοιπόν γιατί το Qashqai είναι αυτό που είναι. Γιατί δεν το αλλάζουν όσοι το έχουν αποκτήσει αλλά και γιατί θέλουν να το αγοράσουν οι… μισοί που σκέφτονται να αποκτήσουν ένα όχημα ελευθέρου χρόνου.
Άτιμο… Qashqai
Αυτό είναι το Nissan Qashqai που σε πάει όπου θες και απροβλημάτιστα. Είναι το SUV που ψάχνεις τα αρνητικά του αλλά δεν τα βρίσκεις, ιδίως αν θες να αποκτήσεις ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Άτιμη τεχνολογία. Δηλαδή τι παραπάνω θα δούμε στη νέα γενιά όταν κυκλοφορήσει (κατά το 2020);
Το Nissan Qashqai 1.6 diesel με μία ματιά…
- Χωρά άνετα πέντε ενήλικες επιβάτες
- Είναι… όμορφο και με σύγχρονες σχεδιαστικές γραμμές
- Έχει χαμηλή κατανάλωση
- Το φορτώνεις και δεν… καταλαβαίνει
- Έχει υψηλή μεταπωλητική αξία
- Έχει χαμηλά τέλη κυκλοφορίας
- Δεν κουράζει στα ταξίδια
- Εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα που συναντάς σε πολύ ακριβά αυτοκίνητα
- Τεράστια οροφή που σου αλλάζει την διάθεση
- H διαμόρφωση του χώρου αποσκευών είναι μοναδική
- O κινητήρας σταματα-ξεκινά στα φανάρια
- To αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT είναι απροσδόκητα καλό
- Χρειάζεται service κάθε 30.000 χιλιόμετρα
- Μπορεί να ρυμουλκήσει 1.2 τόνους (έκδοση 2WD)
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | 1.6 diesel 2WD* |
Κυβισμός | 1.598 κ.εκ. |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 130/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 320/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 11.1 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 183 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) | 6.6** |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 119 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 107.1 |
Μήκος (μέτρα) | 4.377 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.806 |
Ύψος (μέτρα) | 1.590 |
Βάρος (κιλά) | 1.536 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 430 |
Τιμή (από…) | 24.310* |
*με αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT
**πραγματική