Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δαπανούν τεράστια ποσά για την ασφάλεια των αυτοκινήτων τους. Και οι μηχανικοί μετά την ολοκλήρωση του στόχου τους ανακοινώνουν σε αριθμούς άλλοτε για τις επιδόσεις των αυτοκινήτων, άλλοτε για τις καταναλώσεις καυσίμων και άλλοτε για το χρόνο αντίδρασης των ηλεκτρικών εγκεφάλων σε περίπτωση ενός ατυχήματος.
Ποιοι όμως από τους οδηγούς έχουν ασχοληθεί σοβαρά με τους αριθμούς που οι ειδικοί ανακοινώνουν. Όπως για παράδειγμα για το χρόνο που ενεργοποιούνται οι αερόσακοι μετά από μια σύγκρουση. Ελάχιστοι οδηγοί ασχολούνται με τους αριθμούς. Όχι γιατί βαριούνται αλλά γιατί δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις ταχύτητες που αντιδρούν οι ηλεκτρονικοί εγκέφαλοι.
Η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς. Οι απαιτήσεις αυξάνονται. Το αποτέλεσμα σε κάθε τομέα πρέπει να βαθμολογείται με άριστα. Πρόσφατα ο Euro NCAP απένειμε βαθμολογία 5 αστέρων στο αμιγώς ηλεκτρικό Ariya.
Στο Τεχνικό Κέντρο της Nissan στο Atsugi της Ιαπωνίας, η ομάδα μηχανικών που εργάζεται ακούραστα για να διασφαλίσει ότι τα οχήματα της Nissan, συμπεριλαμβανομένου του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού crossover SUV Ariya, διαθέτουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης βιντεοσκόπησε μια σύγκρουση.
Δείτε το βίντεο και θα καταλάβετε
Η Nissan υποβάλλει κάθε όχημά της σε αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης που περιλαμβάνουν μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις, καθώς και εκείνες που προσομοιώνουν ατυχήματα όταν οι πεζοί βρίσκονται στο δρόμο. Κατά τη διάρκεια των διαδικασιών δοκιμών, μηχανικοί από την Ομάδα Αξιολόγησης Παθητικής Ασφάλειας της Nissan μετρούν τη δύναμη της πρόσκρουσης στο αμάξωμα και στα δομικά στοιχεία του οχήματος, καθώς και τις επιπτώσεις της στον οδηγό και τους επιβάτες, μέσω δοκιμαστικών ανδρεικέλων διαφόρων μεγεθών και τύπων, εξοπλισμένα με πολλαπλούς αισθητήρες.
«Περισσότερα από 100 σημεία δεδομένων αξιολογούνται στο Ariya. Επειδή το Ariya θα πωλείται σε πολλές αγορές, θα πραγματοποιήσουμε περισσότερες από 400 δοκιμές από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης, έως την κυκλοφορία του στην αγορά».
Το ότι πρόκειται για ένα EV σήμαινε ότι πολλές από τις διαδικασίες που χρησιμοποιήθηκαν για το Nissan LEAF υιοθετήθηκαν και για το Ariya, με αποτέλεσμα αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας από αυτά που απαιτούνται από τους κανονισμούς. Για παράδειγμα, επειδή η μπαταρία του Ariya είναι υψηλής τάσης, οι μηχανικοί ασφαλείας χρειάστηκε να διασφαλίσουν ότι θα διατηρήσει τη δομική της ακεραιότητα μετά από μια σύγκρουση χωρίς διαρροή των ηλεκτροδίων.