Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δαπανούν τεράστια ποσά για την ασφάλεια των αυτοκινήτων τους. Και οι μηχανικοί μετά την ολοκλήρωση του στόχου τους ανακοινώνουν σε αριθμούς άλλοτε για τις επιδόσεις των αυτοκινήτων, άλλοτε για τις καταναλώσεις καυσίμων και άλλοτε για το χρόνο αντίδρασης των ηλεκτρικών εγκεφάλων σε περίπτωση ενός ατυχήματος.

Ποιοι όμως από τους οδηγούς έχουν ασχοληθεί σοβαρά με τους αριθμούς που οι ειδικοί ανακοινώνουν. Όπως για παράδειγμα για το χρόνο που ενεργοποιούνται οι αερόσακοι  μετά από μια σύγκρουση. Ελάχιστοι οδηγοί ασχολούνται με τους αριθμούς. Όχι γιατί βαριούνται αλλά γιατί δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις ταχύτητες που αντιδρούν οι ηλεκτρονικοί εγκέφαλοι.

Όταν ένας αναλυτής σε θέματα ασφαλείας ανακοινώνει για παράδειγμα ότι ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος για τους αερόσακους στο Ariya μετά από μια σύγκρουση είναι 1/1000ο του δευτερολέπτου δεν μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό απο τον κάθε οδηγό.  Για να μπορέσει να καταλάβει την ταχύτητα αντίδρασης, πρέπει να το δει στη πράξη.

Η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς. Οι απαιτήσεις αυξάνονται. Το αποτέλεσμα σε κάθε τομέα πρέπει να βαθμολογείται με άριστα. Πρόσφατα ο Euro NCAP απένειμε βαθμολογία 5 αστέρων στο αμιγώς ηλεκτρικό Ariya. 

Πρόσφατα η Nissan που αναπτύσσει ασφαλή συστήματα «άνοιξε» τις πόρτες  στο Τεχνικό Κέντρο στο Atsugi της Ιαπωνίας και βιντεοσκόπησε μια σύγκρουση για να επιβεβαιώσει αυτά που οι μηχανικοί της ανακοίνωσαν. Ότι δηλαδή ο χρόνος αντίδρασης του συστήματος είναι 1/1000ο του δευτερολέπτου. Είναι δηλαδή ο χρόνος που χρειάζεται ένα όχημα δοκιμής πρόσκρουσης της Nissan για να εκπληρώσει τον ρόλο του. 

Στο Τεχνικό Κέντρο της Nissan στο Atsugi της Ιαπωνίας, η ομάδα μηχανικών που εργάζεται ακούραστα για να διασφαλίσει ότι τα οχήματα της Nissan, συμπεριλαμβανομένου του  ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού crossover SUV Ariya, διαθέτουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης βιντεοσκόπησε μια σύγκρουση.
Δείτε το βίντεο και θα καταλάβετε

 

 

Η Nissan υποβάλλει κάθε όχημά της σε αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης που περιλαμβάνουν μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις, καθώς και εκείνες που προσομοιώνουν ατυχήματα όταν οι πεζοί βρίσκονται στο δρόμο. Κατά τη διάρκεια των διαδικασιών δοκιμών, μηχανικοί από την Ομάδα Αξιολόγησης Παθητικής Ασφάλειας της Nissan μετρούν τη δύναμη της πρόσκρουσης στο αμάξωμα και στα δομικά στοιχεία του οχήματος, καθώς και τις επιπτώσεις της στον οδηγό και τους επιβάτες, μέσω δοκιμαστικών ανδρεικέλων διαφόρων μεγεθών και τύπων, εξοπλισμένα με πολλαπλούς αισθητήρες.

 

Ο Gen Tanabe της Ομάδας Αξιολόγησης Παθητικής Ασφάλειας είπε σχετικά: 
«Περισσότερα από 100 σημεία δεδομένων αξιολογούνται στο Ariya. Επειδή το Ariya θα πωλείται σε πολλές αγορές, θα πραγματοποιήσουμε περισσότερες από 400 δοκιμές από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης, έως την κυκλοφορία του στην αγορά».

Το ότι πρόκειται για ένα EV σήμαινε ότι πολλές από τις διαδικασίες που χρησιμοποιήθηκαν για το Nissan LEAF υιοθετήθηκαν και για το Ariya, με αποτέλεσμα αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας από αυτά που απαιτούνται από τους κανονισμούς. Για παράδειγμα, επειδή η μπαταρία  του Ariya είναι υψηλής τάσης, οι μηχανικοί ασφαλείας χρειάστηκε  να διασφαλίσουν ότι θα διατηρήσει τη δομική της ακεραιότητα μετά από μια σύγκρουση χωρίς διαρροή των ηλεκτροδίων.

Λειτουργώντας ως βάση για την ανάπτυξη ασφαλέστερων αυτοκινήτων, η φιλοσοφία Safety Shield της Nissan περιλαμβάνει μέτρα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας για την υποστήριξη της ασφάλειας των επιβατών του οχήματος, σε διάφορα σενάρια. Ο γενικός στόχος είναι η αποτροπή συγκρούσεων όπου είναι δυνατόν και, σε περίπτωση αναπόφευκτων συγκρούσεων, ο μετριασμός των ζημιών και των τραυματισμών.