Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Σειρά 1 σηματοδοτεί μια αλλαγή για την BMW, καθώς είναι το πρώτο νέο μοντέλο που εγκαταλείπει το «i» για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η αλλαγή αυτή αντανακλά τη στρατηγική της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας να χρησιμοποιεί το «i» αποκλειστικά ως πρόθεμα για τις ονομασίες των ηλεκτρικών οχημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα γενιά BMW 1-Series φέρνει μαζί της μια πλήρως ανανεωμένη σχεδίαση και θα κυκλοφορήσει αρχικά στις εκδόσεις 118d, 120d, 120 και M135 xDrive.

Είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από την προκάτοχό της. Έχει μήκος 4.361χλστ. δηλαδή 42χλστ. μεγαλύτερη από τη προηγούμενη γενιά, έχει πλάτος 1.800χλστ. και ύψος 1.450χλστ. Συνολικά, διατηρεί παρόμοιες αναλογίες με ένα μακρύ καπό και αρκετές εντυπωσιακές γραμμές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε  αντίθεση με την υπόλοιπη γκάμα της BMW, είναι σχεδιαστικά συγκρατημένη. Έως και διακριτική. Κυριαρχείται από απαλές γραμμές και διαθέτει ένα ζευγάρι μικρών προβολέων και γρίλιες νεφρών, ελαφρώς λεπτότερες από το απερχόμενο μοντέλο. Το πίσω μέρος είναι επίσης αρκετά διαφορετικό και υιοθετεί νεοσχηματισμένα πίσω φώτα, που δεν διαφέρουν σε μέγεθος και σχήμα από αυτά της νέας X2.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μια οθόνη infotainment 10,7 ιντσών, οι οποίες στεγάζονται σε ένα ενιαίο καμπυλωτό πάνελ και προσφέρουν συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Η BMW έχει επίσης εξαλείψει πολλά κουμπιά από τον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα, επιλέγοντας μια πιο καθαρή εμφάνιση.

Όλα τα νέα μοντέλα της Σειράς 1 θα διατίθενται στάνταρ με εσωτερικό χωρίς δέρμα και ειδικό ανθρακί ύφασμα Arktur. Προαιρετικά θα διατίθενται head-up display, πανοραμική γυάλινη οροφή και ηχοσύστημα Harman Kardon. Υπάρχει επίσης ένας ασύρματος χώρος αποθήκευσης smartphone στην κεντρική κονσόλα, αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών και φωτισμός περιβάλλοντος. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με διαχωρισμό 60:40 ή 40:20:40, παρέχοντας 380 λίτρα χωρητικότητας πορτπαγκάζ με τα καθίσματα ανασηκωμένα και 1.200 λίτρα όταν είναι αναδιπλωμένα.

Η πλήρης γκάμα της Σειράς 1 αποτελείται πλέον από τις εκδόσεις 118d, 120d, 120 και M135. Η 120d διαθέτει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα ντίζελ 2,0 λίτρων, ενώ η βενζινοκίνητη 120i εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων. Και οι δύο ενσωματώνουν τεχνολογία ήπιας υβριδικής κίνησης 48 volt. Η βενζινοκίνητη 120i αποδίδει 168 ίππους και 280 Nm ροπής, ενώ η 120d προσφέρει 161 ίππους και 400 Nm ροπής. Τα μοντέλα 120 και 120d επιταχύνουν από τα 0 έως τα 100 km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα και 7,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Στην κορυφή της γκάμας της Σειράς 1 εξακολουθεί να βρίσκεται η M135 xDrive, η οποία, όπως και η 120, έχει πλέον αποσύρει το «i» από το όνομά της. Κινείται από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,0 λίτρων με 296 ίππους στις ευρωπαϊκές αγορές και 312 ίππους αλλού. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 400 Nm με το hot hatch να μπορεί να επιταχύνει στα 100χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα έχοντας τελική ταχύτητα 250χλμ./ώρα

Στη βάση της γκάμας diesel βρίσκεται η 118d. Διαθέτει επίσης έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο ντίζελ 2,0 λίτρων, αν και έχει περιοριστεί στους 148 ίππους με τη ροπή των 360 Nm να του επιτρέπει να επιταχύνει στα 100χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα.

Όλα τα μοντέλα της Σειράς 1 διατίθενται πλέον στάνταρ με ένα επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της νέας Σειράς 1 θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο, αν και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη λεπτομέρειες σχετικά με την τιμολόγηση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης