Του Περικλή Χαλάτση
Το νέο πλήρες ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mustang με την ονομασία Mach E έφθασε στη χώρα μας και μαζί του κάνουμε τα πρώτα οδηγικά χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους.
Την πρώτη φορά που το οδηγήσαμε -έτσι για λίγο- ήταν τον Μάιο. Πήραμε ίσα ίσα μια μικρή γεύση. Και τώρα, μόλις τα αυτοκίνητα -τα περισσότερα με ξένες πινακίδες- βγήκαν από το τελωνείο, η Ford έκανε τη δημοσιογραφική παρουσίαση στον θρύλο που θα μας ταξιδέψει στο μέλλον.
Αθόρυβο, επαναστατικό, ευρύχωρο, ταχύτατο και φυσικά χωρίς να μολύνει το περιβάλλον, το Mach E είναι πλέον εδώ για να κλέψει τη παράσταση. Μια παράσταση που θα σας τη μεταφέρουμε όσο πιο απλά και γρήγορα μπορούμε.
Πριν καθίσουμε στη θέση του οδηγού, «σετάραμε» στο κινητό μας όλες τις παραμέτρους που μας προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία για να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη. Το Mach E ξεκλειδώνει από τα τρία μέτρα αφού αναγνωρίσει από το κινητό ποιος είναι ο ιδιοκτήτης. Όταν κάποιος φθάσει στο αυτοκίνητο, θα προβληματιστεί για το πώς θα ανοίξουν οι πόρτες, αφού δεν υπάρχουν χειρολαβές.
Στα πλαϊνά υπάρχει ένα πολύ μικρό κουμπί που ακουμπάς απλώς το δάχτυλό σου. Η πόρτα ανοίγει ελαφρώς και σταθεροποιείται μέχρι να αποφασίσει ο οδηγός τι ακριβώς θέλει να κάνει.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε στην τσάντα μας ή στην τσέπη μας το κωδικοποιημένο κλειδί. Αν έχουμε «σετάρει» τις παραμέτρους στο τηλέφωνό μας, δεν χρειάζεται να το βγάλουμε. Μας είναι τελείως άχρηστο.
Αν βρισκόμαστε κάπου μακριά και θέλουμε να μας φέρει κάποιος γνωστός μας κάτι από το αυτοκίνητο, μπορούμε να το ξεκλειδώσουμε και να το κλειδώσουμε χωρίς να έχουμε οπτική επαφή.
Ας υποθέσουμε ότι δεν έχουμε το τηλέφωνο μαζί μας και η μπαταρία του κλειδιού έχει πέσει και δεν ανταποκρίνεται στον τηλεχειρισμό. Και πάλι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Στη μεσαία κεντρική κολόνα του αυτοκινήτου υπάρχουν κάποιοι αριθμοί. Είναι τόσο διακριτικοί που μόνο αν ξέρεις σε ποιο σημείο είναι τους διακρίνεις. Πατάς το Pin σου και το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει.
Οι ιδιοκτήτες της Mach-E μπορούν με τη βοήθεια της εφαρμογής FordPass να έχουν απομακρυσμένη πρόσβαση στις πληροφορίες για τη φόρτιση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχούν η πολυτέλεια αλλά και η τεράστια κεντρική οθόνη 15.5 ιντσών αλλά και μια μικρότερη 10.2 ιντσών που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό.
Η τεράστια κάθετη οθόνη του ηλεκτρικού Mustang που προεξέχει από το ταμπλό θα γίνει σήμα κατατεθέν.
Γενικά το ταμπλό είναι εντυπωσιακό. Αλλά, αν θέλεις να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες που σου γίνει ο κατασκευαστής, τουλάχιστον στην αρχή θα χρειαστείς ένα καλό φροντιστήριο. Πρέπει να μάθεις τη λειτουργία σε κάθε ηλεκτρονικό βοήθημα που έχει το υπερσύγχρονο Mach E. Γι΄ αυτό στον τίτλο είπαμε ότι «Φέρνει το αύριο… σήμερα».
Διαθέτει τρία μοναδικά προφίλ οδήγησης, Whisper, Active και Untamed, που παραμετροποιούν τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, τα γραφικά της οθόνης, τη συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς επίσης τον «ήχο κινητήρα» που φτάνει στο εσωτερικό της καμπίνας.
Έχουμε να πούμε τόσα πολλά γι΄ αυτό το αυτοκίνητο που μπορούμε να γράφουμε «σεντόνια». Πρέπει όμως να σας πούμε ποια είναι η οδική του συμπεριφορά. Γιατί αυτό σας ενδιαφέρει περισσότερο.
Οι εντυπώσεις μας στον δρόμο για τον ναό του Ποσειδώνα
Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο είχε πάντα μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά των τουριστών. Και οι άνθρωποι της Ford, που δίνουν μια εξαιρετική αξία στο 100% ηλεκτρικό Mach E, έκαναν έναν συνδυασμό συναισθημάτων.
Ήταν με κίνηση στους τέσσερις τροχούς στην έκδοση Extended Range με τη μεγάλη μπαταρία και με τις 376 κυψέλες. Η άλλη έκδοση Standard Range έχει μικρότερη μπαταρία με 288 κυψέλες. Φυσικά εξωτερικά δεν υπάρχει καμιά απολύτως διαφορά. Οι αριθμοί μόνο στην απόδοση διαφέρουν.
Η Standard Range με τα 68 Kwh έχει αυτονομία 470 Km (RWD) και 410 km (AWD). Λόγω της επιδότησης με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», θα προτιμηθεί, κατά την άποψή μας, από τους περισσότερους ενδιαφερόμενους. Η τιμή της από 57.587 πέφτει στα 51.587 ευρώ. Έχει επιτάχυνση από 0-100 σε 6,1 ή 5,6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, αποδίδει 269 PS. Για το RWD η απόδοση σε Nm είναι 430, ενώ για το AWD 580 Nm.
Οδηγούμε στην όμορφη διαδρομή προς το Σούνιο την έκδοση AWD, με τους 351 PS. Σε μια ευθεία χωρίς αυτοκίνητα στον δρόμο δοκιμάσαμε την επιτάχυνση. Η εργοστασιακή μέτρηση είναι 5,1 δευτερόλεπτα από 0-100. Κάπου εκεί τη μετρήσαμε και εμείς. Απίθανη επιτάχυνση και καταπληκτικά φρένα.
Οι μηχανικοί κατάφεραν να τοποθετήσουν τις μπαταρίες στο καινούριο πλαίσιο που είναι αποκλειστικά για τη Mustang τόσο σωστά που λειτουργούν αποτελεσματικά και στο άψογο ζύγισμα του Mach E. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι, αν χρειαστεί συντήρηση μια κυψέλη ή ακόμα και αντικατάσταση, γίνεται εύκολα και φθηνά.
Η ερώτηση που μας έκανε ένας καλός φίλος στην Ανάβυσσο ήταν δικαιολογημένη.
Για μένα -είπε- Mustang σημαίνει σπορ αυτοκίνητο και γρήγορη οδήγηση.
Η απάντηση είναι απλή. Μπορεί να είναι SUV ωστόσο έχεις σπορ γραμμές. Η γρήγορη οδήγηση και μάλιστα με το παραπάνω. Ποια είναι η διαφορά;
Ότι το νέο Mustang μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα και όχι δύο και ότι κινείται το ίδιο γρήγορα αλλά χωρίς θόρυβο και χωρίς εκπομπές καυσαερίων.
Δεν νομίζω ότι βρήκα ψεγάδι. Είναι τόσο προσεγμένο το Mach E που δικαιολογεί τα θετικά σχόλια της Ευρώπης. Η βόλτα μας τέλειωσε και τώρα φτάνουμε σε ένα τελευταίο κεφάλαιο που λέγεται φόρτιση.
Ο επιτοίχιος φορτιστής έχει καλώδιο 7,5 μέτρων. Για τα συστήματα που θα μπορείτε να φορτίσετε το Mach E θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο. Σημειώστε μόνο ότι δέκα λεπτά φόρτισης σε κάποιον σταθμό της εθνικής οδού αρκούν για να κάνετε άλλα 93 χιλιόμετρα, ενώ, αν δείτε την ένδειξη στις μπαταρίες σας κάτω από το 10%, τότε μέσα σε 38 λεπτά φόρτισης μπορείτε να ξαναδείτε την ένδειξη στο 80%.
Γι΄ αυτό το στολίδι που έφθασε στην Ελλάδα θα επανέλθουμε σύντομα.