Του Περικλή Χαλάτση

Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να καταλάβεις αν ένα αυτοκίνητο είναι καλό. Ακόμη και τον πιο αδιάφορο οδηγό όταν τον κάνεις μια βόλτα με το 5θυρο Mini Cooper S  δεν πρόκειται να βγει από το αυτοκίνητο χωρίς να το σχολιάσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Φιλοξενήσαμε» στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας – το όμορφο Mini Cooper S , 4ης γενιάς- γνωστούς και αγνώστους. Οι γνωστοί που χρειάστηκε να συνταξιδέψουμε ενθουσιάστηκαν με την άνεση του αυτοκινήτου στο δρόμο αλλά και την ταχύτητα που μπορεί να κινηθεί στους αυτοκινητόδρομους χωρίς να κουράσει.

Δεν ήταν λίγοι αυτοί που μας σταμάτησαν για να μας ρωτήσουν ποιες είναι οι εντυπώσεις μας. Κάποιοι μας ζήτησαν να το οδηγήσουν. Κάτι που φυσικά δεν μπορούσαμε να το κάνουμε. Ωστόσο αρκέστηκαν να κάνουν μια βόλτα από τη θέση του συνοδηγού.

Το αυτοκίνητο που έχουν ερωτευθεί οι γρήγοροι οδηγοί είναι το MINI Cooper S που αποτελεί- όσο κανένα άλλο μοντέλο- το βασικό εκφραστή των τυπικών χαρακτηριστικών MINI. Η ένδειξη S που υπάρχει μπροστά στο Cooper σημαίνει πολλά για αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα Cooper S πάντα ξεχώριζαν. Για το σχήμα τους, τις επιδόσεις τους, τα απίθανα κρατήματα στο δρόμο. Βέβαια στις πρώτες εκδόσεις ήταν τόσο χαμηλωμένα που πολλές φορές προβλημάτιζαν τους οδηγούς ιδίως στους επαρχιακούς δρόμους. Η αλήθεια είναι ότι κάποτε, με τα χάλια που είχαν οι δρόμοι, τα Mini τα φοβόμασταν. Ευτυχώς τώρα τα Cooper «ψήλωσαν», οι δρόμοι βελτιώθηκαν σε ποιότητα και δεν τρέμει η ψυχή σου μην χτυπήσει η ποδιά μπροστά στη μηχανή.

Γιατί όμως τα Mini τα αγαπούσαν ιδιαίτερα οι νεαροί; Πολύ απλό. Γιατί είχαν καλά γκάζια και τέλεια κρατήματα. Τα οδηγούσες και νόμιζες ότι έστριβες καρτ. Μένουν « κολλημένα» στο δρόμο και είναι  από τα πιο famous αυτοκίνητα της νεολαίας. 

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ,άρεσε σε όλους. Κάτω από το καπό του «φιλοξενεί» έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που αποδίδει στις 5.000-5.500 σ.α.λ 178 ίππους. Η ροπή του είναι 280 Nm ( 1.350-4.200 σ.α.λ) και οι  εκπομπές ρύπων CO2 (συνδυασμένος κύκλος) είναι 146-134 (βασική έκδοση) αλλά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι 136 g/km ( λόγω των έξτρα επιλογών εξοπλισμού).
Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 235 χιλιόμετρα , η επιτάχυνση από 0-100 είναι 6.7’’ ενώ η κατανάλωση του Cooper S κυμαίνεται από 6.4-5.9 l/100 χλμ ( εργοστασιακές μετρήσεις). 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο είναι στημένο με αγωνιστικές προδιαγραφές και σε προδιαθέτει θετικά να κινηθείς πιο γρήγορα από τα προβλεπόμενα όρια. 
Το ερώτημα είναι στο πενταθέσιο Mini Cooper S μπορούν να ταξιδέψουν πέντε ενήλικες; Η απάντηση είναι αρχικά ναι. Όμως η σωστή απάντηση είναι ότι τέσσερις είναι μια καλή επιλογή. Οι διαστάσεις είναι 4.036 μήκος, 1.723 πλάτος και 1.425 ύψος. Δύο ενήλικες μπροστά και δύο παιδιά πίσω θα ταξιδέψουν άνετα. Στο χώρο των 211 λίτρων θα βολέψουν τις αποσκευές χωρίς όμως να γίνονται υπερβολές. Βέβαια αν στο Cooper S οι επιβάτες είναι μόνο δύο τότε ο χώρος αποσκευών με πεσμένα τα καθίσματα φθάνει τα 731 λίτρα.

Στο εσωτερικό του όλα παραπέμπουν σε Mini. Και για την έκδοση Cooper S όλα είναι με τον πλούσιο εξοπλισμό + κάτι παραπάνω. Για να ξεχωρίζει. Από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μέχρι το ανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό δερμάτινο από Nappa τιμόνι τριών ακτίνων. Η κεντρική οθόνη είναι αφής 8,8 ιντσών. Το βράδυ το Cooper S σου αλλάζει τη διάθεση με τις αλλαγές χρωμάτων που γίνονται από τη φωτιζόμενη στεφάνη. 

Οι διακόπτες στο εσωτερικό είναι αεροπορικού τύπου (διατηρεί η Mini την παράδοση) τα καθίσματα τύπου μπάκετ με πολύ καλή στήριξη για οδηγό και συνοδηγό. Ακόμη και ο πιο ανίδεος θα εντυπωσιασθεί με τη σωστή στήριξη που έχουν τα καθίσματα του Cooper S . 
Τα γραφικά είναι πεντακάθαρα, διαθέτει μεγαλύτερη συνδεσιμότητα με ασύρματη λειτουργία του Apple CarPlay κάτι που εκτιμούν οι νέοι σε ηλικία οδηγοί. Απαραίτητη είναι και η κάμερα οπισθοπορείας.

Στο Cooper S εξωτερικά η εξάγωνη μάσκα «μεγάλωσε» ενώ ανασχεδιάστηκαν οι μπροστινές ποδιές. Μπροστά οι προβολείς είναι LED ενώ Led είναι και τα πίσω φώτα .
Ο οδηγός βρίσκει την ιδανική του θέση και ξεκινάει για τις σβέλτες βόλτες. Όχι στην εθνική οδό αλλά σε κάποια επαρχιακή πόλη με ανηφόρες και κατηφόρες. Γιατί μόνο εκεί μπορείς να ανακαλύψεις τις αρετές του Mini Cooper S.

Προϋπόθεση είναι ότι ο οδηγός θα πρέπει να είναι έμπειρος. Να ξέρει τι κάνει, που φρενάρει και που επιταχύνει. Ότι το «όπλο» με τις τέσσερις ρόδες θέλει σεβασμό.
Είναι όμορφα να ακούς τις στροφές του κινητήρα να ανεβαίνουν και να βλέπεις το στροφόμετρο να μπαίνει στα κόκκινα. Όμως χρειάζεται πείρα και μυαλό.Όλα τα γρήγορα αυτοκίνητα χρειάζονται τον απαραίτητο σεβασμό για να τα κρατήσεις το δρόμο.

Το αυτόματο κιβώτιο steptronic επτά σχέσεων με το διπλό συμπλέκτη είναι άριστο σε λειτουργία ωστόσο ο οδηγός αν θέλει να «παίξει» στις στροφές έχει τη δυνατότητα να είναι αυτός που θα αποφασίζει για τις αλλαγές στις σχέσεις και όχι ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου. Μπορεί ακόμη να χρησιμοποιήσει χειροκίνητα τον επιλογέα η ακόμη να κάνει χρήση των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι  (δεξιά και αριστερά).

Βέβαια όπως γνωρίζετε τα παιχνίδια κοστίζουν. Λογικό όταν το πόδι τερματίζει στο πάτωμα να αλλάζουν και τα δεδομένα στην κατανάλωση που ξεπερνάει τα 10 λίτρα.

Το τιμόνι είναι υπάκουο, οι αναρτήσεις άριστα ρυθμισμένες (η πίσω είναι ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) και τα φρένα αρκετά ικανοποιητικά. Τα ελαστικά στο mini της δοκιμής μας ήταν της Good Year διαστάσεων 195Χ55ΧR15.Να κλείσουμε με τις τιμές που στη βασική έκδοση του MINI Cooper S ξεκινά από τα 30.400 ευρώ ενώ λίγο πιο ακριβότερο, 31.871 ευρώ έφθανε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Αν φυσικά μας ρωτούσατε, η απάντηση θα ήταν με κλειστά μάτια να επιλέξετε την έκδοση της δοκιμής μας. Σίγουρα θα ξεχωρίσετε,  θα εντυπωσιάσετε και δεν θα το μετανιώσετε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης