Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
H άποψη που είχα για το Mini, το κλασικό και όχι το… υπερυψωμένο Countryman, αυτό που γνωρίζουμε οι περισσότεροι, είναι πως πρέπει να πωλείται μόνο με τις τρεις πόρτες. Όταν πριν από μερικούς μήνες έγινε γνωστό ότι θα κυκλοφορήσει και πεντάθυρη έκδοση, για να είμαι και ειλικρινείς κάπως… ξίνισα. Γούστα είναι αυτά, οπότε μπορώ να έχω και την προσωπική μου άποψη. Έλα όμως που τα δεδομένα αλλάζουν, μαζί όπως φάνηκε, και η άποψη που είχα για την τρίθυρη, μέχρι πρότινος έκδοση του Mini.
Αλλάζεις γνώμη αν το οδηγήσεις
Όσοι δεν το γνωρίζετε, το Mini διατίθεται πλέον και με πέντε πόρτες. Δεν αναφέρομαι στο Countryman αλλά στο γνωστό Cooper που μέχρι πριν από λίγο καιρό το ξέραμε ότι διατίθεται με αυτόν το σπορ χαρακτήρα. Πλέον, όμως υπάρχει και η επιλογή της πεντάθυρης έκδοσης που είναι σίγουρο ότι θα αλλάξει την τάση αγοράς του Mini. Το συγκεκριμένο που δοκίμασα για περισσότερα από 1.500 χιλιόμετρα, εντός και εκτός πόλης, με παιδιά και χωρίς, φορτωμένο και μη, μου έκανε να αλλάξω τη γνώμη μου για το αν τελικά μου αρέσει ή όχι.
Η έκδοση με τιε 5 πόρτες συνδυάζει άνεση, ευρυχωρία και φυσικά… οδηγική απόλαυση Με καλό μάτι…
Σίγουρα ένα τρίθυρο Mini είναι εκκεντρικό, όμορφο και ξεχωριστό αλλά όπως αποδείχτηκε το ίδιο είναι και το πεντάθυρο με την μόνη διαφορά ότι σου προσφέρεται η πολυτέλεια να έχεις περισσότερη άνεση ιδίως όταν μεταφέρεις και επιβάτες. Οι επιπλέον πόρτες σου δίνει την δυνατότητα την άνεσης στο «βάλε – βγάλε» με ότι αυτό συνεπάγεται. Σίγουρα μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί η κίνηση των ανθρώπων της βρετανικής φίρμας (που βρίσκεται κάτω από… γερμανική ομπρέλα) που αναζητούν το κάτι παραπάνω (πόσο άραγε;) από το αυτοκίνητο που άλλαξε τον τρόπο σκέψης μεγάλου ποσοστού οδηγών…
Ένα Mini φυσικά… στρίβει!!!
Πέρα από τους χώρους δεν γίνεται να μην αναφερθώ και στο τομέα της οδηγικής απόλαυσης. Και αυτό διότι, ενώ το πεντάθυρο είναι ένα οικογενειακό trendy αυτοκίνητο. παρ’ όλα αυτά, δεν έχει χάσει τον σπορ χαρακτήρα του. Στρίβει με την ίδια διάθεση και δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι δεν «ξεκολλά» με τίποτα από το δρόμο. Σίγουρα είναι ένα όχημα που σε κάνει να περνάς καλά είτε με την οικογένεια είτε μόνος… Χαρακτηριστικά τα νούμερα των επιδόσεων από τον τρικύλινδρο diesel κινητληρα,, με το 0-100 να επιτυγχάνεται σε 9.5 δευτερόλεπτα και ητελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα! Δύο επίσης σημαντικά στοιχεία και ιδίως στις μέρες μας ,είναι η κατανάλωση που κυμαίνεται κοντά στα 5.5 λίτρα (πραγματικά) ανά 100 χλμ. αλλά και η μη… καταβολή τελών κυκλοφορίας, καθώς οι εκπομπές ρύπων CO2 βρίσκονται κάτω από τα 100 γρ./χλμ.
Εσωτερικά, η τελευταία γενιά έχει γίνει σαφώς πιο ποιοτική και με καλύτερη εργονομία ενώ ανάλογα με την έκδοση προφέρει πολλά στοιχεία που αναζητά ο σύγχρονος πελάτης. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με την μεγάλη γυάλινη οροφή που χαρίζει άπλετο φως στην καμπίνα ενώ το αυτόματο κιβώτιο έδειξε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού. Από εκεί και πέρα συνδέσεις με κινητό τηλέφωνο, θύρα USB κ.λπ. είναι πράγματα που πλέον θεωρούνται στάνταρτ!
Προσιτό: ΟΧΙ. Ποθητό: ΝΑΙ
Όπως συμβαίνει με τα Mini, η τιμή τους δεν ήταν ποτέ προσιτή. Η διαφορετικότητα, η τιμή μεταπώλησης, η ποιότητα ή όπως αλλιώς μπορείς να το πεις, ανεβάζουν το ποσό κτήσης αρκετά ψηλά. Στην περίπτωση της έκδοσης diesel το ποσό που θα πρέπει να διαθέσει ο υποψήφιος αγοραστής ξεκινά από 21.00 ευρώ περίπου (με το όφελος της απόσυρσης) και φτάνει αρκετά ψηλά ανάλογα με τον εξοπλισμό. Εδώ να σημειώσουμε πως το Mini διαθέτει εκατοντάδες ή και… χιλιάδες προτάσεις καθώς ο πελάτης μπορεί να το διαμορφώσει αλλά και να το σχεδιάσει ανάλογα με τα μέτρα του. Αξίζει να αναφερθώ σε αυτό της δοκιμής, με το πολύ ξεχωριστό ανθρακί χρώμα που συνδυαζόταν με δύο μαύρες γραμμές στο εμπρός καπό και τις μαύρες σπορ ζάντες αλουμινίου.
Σε γενικές γραμμές το συγκεκριμένο Mini ήταν πολύ… ποθητό αλλά και ακριβό. Βέβαια… «ό,τι πληρώνεις παίρνεις» και αυτό ταιριάζει στην περίπτωση του Mini. Επιπλέον έχει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, καθώς όταν θα χρειαστεί να το… πουλήσεις σίγουρα θα πιάσεις αρκετά χρήματα από ότι συνήθως ισχύει με άλλα αυτοκίνητα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Mini Cooper 5Door 1.5 diesel Auto |
Κυβισμός (cc) | 1.496 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 115/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 270/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 9.5 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 203 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 3.8 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 99 γρ./χλμ. |
Τέλη Κυκλοφορίας | 0 € |
Μήκος (μέτρα) | 3.982 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.727 |
Ύψος (μέτρα) | 1.425 |
Βάρος (κιλά) | 1.280 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 278 |
Τιμή (από…) | 20.920 (συμπ. η απόσυρση) |