Του Περικλή Χαλάτση
Δύο πανάκριβα στολίδια που κατασκευάζονται στο βορειότερο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Mercedes Benz στη Βρέμη της Γερμανίας είναι έτοιμα για να βγουν και στους ελληνικούς δρόμους. Ευκαιρία για όσους θέλετε να εντυπωσιάσετε το αγαπημένο σας πρόσωπο να κάνετε ένα καταπληκτικό δώρο. Δεν έχει σημασία ποια από τις δύο Mercedes θα διαλέξετε. Σημασία έχει η κίνηση που θα κάνετε. Πριν όμως πάρετε την απόφαση, καλό θα είναι να ενημερωθείτε για τις δυνατότητες των «υπερόπλων» της Mercedes.
Η νέα SL είναι το πρώτο όχημα που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από τη Mercedes AMG. Το δυναμικό ξεκίνημα της AMG SL συμπίπτει με την ανοιξιάτικη ατμόσφαιρα. Τι χρειάζεται όμως -εκτός από τα χρήματα- για να αποκτήσεις ένα από τα δύο «στολίδια» και να κάνεις ανέμελες βόλτες στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας;
Χρειάζεται μόνο σωστή ερωτική διάθεση για τις πολυτελέστατες εκδόσεις. Χρειάζεται να αγαπάς το ωραίο και να εκτιμάς το εξεζητημένο. Οι επιλογές που έχεις για να ξεχωρίσεις είναι δύο. Η πρώτη, η AMG SL 55 4MATIC+, πάει γάντι στα γούστα των σοβαρών αγοραστών. Η δεύτερη, η SL 63 4MATIC+, είναι λίγο πιο ακριβή. Ωστόσο δεν είναι αδύνατον να αποκτηθεί. Γιατί, όπως είχε πει και ένας πρώην πρωθυπουργός, «λεφτά υπάρχουν».
Το καλό νέο είναι ότι οι δύο συγκεκριμένες Mercedes είναι διαθέσιμες για παραγγελία και στη χώρα μας. Δόξα τω Θεώ, η Ελλάδα είναι μια χώρα που ενδείκνυται για «ανοιχτά» μοντέλα. Και η Mercedes με τις AMG SL 55 4MATIC+ και SL 63 4MATIC+ είναι cabrio.
Η νέα έκδοση αυτού του μοντέλου δείχνει ότι σέβεται την ιστορία. Ακριβώς πριν από 70 χρόνια ένα σπορ αυτοκίνητο έκανε τα πρώτα του χιλιόμετρα στους δρόμους της Στουτγάρδης. Αμέσως έγινε θρύλος. Με το αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο 300 SL (εσωτερική ονομασία W194), η μάρκα Mercedes-Benz απολάμβανε τη μία επιτυχία μετά την άλλη στις παγκόσμιες πίστες από το 1952 και μετά, με αποτέλεσμα το όνομα του μοντέλου SL να γίνει γρήγορα θρυλικό. Το επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο ακολούθησε το 1954 το σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 300 SL (W198), το οποίο έγινε γνωστό ως «Gullwing» λόγω των ασυνήθιστων θυρών του, που όταν άνοιγαν θύμιζαν φτερά γλάρου. Άλλα ορόσημα στην ιστορία του μοντέλου ήταν η «Παγόδα» (W113, 1963-1971), η αειθαλής R107 (1971-1989), η οποία κατασκευαζόταν για 18 χρόνια, και ο διάδοχός της, η R129 (1989-1995).
Το πολυτελές roadster (2+2 θέσεων), για πρώτη φορά με την πλήρως μεταβλητή τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC+, ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχυ των απαιτήσεων. Στοιχεία υψηλής τεχνολογίας, όπως η ανάρτηση AMG ACTIVE RIDE CONTROL με ενεργή σταθεροποίηση η οποία προσφέρει εγκάρσια και διαμήκη δυναμική ευστάθεια, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, το προαιρετικά διαθέσιμο κεραμικό σύνθετο σύστημα πέδησης υψηλής απόδοσης AMG και το σύστημα DIGITAL LIGHT με λειτουργία προβολής, απογειώνουν τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Σε συνδυασμό με τον κινητήρα AMG 4.0 λίτρων V8 biturbo, αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια οδηγική εμπειρία υψηλών προδιαγραφών. Οι πολυάριθμες επιλογές προσφέρουν, επίσης, ένα ευρύ φάσμα εξατομίκευσης από σπορ δυναμικό έως πολυτελώς κομψό, ανάλογα με τις επιθυμίες του πελάτη. Σήμερα η τεχνολογία άλλαξε. Η αρχιτεκτονική ξεπέρασε τα όρια και η σειρά AMG δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα από τα μοντέλα που ήδη ξέρουμε. Η τελευταία γενιά της SL έχει κινητήρα biturbo V8 AMG 4,0 λίτρων που διατίθεται σε δύο επίπεδα απόδοσης.
Οι κινητήρες συναρμολογούνται εξ ολοκλήρου στο χέρι στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Affalterbach σύμφωνα με την αρχή «One Man, One Engine». Στο κορυφαίο μοντέλο, SL 63 4MATIC+, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αποδίδει 430 kW (585 ίππους) και παρέχει μέγιστη ροπή 800 Nm σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από 2.500 έως 4.500 σ.α.λ. Από 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 315 km/h. Ούτε τα ραντάρ της Τροχαίας δεν προλαβαίνουν να σε… νετάρουν.
Στην SL 55 4MATIC+, η μονάδα V8 αποδίδει 350 kW (476 hp) και 700 Nm μέγιστης ροπής. Αυτό το μοντέλο είναι λίγο πιο αργό. Από 0-100 χρειάζεται 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 295 km/h.
Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, το οποίο προσφέρει μια πραγματική εμπειρία αλλαγής ταχυτήτων, αφού αυτές γίνονται σε εξαιρετικά σύντομους χρόνους. Η τεχνολογία τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+ είναι στάνταρ και στα δύο μοντέλα V8.
Οδηγικά δεν ξέρουμε πώς πάει. Και ούτε θα το μάθουμε. Εκτός αν η Mercedes Benz Hellas μάς προσκαλέσει σε κάποια πίστα στο εξωτερικό για να πάρουμε μια μικρή γεύση από την πανέμορφη κατά τα άλλα SL 63 4MATIC+.
Η SL 55 4MATIC+ κινείται με την πρόσφατα εξελιγμένη χαλύβδινη ανάρτηση AMG RIDE CONTROL η οποία είναι εξοπλισμένη με ιδιαίτερα υψηλής απόδοσης αμορτισέρ αλουμινίου και ελαφριά σπειροειδή ελατήρια.
Για πρώτη φορά στη μακρά ιστορία της SL, τα μοντέλα V8 διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό ένα ενεργό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα (HAL). Δώστε βάση σε αυτό. Ανάλογα με την ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν είτε προς την αντίθετη κατεύθυνση (έως 100 km/h) είτε προς την ίδια κατεύθυνση (πάνω από 100 km/h) με τους μπροστινούς τροχούς. Έτσι, το σύστημα επιτρέπει τόσο την ευέλικτη όσο και τη σταθερή οδική συμπεριφορά.
Ξέρω ότι θέλετε να μάθετε πόσο κοστίζουν αυτά τα δύο μοντέλα, για να δείτε αν θα κάνετε τελικά το δωράκι σας στο αγαπημένο σας πρόσωπο. Θα σας αποκαλύψουμε τις τιμές. Προηγουμένως όμως να σας δώσουμε επιγραμματικά μερικά στοιχεία. Σημειώστε τα για να ξέρετε τι έχουν αυτά τα δύο μοντέλα.
Αξιόλογες λεπτομέρειες
*Η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία με 2+2 καθίσματα προσφέρει μυώδεις αναλογίες και βελτιώνει την πρακτικότητα στην καθημερινότητα.
*Η νέα SL δημιουργήθηκε σε μια ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική roadster με σύνθετη δομή αλουμινίου. Κανένα μέρος του πλαισίου του αμαξώματος δεν υιοθετήθηκε από την προκάτοχο ή οποιαδήποτε άλλη σειρά μοντέλων.
*Για πρώτη φορά μετά από 70 χρόνια η SL είναι διαθέσιμη με τετρακίνηση: Το AMG Performance 4MATIC+ κατανέμει την κινητήρια δύναμη πλήρως μεταβλητά στους εμπρός και πίσω τροχούς.
*Η ανάρτηση AMG ACTIVE RIDE CONTROL, με ενεργή σταθεροποίηση η οποία προσφέρει εγκάρσια και διαμήκη δυναμική ευστάθεια, συμβάλλει σημαντικά στη δυναμική οδήγηση και στην άνεση.
*Το σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα συνδυάζει ευελιξία και σταθερότητα και είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά σε SL.
*Δύο κινητήρες AMG V8 για το λανσάρισμα του μοντέλου στην αγορά. Θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου του ισχυρού υβριδικού E PERFORMANCE hybrid.
*Η ηλεκτροϋδραυλική μαλακή οροφή ανοίγει ή κλείνει πλήρως αυτόματα σε περίπου 15 δευτερόλεπτα, ενώ και τα δύο είναι δυνατά σε ταχύτητες έως και 60 km/h.
*Η οθόνη αφής πολυμέσων μπορεί να ρυθμιστεί ηλεκτρικά σε κλίση από 12 έως 32 μοίρες.
*Το “Hey Mercedes”, ο έξυπνος φωνητικός βοηθός, καταλαβαίνει έως και 28 γλώσσες.
*Κατά το λανσάρισμά της στην αγορά, η νέα SL είναι διαθέσιμη σε δώδεκα φινιρίσματα βαφής, συμπεριλαμβανομένων πέντε μεταλλικών χρωμάτων και έξι χρωμάτων MANUFAKTUR καθώς και σε τρία διαφορετικά χρώματα μαλακής οροφής.
*Ψηφιοποίηση – οκτώ σχέδια οθόνης μπορούν να εμφανιστούν στην κεντρική μονάδα.
*Πέντε πακέτα εξωτερικής σχεδίασης είναι διαθέσιμα για περαιτέρω όξυνση της εμφάνισης, είτε προς την κατεύθυνση της κομψότητας είτε του δυναμισμού: AMG Aerodynamics Package, AMG Carbon Package, AMG Chrome Package, AMG Night Package και AMG Night Package II.
Έχουμε πάρα πολλά ακόμη να σας πούμε για αυτά τα δύο μοντέλα. Σταματάμε όμως εδώ. Και πάμε στις τιμές. Αν καταλήξετε στην SL 55 4MATIC+, η τιμή της είναι 239.500 ευρώ. Αν, πάλι, αποφασίσετε ότι η SL 63 4MATIC+ σάς ταιριάζει καλύτερα, τότε θα πρέπει να ξέρετε ότι η τιμή φθάνει τα 275.500 ευρώ. Και τα δύο είναι στολίδια που ξεχωρίζουν από πολύ μακριά. Και, πιστέψτε με, αξίζουν τα λεφτά τους.