Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     



Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους διάφορα εναλλακτικά καύσιμα προσφέροντας σημαντική μείωση στην κατανάλωση και στο κόστος μετακινήσεων. Στην Ελλάδα μετά τη Το κόστος του φυσικού αερίου είναι 0.85 ευρώ το κιλό… βενζίνη και το πετρέλαιο αρκετά δημοφιλές είναι και το υγραέριο.  Ωστόσο, δειλά, δειλά εμφανίζονται αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια αλλά και αυτά που καταναλώνουν φυσικό αέριο.

Το πρόβλημα με τα δύο εναλλακτικά καύσιμα (ηλεκτρισμός και φυσικό αέριο) έχει να κάνει με τους σταθμούς ανεφοδιασμού που υπάρχουν. Προς το παρόν είναι λίγοι οι χώροι, κάτι που σίγουρα θα αλλάξει όταν αυξηθούν και οι πωλήσεις.

Βενζίνη και φυσικό αέριο
Η Mercedes E 200 NGT είναι μία έκδοση που ανήκει σε αυτή την κατηγορία και καταναλώνει φυσικό αέριο το οποίο συνδυάζεται (όταν τελειώσει ως καύσιμο) και με ρεζερβουάρ βενζίνης. Ακούγεται Με σχεδόν 6 ευρώ μπορείς να καλύπτεις αποστάσεις 100 χιλιομέτρων… περίεργο πως μία Mercedes μπορεί να καίει φυσικό αέριο ωστόσο πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες το θεωρούν εναλλακτικό καύσιμο.

Πριν περάσουμε στην ανάλυση και αυτό που ζήσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής του αυτοκινήτου, να τονίσουμε πως το κόστος με χρήση φυσικού αερίου κυμαίνεται κοντά στα 6 ευρώ (πραγματικές συνθήκες) για κάθε 100 χιλιόμετρα…



Μικρότερος χώρος αποσκευών

Εξωτερικά, η συγκεκριμένη Ε200 δεν διαφέρει από τις υπόλοιπες που γνωρίζουμε με εξαίρεση τα Μόνο από τα όργανα καταλαβαίνεις πως πρόκειτιαι για έκδοση που καταναλώνει ως καύσιμο το φυσικό αέριο. Οδηγικά ούτε που θα σου πάει το μυαλό.   λογότυπα που υπάρχουν στο πίσω μέρος και δείχνουν πως πρόκειται για μία ξεχωριστή έκδοση. Το ίδιο ισχύει και στην καμπίνα των επιβατών, που δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στην υψηλή ποιότητα, κάτι που άλλωστε είναι χαρακτηριστικό για τα μοντέλα της μάρκας.

Εκεί που θα λέγαμε ότι υπάρχει διαφορά είναι στο χώρο των αποσκευών που έχει μειωθεί προκειμένου να μπορέσουν να… βολευτούν και οι δεξαμενές του φυσικού αερίου, πέρα από το ρεζερβουάρ της βενζίνης. Ένα άλλο στοιχείο που απλά καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνει με μία διαφορετική Ε200 είναι ο πίνακας οργάνων καθώς υπάρχει μέτρηση τόσο για το φυσικό αέριο όσο και για την βενζίνη.

Άνετη και ταξιδιάρα!
Οδηγικά, η Ε200 NGT είναι μία κλασική Mercedes. Άνετη, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και… ταξιδιάρα. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως δεν θα κουράσει τον οδηγό και τους επιβάτες ακόμα και μετά από πολλές ώρες ταξίδι. Επιπλέον προσφέρει και καλές επιδόσεις, δεδομένο του χαρακτήρα του. Στην πράξη ο δίλιτρος κινητήρας επιταχύνει από στάση στα 100χλμ./ώρα σε 10.4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα. Καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ιδιαίτερα φιλικό και άνετο το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Χαμηλό κόστος στις μετακινήσεις
Στο δια.. ταύτα, η E200 με την κωδική ονομασία NGT είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει αυτά που αναζητά ο οικογενειάρχης. Δεν επιβαρύνει με υψηλό κόστος τις μετακινήσεις, αλλά προβληματίζει ο περιορισμένος αριθμός των πρατηρίων που πωλούν φυσικό αέριο. Επιπλέον θα πρέπει να προσθέσουμε και την τιμή της που είναι πιο ακριβή τόσο από την έκδοση βενζίνης όσο και diesel (6.500 και 1.500 αντίστοιχα).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes E200 NGT
Κυβισμός βενζινοκινητήρα 1.991 κ.εκ.
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 156/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 270/1.250
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 10.4
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 220
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 4.3 (βενζίνη / φυσικό αέριο)*
Εκπομπές Ρύπων CO2 116
Τέλη Κυκλοφορίας 104.4
Μήκος (μέτρα) 4.879
Πλάτος (μέτρα) 1.854
Ύψος (μέτρα) 1.474
Βάρος (κιλά) 1.795
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 400
 Τιμή (από…) 54.900*

 * με όφελος απόσυρσης