Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η Mercedes-Benz GLC, είναι ολοκαίνουργια , πανίσχυρη και με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Η GLC εκτός από την πολυτέλεια έχει και δυναμισμό. Κινείται επί παντός εδάφους και προσφέρει ιδιαίτερες συγκινήσεις. Η σχεδίαση της έχει μοναδικές αναλογίες, η εξωτερική της εμφάνιση δείχνει το δυναμισμό ενώ στο εσωτερικό η διαρρύθμιση του νέου μοντέλου είναι υψηλών προδιαγραφών. Διατίθεται μόνο ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό.
Η νέα GLC έχει τόσα συστήματα υποβοήθησης τελευταίας τεχνολογίας που είναι αδύνατον να τα απαριθμήσουμε. Μπορούμε όμως να πούμε ότι είναι το πιο δυναμικό μοντέλο της οικογένειας οχημάτων SUV της Mercedes-Benz.
Ο σχεδιασμός ασφάλειας της GLC βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό επιβατών, επιλεκτικά παραμορφώσιμα στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης και αλληλεπίδραση μεταξύ των ζωνών ασφαλείας και των αερόσακων. Εκτός από τις νομικές απαιτήσεις, το όχημα πληροί επίσης τις εσωτερικές απαιτήσεις δοκιμών της Mercedes-Benz και τα κριτήρια δοκιμών που έχουν προκύψει από πραγματικά ατυχήματα.
Η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 cm) ορθώνεται αρμονικά από την κεντρική κονσόλα, χωρίς καθόλου ενώσεις, και μοιάζει επίσης να αιωρείται πάνω από τον διάκοσμο του ταμπλό. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.
Διαστάσεις
Το νέο SUV της Mercedes έχει μήκος 4.716 mm. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι 60 mm μακρύτερη και 4 mm χαμηλότερη.
Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6 mm μπροστά (τώρα: 1627 mm) και 23 mm πίσω (τώρα: 1640 mm). Το μεγαλύτερο μήκος του οχήματος λειτουργεί προς όφελος του μεταξονίου καθώς και των μπροστινών και πίσω προβόλων.
Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών επωφελείται από τον μακρύτερο πίσω πρόβολο και αυξάνεται σημαντικά στα 620 λίτρα (+70 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο).
Βελτιωμένη κατά δύο δέκατα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι και η αεροδυναμική (Cd = 0,29)
Με βάση την στρατηγική πολυτέλειας της Mercedes-Benz, ο βασικός εξοπλισμός της νέας GLC έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και προσφέρει στον πελάτη εξαρχής ένα ιδιαίτερα ελκυστικό όχημα. Η γραμμή AVANTGARDE, για παράδειγμα, περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό καθώς και δημοφιλή χαρακτηριστικά όπως οι μεγάλες οθόνες, η ενσωμάτωση smartphone, η ασύρματη φόρτιση και τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα.
Κάποια από τα χαρακτηριστικά που συντελούν στη σπορ, επιβλητική εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο, οι επίπεδες ζάντες 18 έως 20 ιντσών και οι τροχοί που διαθέτουν μοντέρνα σχεδίαση.
Κινητήρες
Η νέα GLC διατίθεται μόνον ως υβριδικό όχημα, είτε ως plug-in υβριδικό μοντέλο είτε ως ήπιο υβριδικό με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG). Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz.
Τέσσερις από αυτούς τους κινητήρες είναι ήπιες υβριδικές μονάδες που ενισχύονται έξυπνα στις χαμηλές στροφές από μια ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς (ISG). Τρεις ακόμη εκδόσεις κινητήρων είναι πλήρως υβριδικές μονάδες με πρόσθετη ηλεκτρική ισχύ 100 kW και ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.
Η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) εξασφαλίζει άριστη απόδοση ενέργειας. Το σύστημα περιλαμβάνει το ηλεκτρικό κύκλωμα 48 volt, το οποίο επιτρέπει λειτουργίες όπως «κύλιση», ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας και, ως εκ τούτου, σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου.
Υβριδικά plug-in μοντέλα: Ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP)
Η GLC έχει επίσης αποκτήσει το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης 4ης γενιάς. Αξιοποιώντας τους ίδιους βασικούς κινητήρες, ο εξηλεκτρισμός έχει κάνει άλλο ένα μεγάλο βήμα. Με ηλεκτρική ισχύ πλέον 100 kW, ροπή στρέψης 440 Nm και συνολική ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP). Η ηλεκτρική ισχύς είναι διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h.
Δύο προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του συστήματος κίνησης plug-in άκρως στοχευμένα:
• BATTERY HOLD: Προτεραιότητα δίνεται στη διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. όταν έχει προγραμματιστεί για αργότερα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε ζώνη χαμηλών εκπομπών. Το υβριδικό σύστημα κίνησης επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση.
• ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το σημείο πίεσης του πεντάλ γκαζιού.
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας GLC έχουν μια απτική (ενεργή) μονάδα πεντάλ γκαζιού. Στο πρόγραμμα οδήγησης ELECTRIC, η μονάδα σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ηλεκτρική οδήγηση στην οδήγηση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός αισθητού σημείου πίεσης. Μόλις πατηθεί το πεντάλ γκαζιού πέρα από το συγκεκριμένο σημείο πίεσης, τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παρέχοντας πρόσθετη ροπή στρέψης.
Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από τη Mercedes-Benz και έχει συνολική χωρητικότητα 31,2 kWh. Ακόμη και αν έχει αδειάσει εντελώς η μπαταρία, μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή συνεχούς ρεύματος 60 kW. Για τη φόρτιση με τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος διατίθεται ένας τυποποιημένος φορτιστής 11 kW (ανάλογα με την αγορά).
Κίνηση εκτός δρόμου
Τα βασικά εξαρτήματα του δυναμικά σχεδιασμένου συστήματος ανάρτησης της GLC είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και μια ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, τοποθετημένη σε υποπλαίσιο, πίσω. Η ανάρτηση του βασικού εξοπλισμού παρέχει κορυφαία άνεση, χαμηλή στάθμη θορύβου, ευέλικτη οδική συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση. Διαθέτει σύστημα απόσβεσης εξαρτώμενο από το πλάτος.
Σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς, ενώ κατά την στάθμευση έως και 4,5 μοίρες αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα.
Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά «κονταίνει» και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Με ταχύτητα 60 km/h και άνω, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς κατά έως 4,5 μοίρες. Αυτή η αύξηση πρακτικά του μεταξονίου έχει αξιοσημείωτα πλεονεκτήματα όπως η βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, τις γρήγορες αλλαγές λωρίδας ή τους αιφνίδιους ελιγμούς αποφυγής. Επιπλέον, στη διάρκεια δυναμικών ελιγμών, όπως κατά την οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο, απαιτούνται σημαντικά λιγότερες κινήσεις του τιμονιού, ενώ το όχημα ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις εντολές του.
Αυτό προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα: δεδομένου ότι η πλήρης ροπή στρέψης των 440 Nm του ηλεκτρικού κινητήρα είναι διαθέσιμη από την εκκίνηση, η ισχύς του ελέγχεται πολύ εύκολα ανά πάσα στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται εξαιρετικά ακριβής και ελεγχόμενη οδήγηση ακόμη και σε δύσκολο έδαφος.
Η παραγωγή της νέας GLC θα γίνεται στη Γερμανία στα εργοστάσια της Mercedes-Benz στη Βρέμη και, αργότερα, στο Sindelfingen. Η έναρξη της παραγωγής στο εργοστάσιο του Πεκίνου (Κίνα) έχει επίσης προγραμματιστεί για τη φετινή χρονιά.