Αποστολή στη Γαλλία   
Λουκάς Παπαλάμπρος

Έχοντας το προνόμιο να είναι η πρώτη εταιρεία που τόλμησε να σχεδιάσει τετράθυρο coupe (CLS) πριν από μία δεκαετία, η Mercedes επιστρέφει με ακόμα μία εντυπωσιακή πρόταση που ξεφεύγει από τα όρια των «καθημερινών» μικρομεσαίων sedan. Η νέα CLA είναι το αυτοκίνητο που αλλάζει όχι μόνο το status της κατηγορίας αλλά και της ίδιας της μάρκας, κάνοντας ακόμα και αυτούς που παλαιότερα την είχαν χαρακτηρίσει συντηρητική να της… βγάλουν το καπέλο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Bon viveur…

Το καινούργιο μοντέλο της Mercedes έχει δημιουργηθεί με βάση το ταλέντο των σχεδιαστών. Η εταιρεία φαίνεται ότι άφησε ελεύθερους τους designer να εκφραστούν και αυτοί δικαίωσαν απόλυτα την επιλογή της. Απ’ όπου και να κοιτάξεις τη CLA δύσκολα μπορείς να βρεις ένα σημείο, μια λεπτομέρεια που να μην αξίζει την προσοχή. Το εμπρός τμήμα παραπέμπει ξεκάθαρα στην A-Class, με τη μεγάλη μάσκα, τη γρίλια που περιβάλλει το αστέρι και τους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα να τονίζουν το δυναμικό και σπορτίφ προφίλ του αμαξώματος. Παρατηρώντας την από το πλάι, δεν μπορεί να μην εντυπωσιαστείς από τις καθαρές γραμμές, την κεκλιμένη οροφή που δείχνει σαν συνέχεια του καπό και το νεωτεριστικό πίσω τμήμα, με το μυώδες περίβλημα και τα ιδιαίτερα φώτα. Άξια αναφοράς είναι και η αεροδυναμική, με το νούμερο 0,23 Cd να την κατατάσσει στην κορυφή όσον αφορά στον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης για αυτοκίνητο παραγωγής.

Όταν η ποιότητα συναντά το σπορ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η καμπίνα έχει ελάχιστες διαφορές από αυτή της A-Class, συνδυάζοντας τα σπορτίφ στοιχεία με την ποιότητα. Οι πέντε στρογγυλοί αεραγωγοί κατά μήκος του ταμπλό, το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων με τα ασημένια και κόκκινα διακριτικά, η ψηφιακή οθόνη στην κεντρική κονσόλα και το οριζόντιο φιλέτο με τη διαφορετική επένδυση δίνουν την αίσθηση στον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα καθαρά οδηγοκεντρικό σαλόνι. Η ποιότητα και συναρμογή των υλικών είναι κορυφαία, με τον υποψήφιο αγοραστή να έχει την επιλογή μεταξύ δεκάδων χρωματικών συνδυασμών, επενδύσεων και υλικών, ανάλογα με τα γούστα του και, φυσικά, τον τραπεζικό του λογαριασμό!
Το coupe στιλ δεν θα μπορούσε να μην έχει επιπτώσεις στους χώρους, με το εσωτερικό να είναι σχεδιασμένο σαν 2+2 θέσεων. Οδηγός και συνοδηγός έχουν άπλετη άνεση, ωστόσο οι πίσω επιβάτες θα ενοχληθούν από το διαθέσιμο ύψος της οροφής, ειδικά αν είναι άνω του μετρίου αναστήματος. Αντίθετα, το πορτ-μπαγκάζ είναι αρκετά μεγάλο και έχει χωρητικότητα 470 λίτρων, καλύπτοντας τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων.

Τρεις κινητήρες βενζίνης και ένας πετρελαίου

Η CLA είναι διαθέσιμη αρχικά με τρεις κινητήρες βενζίνης και έναν diesel, προσφέροντας υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση. Στη βάση της γκάμας είναι ο 1,6 turbo των 122 ίππων της έκδοσης CLA 180, με το ίδιο μοτέρ να τροφοδοτεί και τη CLA 200 έχοντας όμως 156 ίππους. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,4 και 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 στα 126 και 122 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Πιο οικονομική από όλες είναι, βέβαια, η έκδοση CLA 220 CDI, η οποία αποδίδει 170 ίππους, συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT και έχει μέση κατανάλωση στα 4,2 λίτρα και εκπομπές ρύπων στα 109 γρ./χλμ.. Στην κορυφή βρίσκεται – προς το παρόν – η  CLA 250 με τον 2λιτρο turbo των 211 ίππων. Σύντομα θα δούμε και τους πετρελαιοκινητήρες 1,5 και 1,8 λίτρου, ενώ το 2014 θα είναι διαθέσιμη και η πανίσχυρη CLA 45 AMG με τους 360 ίππους.

Σαν σταρ του Hollywood…

Η Mercedes δεν επέλεξε τυχαία το κοσμοπολίτικο Σεν Τροπέ για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου της μοντέλου. Στον επίγειο παράδεισο της Γαλλικής Ριβιέρα, που κατακλύζεται από την «αφρόκρεμα» του διεθνούς jet set, εκεί όπου το νερό αντικαθίσταται από τις σαμπάνιες και οι λογαριασμοί στα ιδιωτικά beach bars και τα εντυπωσιακά νυχτερινά κέντρα πληρώνονται με επιταγές, οδηγήσαμε την καινούργια CLA. Νιώσαμε για λίγο σαν σταρ του Hollywood περνώντας από τα πλακόστρωτα σοκάκια του χωριού και εκτιμήσαμε τις δυνατότητες του γερμανικού τετράθυρου coupe στις πανέμορφες ορεινές διαδρομές της Νότιας Γαλλίας. Η CLA κινείται με περίσσια άνεση τόσο στον ανοικτό δρόμο όσο και στις στροφές, είναι ευκολοδήγητη και συνάμα δυναμική, όταν πιέσεις παραπάνω το γκάζι.

 Αρμονικά δεμένο σύνολο σε ένα αμάξωμα 4,63 μέτρων

Από 27.734 ευρώ

Η CLA θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας από τον ερχόμενο μήνα, με τις τιμές να ξεκινούν από 28.900 ευρώ (27.734 ευρώ με απόσυρση) για τη βασική CLA 180. Η CLA 200 τιμάται στα 31.900 και η CLA 250 με τους 211 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο στα 39.900 ευρώ, με την επίσης αυτόματη CLA 220 CDI να ξεκινά από 41.100 ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης