Αποστολή στην Πορτογαλία: Λουκάς Παπαλάμπρος

   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιασμένο και ανεπτυγμένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων οδηγών, πιο σπορτίφ και αθλητικό, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, αποδοτικούς κινητήρες και μία καμπίνα που εντυπωσιάζει με την εργονομία και την ποιότητα, το νέο μικρομεσαίο μοντέλο της κορεατικής φίρμας έχει όλα τα εφόδια για να πρωταγωνιστήσει σε μία από τις πιο απαιτητικές κατηγορίες της Γηραιάς Ηπείρου.

Βρισκόμαστε στο Φάρο της Πορτογαλίας, την πρωτεύουσα της επαρχίας Αλγκάρβε, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του καινούργιου Ceed και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πίσω από το τιμόνι του νέου Kia Ceed

Σε κερδίζει από την πρώτη ματιά

Το νέο Ceed βρίσκεται ένα σκαλί πάνω σε σχέση με το απερχόμενο, έχοντας πιο δυναμική εμφάνιση, μοντέρνα αισθητική και ελκυστικές αναλογίες. Η εικόνα του και ιδιαίτερα τα έντονα χρώματα του αμαξώματος και το μυώδες πίσω τμήμα με τα LED φώτα μαγνητίζουν το βλέμμα. Όπως μας ανέφεραν τα στελέχη της KIA, θα προσφέρεται σε 12 αποχρώσεις, με ζάντες 15, 16 και 17 ιντσών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρώτο ΚΙΑ που φέρει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2Βασίζεται στην πλατφόρμα Κ2, με το μήκος του αμαξώματος να είναι στα 4.270 χλστ., το πλάτος 1.800 χλστ. και το ύψος 1.447 χλστ. Το κέντρο βάρος του αυτοκινήτου είναι χαμηλότερο, με την ακαμψία να έχει αυξηθεί και την οδική του συμπεριφορά να είναι σημαντικά βελτιωμένη, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της πρώτης δοκιμής.

Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν θα προσφέρεται σε τρίθυρο αμάξωμα όπως ο προκάτοχός του, παρά μόνο σε hatchback. Αργότερα, θα το δούμε σε έκδοση wagon και για πρώτη φορά σε shooting brake.

Η καμπίνα του δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα γερμανικά hatchback

Τα έχει όλα

Οι σχεδιαστές της KIA έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αναβαθμίζοντάς το σε κάθε σημείο. Οι επιφάνειες καλύπτονται από ύφασμα και δέρμα, ενώ στην κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων διαστάσεων 7 ή 8 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση.

Αυτό που θα εκτιμήσει ο οδηγός είναι η ποιότητα κατασκευής, η πρακτικότητα και η εργονομία. Τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, η οθόνη είναι εύκολη στη λειτουργία της και έχει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου είναι πλήρης, με το σύστημα «Lane Following Assist», το οποίο αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού, του γκαζιού και του φρένου σε συνθήκες κίνησης μέσα στην πόλη, να κάνει τη διαφορά. Είναι ενεργό σε ταχύτητες από 0 έως 130 χλμ./ώρα και χαρακτηρίζεται από την KIA ως τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας.

Επίσης, υπάρχει το ενεργό cruise control, το Stop & Go, τα συστήματα διατήρησης λωρίδας, υποβοήθησης προβολέων, ελέγχου κόπωσης του οδηγού, προειδοποίησης σύγκρουσης με υποβοήθηση αποφυγής, αναγνώρισης πεζού, εισόδου χωρίς κλειδί, το θερμαινόμενο παρμπρίζ και πολλά ακόμη.

Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν με περίσσια άνεση τέσσερις ενήλικες άνω του μετρίου αναστήματος. Όσο για το πορτμπαγκάζ, χάρη στη χωρητικότητα των 395 λίτρων και το χαμηλό κατώφλι, καλύπτει στο έπακρο τις ανάγκες των επιβατών.

Ο τρικύλινδρος 1.000άρης ταιριάζει ιδανικά στην ελληνική αγορά


Το ενδιαφέρον εστιάζεται στους turbo

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, συναντάμε τρία σύνολα βενζίνης και ένα πετρελαίου. Στη βάση είναι ο ατμοσφαιρικός 1.4 με τους 100 ίππους, ωστόσο αυτοί που ξεχωρίζουν είναι ο 1.0 Τ-GDi απόδοσης 120 ίππων και ο 1.4 Τ-GDi των 140 ίππων. Στους diesel υπάρχει μόνο ο 1,6 CRDi απόδοσης 115 και 136 ίππων. Τα μοτέρ καλύπτουν πλήρως τις αυστηρότερες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις φέρουν και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το σύστημα «Drive Mode Select» με δύο προγράμματα λειτουργίας (Normal και Sport), ενώ στα έξτρα είναι το πακέτο ECO για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.

Ευέλικτο, ευχάριστο και ευκολοδήγητο

Πρώτη επαφή

Αρκούν λίγα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Ceed, για να διαπιστώσεις τα άλματα προόδου που έχουν γίνει στο αυτοκίνητο. Το κορεατικό hatchback πατάει σταθερά στην άσφαλτο χάρη στο στιβαρό πλαίσιο, στρίβει γρήγορα και ομαλά, η ανάρτηση ισορροπεί μεταξύ της άνεσης και της σπορ συμπεριφοράς και το τιμόνι ακουμπά στην κορυφή της κατηγορίας.  

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το Ceed στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς μπορεί να συγκριθεί ακόμη και με τις top γερμανικές προτάσεις της αγοράς.

Ο 1.000άρης turbo κινητήρας και 1.4 Τ που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ξεδιπλώνουν τις αρετές του μοντέλου στην άσφαλτο, ικανοποιώντας με τη δύναμη και την αποδοτικότητα.

Πότε έρχεται στην Ελλάδα;

Η κατασκευή του νέου Ceed έχει ξεκινήσει ήδη στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Σλοβακία. Στη χώρα μας αναμένεται τον Οκτώβριο, με την τιμή του να ανακοινώνεται το επόμενο διάστημα. Όπως μας ενημέρωσαν τα στελέχη της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας, το μοντέλο θα φέρει το πλουσιότερο πακέτο συστημάτων ασφαλείας από κάθε άλλο στην κατηγορία του στη βασική έκδοση και, φυσικά, θα προσφέρεται με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης