Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
H KIA δεν είναι απλά μία κορεατική φίρμα που κατασκευάζει αυτοκίνητα. Έχει εξελιχτεί, έχει Το Stonic ήρθε για να αλλάξει την εικόνα της KIA… δημιουργήσει νέα μοντέλα, έχει ανεβάσει πολύ τον πήχη και πλέον παίζει μπάλα πολύ ψηλά.
Στην Ελλάδα είχε κάνει μία μικρή παύση αλλά η επιστροφή της δείχνει να είναι τόσο δυνατή και κανείς δεν γνωρίζει ή μπορεί να φανταστεί πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει. Μία ματιά στη γκάμα των μοντέλων της δημιουργεί την παραπάνω αίσθηση ενώ το τελευταίο της μοντέλο με την ονομασία Stonic είναι που σε βάζει σε βαθιές σκέψεις και προβληματισμούς.
Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία
Η απάντηση δίνεται με το… μάτι καθώς όσο το κοιτάς τόσο συνειδητοποιείς και μπαίνεις στο κλίμα της Το ντιζάιν θυμίζει Ευρώπη… καινούργιας φιλοσοφίας που χτίζει η KIA. Με ευρωπαϊκό προσανατολισμό το Stonic είναι αυτό που μπαίνει στην καρδιά της εποχής και είναι αυτό που αναζητά πλέον ο σύγχρονος αγοραστής.
Ντιζάιν, ποιότητα, οδηγική απόλαυση, τεχνολογία και όπως μας έχουν συνηθίσει οι Κορεάτες, αξιοπιστία. Με το παραπάνω… μενού, το Stonic δείχνει να μπαίνει για τα καλά στο στίβο μάχης και να επιτίθεται με το καλημέρα.
Είναι άραγε… KIA;
Εξωτερικά πλέον καταλαβαίνεις τις τεράστιες αλλαγές και τον σχεδιαστικό προσανατολισμό της To νέο Stonic συνοδεύεται με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση…κορεατικής φίρμας. Το σίγουρο είναι ότι το Stonic αρέσει και δε σε βάζει καν σε σκέψη για το αντίθετο. Το μόνο που σε… προβληματίζει είναι, αν όντως είναι KIA.
Και αυτό το λέμε, διότι η KIA μας είχε συνηθίσει σε πιο συντηρητικές εμφανίσεις και αυτό το νέο trendy μοντέλο σπάει το κατεστημένο. Επιπλέον δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το μυώδες σπορ αμάξωμα όπως και τις διχρωμίες που δίνουν άλλον αέρα στο μοντέλο.
Νέο εσωτερικό
Στο εσωτερικό τώρα, η ποιότητα είναι αρκετά καλή και ανεβασμένη σε σχέση με το παρελθόν. Η Όσα ξέραμε με την KIA τα… ξεχνάμε όταν μπαίνουμε στην καμπίνα των επιβατώνεργονομία αφήνει το στίγμα της ενώ η μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα ικανοποιεί την τάση για συνδεσιμότητα και τεχνολογία. Θύρες, USB (εμπρός και πίσω), Aux κ.ά. είναι στάνταρ. Ο πίνακας οργάνων παραμένει κλασικός κορεάτικος ενώ δεν γίνεται να παραλείψουμε και την ύπαρξη του υποβραχιόνιου με τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Στην καμπίνα άνετα κάθονται τέσσερις επιβάτες ενώ οι αποσκευές μπορούν να φιλοξενηθούν στο πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων, το οποίο διαθέτει και ρυθμιζόμενο πάτωμα.
Τεχνολογικά, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει συστήματα που κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο άνετη και ασφαλής. Για παράδειγμα, υπάρχει αυτόματο φρενάρισμα για πεζούς, ανίχνευση τυφλού σημείου, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, έλεγχο φρεναρίσματος στις στροφές κ.ά.
Πάει… τρένο
Στο δρόμο, το νέο KIA Stonic εκπλήσσει με την συμπεριφορά του. Και αυτό διότι μπορεί να είναι ένα Το νέο μοντέλο της κορεατικής φίρμας είναι διαθέσιμο και με 1.000άρη κινητήρα…μικρό Crossover – SUV, παρ’ όλα αυτά κρατάει και δε… μασάει όταν το πιέσεις στο δρόμο γιατί εκτός δρόμου συμπεριφέρεται όπως ένα κλασικό δικίνητο. Από πλευράς επιδόσεων, ανάλογα με την έκδοση, προσφέρει και τα αντίστοιχα νούμερα, με το… ατού του να βρίσκεται στην κατανάλωση καυσίμου που είναι χαμηλή και σίγουρα θα αρέσει σε όλους τους ιδιοκτήτες είτε επιλέξουν έκδοση με κινητήρα βενζίνης είτε diesel.
Οι επιλογές βενζίνης είναι τρεις με χωρητικότητα κινητήρα 1.0, 1.25 και 1.4 λίτρα απόδοσης 120, 84 και 100 ίππους αντίστοιχα. Η έκδοση diesel εφοδιάζεται με κινητήρα 1.6 λίτρων με απόδοση 110 ίππους. Από εκεί και πέρα όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (εξαίρεση ο 1.25 που έχει 5άρι) ενώ για όσους επιθυμούν αυτόματο κιβώτιο θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το καλοκαίρι του 2018.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το KIA Stonic πατήστε ΕΔΩ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | KIA Stonic | |||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 turbo βενζ. | 1.248 βενζ. | 1.368 βενζ. | 1.582 diesel |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 120/6.000 | 84/6.000 | 100/6.000 | 110/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 | 122/4.000 | 133/4.000 | 260/1.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10.3 δευτ. | 13.2 δευτ. | 12.6 δευτ. | 11,6 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 184 | 165 | 172 | 175 |
Μέση Κατανάλωση | 5 λτ./100 χλμ. | 5,2 | 5,5 | 5 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 115 γρ./χλμ | 118 | 125 | 109 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 112.7 ευρώ | 115.64 | 150 | 111.2 |
Μήκος (μέτρα) | 4.140 | 4.140 | 4.140 | 1.140 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.760 | 1.760 | 1.760 | 1.760 |
Ύψος (μέτρα) | 1.520 | 1.520 | 1.520 | 1.520 |
Βάρος (κιλά) | 1.185 | 1.145 | 1.160 | 1.255 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 352 | 352 | 352 | 352 |
Τιμή (από…) | 17.660 | 13.990 | 16.590 | 19.390 |