Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Το νέο premium μικρομεσαίο μοντέλο της σουηδικής φίρμας αποτελεί μια από τις πιο ελκυστικές και ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα 1,6 λίτρου, ωστόσο, είναι αυτή που ταιριάζει… γάντι στην ελληνική αγορά. Οδηγήσαμε το V40 D2 με τους 115 ίππους και κάναμε περισσότερα από 1.000 χιλιόμετρα, καλύπτοντας την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, ώστε να διαπιστώσουμε αν πραγματικά αυτό το αυτοκίνητο καλύπτει τα «πρέπει» και τα «θέλω» οδηγού και επιβατών.
Η πρώτη εντύπωση
Το V40 είναι αναμφισβήτητα ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Έχει τη δική του σχεδιαστική φιλοσοφία και προσωπικότητα, με τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος, το μυώδες πίσω τμήμα και τα φώτα να αναδεικνύουν τη σπορ πλευρά του. Επιπλέον, διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό πλειάδα συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων του αερόσακου πεζού και του «City Safety», δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.
Μπαίνοντας στην καμπίνα και πατώντας το κουμπί εκκίνησης πίσω δεξιά από το τιμόνι, η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται από τον κινητήρα. Ο θόρυβος που παράγεται δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση πετρελαιοκίνητο μοτέρ, προσφέροντας τις καλύτερες προϋποθέσεις για ένα άνετο ταξίδι.
Όλοι οι καλοί χωράνε
Ξεκινήσαμε από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη και επιστροφή, τέσσερις ενήλικες επιβάτες με τις αποσκευές τους. Το πορτ-μπαγκάζ με τα 335 λίτρα χωρητικότητας μπορεί να μην είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ωστόσο χωρά ισάριθμες βαλίτσες μεσαίου μεγέθους. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, με τον σχεδιασμό του ταμπλό, τον πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα να τραβούν τα βλέμματα. Η πρακτικότητα και η εργονομία κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, έχοντας θήκες για ποτήρια και μικροαντικείμενα, ακόμα και στα πίσω καθίσματα. Ωστόσο, η καμπύλη της οροφής και το σπορτίφ προφίλ θυσιάζουν τις ανέσεις των πίσω επιβατών, ειδικά αν έχουν ύψος άνω του 1.80μ., καθώς θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις στα πόδια και το κεφάλι τους.
Ιδανικό για ταξίδια
Από τη στιγμή που θα βγεις στην εθνική οδό, το Volvo V40 D2 αναδεικνύει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του. Ο κινητήρας των 1.600 κ.εκ. και των 115 ίππων μπορεί να μην έχει τις επιδόσεις της βενζινοκίνητης έκδοσης T3 για παράδειγμα, αλλά κινεί με μοναδική ευκολία το αμάξωμα, ακόμα και αν είναι φορτωμένο, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν εμφανίζει υστέρηση, ανεβάζει εύκολα στροφές και είναι πρόθυμος ακόμα και για μια γρήγορη προσπέραση.
«Μαζεύει» εύκολα και γρήγορα τα χιλιόμετρα, με την ποιότητα κύλισης να είναι κορυφαία και την ηχομόνωση της καμπίνας ιδανική. Πατάει καλά πάνω σε μια γρήγορη καμπή με πολλά χιλιόμετρα, με το αυτορυθμιζόμενο cruise control να είναι ο καλύτερος σύντροφος, χάρη στην άμεση και «έξυπνη» λειτουργία του.
Πόσο καίει τελικά;
Η Volvo ανακοινώνει μέση κατανάλωση καυσίμου στα 3,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη, ωστόσο, ο υπολογιστής ταξιδιού βλέπει διαφορετικό νούμερο. Έπειτα από 1.000 και πλέον χιλιόμετρα, με πλήρη όμως εξοπλισμό και επιπλέον βάρος άνω των 500 κιλών, η κατανάλωση που έγραψε ήταν στα 5,8 λτ./100 χλμ., αριθμός μεγαλύτερος από τις εργοστασιακές μετρήσεις αλλά ιδιαίτερα ικανοποιητικός για τα δεδομένα του ταξιδιού.
Συμπέρασμα
Το Volvo V40 D2 είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά των βενζινοκίνητων εκδόσεων με την οικονομία καυσίμου των diesel. Ο ιδιοκτήτης απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών εκπομπών ρύπων (94 γρ./χλμ.), ενώ κοστίζει σχεδόν 1.400 ευρώ ακριβότερα από την αντίστοιχη έκδοση βενζίνης 1.6 Τ2. Είναι ιδανικό για ταξίδια αλλά και κίνηση μέσα στην πόλη, έχει κορυφαία ποιότητα, τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και, το σημαντικότερο όλων, μειωμένα πάγια έξοδα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Volvo V40 D2 |
Κυβισμός (cc) | 1.560 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 115/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 270/1.750-2.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 12,3 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 190 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 3,6 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 94 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 0 € |
Μήκος (μέτρα) | 4,369 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,857 |
Ύψος (μέτρα) | 1,445 |
Βάρος (κιλά) | 1.357 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 335 |
Τιμή (από…)* | 21.425 ευρώ |
* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης