Αποστολή στη Λισαβόνα: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
Πριν από μερικά χρόνια δεν θα μπορούσαμε καν να σκεφτούμε πως μπορεί να υπάρξει ένα Jeep που
Το Compass έρχεται στην Ελλάδα αρχές Ιουλίου…να εφοδιάζεται με μικρό σε χωρητικότητα κινητήρα, με εσωτερικό που θυμίζει… Ευρώπη και με οδηγική συμπεριφορά κανονικού αυτοκινήτου και όχι ενός καθαρόαιμου 4×4.
Οι εποχές αλλάζουν, μαζί και οι ανάγκες του αγοραστικού κοινού και όπως φαίνεται με τη συνεργασία Fiat – Chrysler όλα μπορούν να συμβούν…
Πάμε… Πορτογαλία;
Την αλλαγή αυτή την είδαμε αρχικά στο Renegade, πλέον το διαπιστώσαμε και στη νέα γενιά του Στην Πορτογαλία πραγματοποιήθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Compass Compass που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Πορτογαλία, κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου.
Ταξιδέψαμε στην Λισαβόνα 6-7 Ιουνίου, δηλαδή ένα μήνα πριν το αμερικάνικο όχημα ξεκινήσει να διατίθεται στις αγορές (μεταξύ αυτών και η Ελλάδα) και ζήσαμε από πρώτο χέρι, το τι είναι αυτό το νέο Compass που είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.
Σύγχρονη σχεδίαση Jeep
Το σίγουρο είναι πως η νέα γενιά δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την απερχόμενη, πέρα από το Το βλέπεις από μαρικά και καταλαβαίνεις πως είναι… Jeep όνομα. Εξωτερικά δεσπόζει η μάσκα με τις χαρακτηριστικές 7 γρίλιες της Jeep ενώ τα τραπεζοειδή ανοίγματα των τροχών προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό.
Τα φώτα LED αφήνουν το στίγμα τους τόσο εμπρός όσο και πίσω και η ιδιαίτερη σχεδίαση των ζαντών σε βάζουν στο… κλίμα της Jeep. Γενικά παρατηρούμε πως ο σχεδιασμός έχει γίνει περισσότερο ευρωπαϊκός και αυτό οφείλεται τόσο στην… Fiat όσο και στο γεγονός ότι, η μάρκα θέλει να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το κοινό της (ή καλύτερα τους… οπαδούς της) σε παγκόσμιο επίπεδο.
Υψηλή ποιότητα κατασκευής
Μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών τα πάντα έχουν αλλάξει και κυρίως η ποιότητα κατασκευής των υλικών. Τα σκληρά πλαστικά έχουν αντικατασταθεί από μαλακά, η τεχνολογία έχει πλέον δυναμική Ξεχάστε τo Jeep Compass που ξέρατε…παρουσία και τα στοιχεία από το «μικρό» Renegade μας βάζουν στο κλίμα της νέας εποχής Jeep. Οι χώροι μπορούν να φιλοξενήσουν άνετα τέσσερις ενήλικες, ωστόσο θα θέλαμε περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα και ιδίως από ένα τέτοιο μοντέλο.
Από τεχνολογικής άποψης, η οθόνη στην κεντρική κονσόλα (ανάλογα με την έκδοση) είναι ιδιαίτερα χρηστική και γρήγορη στις λειτουργίες της, ενώ πλέον συναντούμε, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, περιστροφικό διακόπτη για ενεργοποίηση τετρακίνησης κ.λπ. Η αλλαγή στο εσωτερικό είναι… μέρα με τη νύχτα και το αντιλαμβάνεσαι με το που καθίσεις μέσα στο αυτοκίνητο.
Άνετο…
Μέρα με τη νύχτα όμως είναι και η οδική συμπεριφορά. Κοινώς θα πρέπει να ξεχάσετε αυτά που ξέρατε αλλά και τα «κουνήματα» στα ταξίδια από τα παλιά Jeep. Το νέο Compass «πατάει» σαν ένα καλό επιβατικό αυτοκίνητο, δεν κουνάει, είναι ξεκούραστο εντός και εκτός δρόμου και στην έκδοση diesel, δεν ακούγεται σαν ταξί!
Όλα τα παραπάνω στοιχεία θα βάλουν πολύ κόσμο σε σκέψη που αναζητά ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, που έχει την επιλογή να αποκτήσει μία 4×2 και φυσικά 4×4!!!
Πάει παντού!
Τι… Jeep θα ήτανε άλλωστε χωρίς τετρακίνητες αλλά και extreme εκδόσεις, όπως για παράδειγμα η Trailhawk, που μπορεί να πάει σε μέρη που δεν μπορείς να φανταστείς. Οδηγώντας το αυτοκίνητο μέσα στο Sintra Nation Park (λίγο έξω από την Λισαβόνα), περάσαμε από πολύ σκληρά κομμάτια
Η έκδοση Trailhawk προσφέρει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και χαρακτηριστικά για… σκληροπυρηνικούςχωματόδρομου χωρίς να… σκεφτούμε ή να προβληματίσουμε.
Λογικό είναι, ιδίως όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της σκληροπυρηνικής έκδοσης αυτής έκδοσης η οποία δεν καταλαβαίνει από δυσκολίες εκτός δρόμου, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να κινηθεί στο δρόμο προσφέροντας απίστευτη άνεση τους επιβάτες. Να σημειώσουμε πως η κίνηση εκτός δρόμου και ανάλογα με το οδόστρωμα (π.χ. χιόνι, άμμος κ.λπ.) γίνεται ενεργοποιώντας έναν περιστροφικό διακόπτη, που βρίσκεται πάνω από τον λεβιέ ταχυτήτων.
Η τετρακίνηση στο Compass δίνεται μέσω δύο εξελιγμένων συστημάτων. Το Jeep Active Drive και το Jeep Active Drive Low, κάθε ένα από τα οποία μπορεί να στείλει το 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό που το χρειάζεται. Tο Jeep Active Drive και το Jeep Active Drive Low περιλαμβάνουν και το σύστημα Jeep Selec-Terrain το οποίο προσφέρει πέντε επιλογές κίνησης (Auto, Snow, Sand, Mud και Rock για τις εκδόσεις Trailhawk) για βέλτιστη απόδοση εκτός και εντός δρόμου σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Από 1.400 κ.εκ.
Από πλευράς κινητήρων, στα χέρια μας είχαμε την δίλιτρη diesel με τους 170 ίππους και με αυτόματο
Κινητήρες από τα 1.400 κ.εκ. και 140 ίππουςκιβώτιο.
Άφθονα αποθέματα ροπής, καλές επιδόσεις, κατανάλωση κοντά στα 8.5 λίτρα και ήχος που δεν… μας θύμισε πετρελαιοκίνητο όχημα ήταν ορισμένα από τα χαρακτηριστικά, που μας άρεσαν στο συγκεκριμένο μοντέλο.
Συγκριτικά με την δίλιτρη απερχόμενη γενιά απλά δεν υπάρχει… σύγκριση!
Διαλέγεις ανάλογα με τα γούστα
Οι τιμές θα ξεκινούν από τα 26.000 ευρώ περίπου…Για όσους αναζητούν επιπλέον… προτάσεις το Compass προσφέρει 8 συνδυασμούς κινητήρων και μετάδοσης μέσω ενός βενζινοκινητήρα, δύο πετρελαιοκινητήρων και δύο κιβωτίων ταχυτήτων – του 9τάχυτου αυτόματου και του 6τάχυτου χειροκίνητου.
Η αρχική αφορά σε αυτή με τον κινητήρα των 1.400 κ.εκ. που θα φέρει αρκετό κόσμο σε μία κατηγορία που ίσως να μην είχε σκεφτεί στο παρελθόν.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το νέο Jeep Compass πατήστε ΕΔΩ