Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Δύο λέξεις, δύο κόσμοι, μία ιστορία. Το όνομα Jeep έχει γίνει θρύλος στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ιδρύοντας ουσιαστικά την κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου, τα οποία είναι σήμερα γνωστά και ως SUV. Το Renegade, από την άλλη, έγινε συνώνυμο των πιο δυναμικών εκδόσεων της μάρκας. Ωστόσο, αυτήν τη φορά είναι ένα μοντέλο μόνο του, υποχρεώνοντάς μας να το καταχωρήσουμε στα ιερά κιτάπια των τεσσάρων τροχών.
Με τις ευλογίες της FCA
Το Jeep Renegade αποτελεί το «αδελφάκι» του Fiat 500X, καθώς κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Melfi από τον ιταλοαμερικανικό κολοσσό Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Είναι το βασικό μοντέλο της γκάμας και το πιο ενδιαφέρον, τόσο από άποψη αισθητικής όσο και μηχανικών συνόλων.
Σχεδιαστικά παραπέμπει σε καθαρόαιμο Jeep, με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις επτά γρίλιες, τα στρογγυλά φώτα και το τετραγωνισμένο αμάξωμα να το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο. Οι αμερικανικές καταβολές του δεν κρύβονται, ούτε και η σκληροτράχηλη εμφάνιση, παρότι εδώ μιλάμε για ένα compact τζιπ, που στη συγκεκριμένη έκδοση έχει σαφώς ασφάλτινο χαρακτήρα.
Η παράδοση συναντά την τεχνολογία
Η ίδια φιλοσοφία ακολουθείται και στην καμπίνα, με το Renegade να «φωνάζει» από την πρώτη ματιά ότι είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Δεν έχει καμία σχέση με το 500X και μόνο ορισμένα στοιχεία, όπως οι διακόπτες για τα παράθυρα και τους καθρέπτες, φανερώνουν τη στενή συγγένεια με την ιταλική μάρκα. Η εικόνα είναι ευχάριστη και μοντέρνα, έχοντας τις απαραίτητες δόσεις ρετρό. Δίχρωμες επενδύσεις, μαλακές επιφάνειες στο ταμπλό, μεγάλη χειρολαβή μπροστά από τον συνοδηγό και εξαιρετική συναρμογή των υλικών.
Πολύ καλή η επιλογή του πίνακα οργάνων με τα αναλογικά όργανα και στη μέση η έγχρωμη οθόνη αφής που προβάλλει τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Στην κεντρική κονσόλα είναι ακόμη μία οθόνη που ενσωματώνει το σύστημα πολυμέσων Uconnect, με συνδεσιμότητα Bluetooth, ψηφιακό ηχοσύστημα με θύρα USB, θύρα USB και πολλές άλλες εφαρμογές.
Το τετραγωνισμένο σχήμα έχει ωφελήσει σημαντικά τους χώρους, με τα πίσω καθίσματα να φιλοξενούν με σχετική άνεση ακόμα και τρεις ενήλικες επιβάτες, χωρίς περιορισμούς για τα πόδια και το κεφάλι τους. Πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι και το πορτμπαγκάζ των 351 λίτρων, με το χαμηλό κατώφλι να κάνει τη φόρτωση και εκφόρτωση μεγάλων αποσκευών πιο εύκολη. Επίσης, τα πίσω καθίσματα είναι διαιρούμενα και αναδιπλούμενα, αυξάνοντας τη χωρητικότητα στα 1.297λτ. Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η πρακτικότητα, καθώς υπάρχουν παντού θήκες για ποτήρια και αντικείμενα.
Απόδοση και οικονομία
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 λίτρου προέρχεται από τη Fiat, αποδίδοντας 120 ίππους και 320 Nm ροπής. Aποτελεί την ιδανική επιλογή για την ελληνική αγορά, καθώς έχει την απαιτούμενη ισχύ για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο και παράλληλα προσφέρει την κατανάλωση που επιθυμείς. Είναι σπιρτόζικος, έχει γραμμική λειτουργία, δεν απαιτεί συνεχείς αλλαγές των σχέσεων για να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα – λόγω της υψηλής ροπής-, με τις επιδόσεις να είναι αρκούντως ικανοποιητικές. Το εξάρι μηχανικό κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση, ενώ αρκετά καλή είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις από το τιμόνι. Σε πραγματικές συνθήκες καίει γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με τα 120 γρ./χλμ. CO2 να είναι ένα ακόμα ατού, απαιτώντας από τον κάτοχο μόλις 108 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας.
Ευχάριστη έκπληξη
Το μικρό Jeep εκπλήσσει με την οδική συμπεριφορά του, με το στιβαρό πλαίσιο και τη σφιχτή ανάρτηση να περιορίζουν την κλίση του αμαξώματος στις στροφές και να δίνουν μια αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό. Κινείται με άνεση στον αυτοκινητόδρομο, δεν δείχνει να ενοχλείται στις υψηλές ταχύτητες, ούτε κουράζει τους επιβάτες στα πολύωρα ταξίδια. Το πάτημά του στην άσφαλτο είναι σταθερό, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17,5 εκατ.), ενώ και μέσα στην πόλη είναι σχετικά εύκολο στην οδήγηση. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνισή τους πάνω από τα 130 χλμ./ώρα., χωρίς όμως να είναι ενοχλητικοί. Παρότι δικίνητο -με τον συγκεκριμένο κινητήρα δεν προσφέρεται 4Χ4-, έχει την ικανότητα να κινηθεί σε ήπιες χωμάτινες διαδρομές, αλλά έως εκεί.
Δυνατός παίκτης
Το Jeep Renegade ήρθε για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία, όντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή στην αγορά. Έχει ξεχωριστή σχεδίαση, ένα ελκυστικό εξοπλιστικό πακέτο, πλούσιους χώρους και οικονομικό κινητήρα. Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άποψη οδικής συμπεριφοράς σε σχέση με τις ευρωπαϊκές προτάσεις και απευθύνεται σε κάθε αγοραστή. Τα 23.470 ευρώ που απαιτεί η έκδοση 1.6 MJTD μπορεί να φαίνονται αρκετά στους περισσότερους, αλλά τα χαρακτηριστικά του δύσκολα θα τα συναντήσεις αλλού.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Jeep Renegade 1.6 MJTD FWD |
Κυβισμός (cc) | 1.598 κ.εκ. |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 120/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 320/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 10,2 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 178 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 4,6 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 120 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 108 |
Μήκος (μέτρα) | 4.255 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.805 |
Ύψος (μέτρα) | 1.667 |
Βάρος (κιλά) | 1.465 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 351 |
Τιμή (από…) | 23.470* |
* με το όφελος της απόσυρσης και την προσφορά