Του Περικλή Χαλάτση
Αυτά τα Isuzu που ξέρατε πριν από 8 χρόνια δεν έχουν καμιά σχέση με τα σημερινά Isuzu D-Max. Από τη σχεδίαση, τον εξοπλισμό, τις ανέσεις μέχρι και τον κινητήρα όλα είναι καινούρια.
Ο νέος σχεδιασμός ξεκινά από το ενισχυμένο σασί. Πάνω εκεί «χτίζεται» το νέο Isuzu D-Max που πήραμε για δοκιμή. Απευθύνεται στον επαγγελματία που θέλει να κάνει ταυτόχρονα τη δουλειά του αλλά και να μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια και την οικογένειά του. Στο διπλοκάμπινο D-Max μπορούν να ταξιδέψουν άνετα τέσσερις ενήλικες χωρίς να στριμώχνονται οι πίσω επιβάτες.
Αν συγκρίνουμε την τιμή της Activity, που είναι 34.350 ευρώ (χωρίς το ΦΠΑ, η τιμή για τον επαγγελματία είναι 28.131 ευρώ), και της πλουσιότερης έκδοσης Gravity, που είναι 35.950 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 29.460) θα δούμε ότι η διαφορά της απλής και της πλούσιας έκδοσης είναι σχετικά μικρή. Κάποιοι για τους οποίους η κάμερα οπισθοπορείας είναι χρήσιμη και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στην όπισθεν καταλήγουν στην έκδοση Gravity. Στην έκδοση αυτή υπάρχουν δερμάτινα καθίσματα, ακόμα και θερμαινόμενα για τις κρύες ημέρες του χειμώνα.
Με τα πρώτα χιλιόμετρα διαπιστώνεις ότι το D-Max έχει καλή κύλιση στην εθνική οδό και δεν κουράζει οδηγό και επιβάτες αφού, παρά τη σκληρή ανάρτηση, δεν έχει ενοχλητικά τραντάγματα.
Ο κινητήρας Euro 6d, SCR+LNT+DPD+DOC με περιβαλλοντική απόδοση, λειτουργεί άψογα και δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι θορυβώδης. Ο θόρυβος εν στάσει είναι 74 db(A) και ο θόρυβος εν κινήσει είναι 71 db(A). Έχει 16 αυτορυθμιζόμενες βαλβίδες με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Γενικά το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλά. Το τούρμπο είναι βελτιωμένο, ενώ η τροφοδοσία γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό.
Η μέγιστη ισχύς είναι 164 PS και η μέγιστη ροπή είναι 360 Nm (από 2.000-2.500 σ.α.λ). Η τελική ταχύτητα είναι 180 χιλιόμετρα και η επιτάχυνση (εργοστασιακή μέτρηση) από 0-100 χλμ./ώρα 12,5’’.
Φυσικά κανένας αγρότης δεν πρόκειται να «σανιδώσει» για να φτάσει το ταχύμετρο στα ύψη. Ας μην ξεχνάμε ότι η μάξιμουμ ταχύτητα για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι τα 100 χιλιόμετρα. Μας το επισήμανε άλλωστε και ο τροχονόμος που είχε στήσει το ραντάρ στα τούνελ πριν από τη Λαμία.
« Αν το όριο για τα ΙΧ είναι 130, για τα φορτηγάκια είναι 100»
Εκτός από το πρόστιμο, που είναι τσουχτερό, η αφαίρεση διπλώματος για έναν επαγγελματία είναι καταστροφική.
Ξεχάστε, λοιπόν, τις τελικές και τις επιταχύνσεις. Άλλωστε οι επαγγελματίες που θα καταλήξουν στο Isuzu D- Max για άλλα πράγματα ενδιαφέρονται.
Σημαντικό είναι ακόμη το ύψος της καρότσας, που είναι 490 (χλστ), και το ύψος από το έδαφος για δύσκολα περάσματα είναι 240 χιλιοστά.
Η μπροστινή ανάρτηση είναι ανεξάρτητη με διπλά ψαλίδια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου και ελατήρια, ενώ πίσω είναι με άκαμπτο άξονα με ελλειπτικά φύλλα σούστας και τηλεσκοπικά αμορτισέρ αερίου.
Στην εθνική οδό τα φρένα είναι υποδειγματικά.
Μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους, διαμέτρου 320mm, πάχους 30mm με δαγκάνες 2 εμβόλων και πίσω έχει αυτορυθμιζόμενα ταμπούρα διαμέτρου 295mm, πάχους 50mm. Οι ζάντες στην έκδοση Activity είναι 18’’ ενώ τα ελαστικά 265/60R18.
Για το τυπικό όμως, για να πάρουμε μια γεύση, πατήσαμε το κουμπί που βρίσκεται μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων με την ένδειξη 4Χ4. Πιο απλά το σύστημα μετάδοσης είναι 4×4 και μπορεί ο οδηγός ανάλογα με τη δυσκολία του δρόμου να επιλέξει την ένδειξη High ή τη Low. Φυσικά το πίσω διαφορικό είναι μπλοκέ.
Κλείνοντας αυτή την ενότητα να επισημάνουμε ότι οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν ένα εξελιγμένο πίσω διαφορικό με ηλεκτρομαγνητικό κλείδωμα. Το σύστημα αυτό βελτιώνει τις ικανότητες εκτός δρόμου και ταυτόχρονα μειώνει τον χρόνο εμπλοκής της τετρακίνησης.
Ας δούμε και το εσωτερικό του D-Max 3ης γενιάς.
Το εσωτερικό είναι μοντέρνο. Έχει διαφορετική σχεδίαση από το προηγούμενο μοντέλο ενώ ακόμη και στην απλή έκδοση διαθέτει συστήματα ασφαλείας που ικανοποιούν κάθε επαγγελματία. Το παρμπρίζ έχει προστασία υπέρυθρης ακτινοβολίας, στο εσωτερικό πάνω από τον καθρέφτη υπάρχει θήκη για γυαλιά ενώ υπάρχουν θέσεις αρκετές για μικροαντικείμενα.
Αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν και κάτω από τα πίσω καθίσματα. Μπροστά και δεξιά του οδηγού υπάρχει υποδοχή για πρίζα 12 V, ενώ θύρα για USB υπάρχει μόνο για τους πίσω επιβάτες.