Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης

Γιατί άραγε οι Κορεάτες ονόμασαν το πρώτο τους μικρό 100% ηλεκτρικό Ι.Χ «INSTER»; Να είστε σίγουροι ότι οι επικεφαλής της Hyundai μελετούν προσεκτικά οτιδήποτε κάνουν. Και στην περίπτωση του μικρού ηλεκτρικού  Ι.Χ το ονόμασαν έτσι γιατί «Inster» σημαίνει «οικείο» και «καινοτόμο».

Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές συνεργάστηκαν και πρόβαλαν κυρίως τη λειτουργικότητα. Τόνισαν τις απρόσκοπτες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη συνδεσιμότητα. Το «φόρτωσαν» με ότι πιο καινοτόμο σύστημα διέθεταν, χωρίς να κάνουν τσιγκουνιές. Και αισιοδοξούν ότι το μοντέλο αυτό που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο A-segment ανάμεσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η αλήθεια είναι ότι βλέποντας το για πρώτη φορά δεν το προσπερνάς. Σταματάς και το περιεργάζεσαι. Έχει φουτουριστική εξωτερική εμφάνιση, καθαρές γραμμές και σε συνδυασμό με το high tech σχεδιασμό του μένεις στη μέση του δρόμου για να το περιεργαστείς.

Έχει σχεδιαστεί για να είναι λειτουργικό κυρίως μέσα στην πόλη ενώ ταυτόχρονα δεν λέει όχι στις καθημερινές περιπέτειες. Είναι προσεγμένο, μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ενήλικες, έχει νεύρο στην οδήγηση και είναι από τη βασική του έκδοση φορτωμένο με τεχνολογίες που αντίστοιχες συναντάμε μόνο σε μεγαλύτερες εκδόσεις.

Ο Όμιλος Βασιλάκη που εκπροσωπεί τα αυτοκίνητα της Hyundai στη χώρα μας στην πανελλαδική παρουσίαση του Inster πέρασε το μήνυμα ότι το μικρό ολοκαίνουργιο οικογενειακό αυτοκίνητο πόλης θα επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των μικρών ηλεκτροκινήτων (EV) οχημάτων.

Την  παρουσίαση του Inster έκανε η κυρία Μαρία Εξαδάκτυλου (senior Product manager). Είναι η πρώτη φορά που γυναίκα κάνει παρουσίαση νέου μοντέλου στον Όμιλο Βασιλάκη.

Ο γενικός διευθυντής του Ομίλου, κ. Ανδρέας Χριστοφορίδης έκανε τη γενικότερη τοποθέτηση του προϊόντος στην ελληνική αγορά και τόνισε ιδιαίτερα ότι οι τιμές του Inster φέρνουν την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση.

Οι τιμές του Inster με την κρατική επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» αλλά και το όφελος της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας ξεκινούν από 16.973 ευρώ. Η τιμή αυτή είναι για τη μικρή  έκδοση με την μπαταρία των 42 kWh και τους 97 ίππους. Η τιμή του Inster με την μπαταρία των 49 kWh και τους 115 ίππους ξεκινούν από 18.792.

Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά του μικρού 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου που ξεκινάει από σήμερα να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Μην ανησυχείτε. Δεν θα το χάσετε αν περάσει από μπροστά σας. Το διαπιστώσαμε όταν μετά την παρουσίαση το οδηγήσαμε για λίγα χιλιόμετρα στον περιφερειακό του Υμηττού. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι πάρα πολύ καλές.

Τη δύναμή του την καταλάβαμε στην ανηφόρα στο δρόμο προς τον Καρέα όταν κάναμε προσπέραση. Οι αναρτήσεις στις στροφές δείχνουν σκληρές και ικανοποιούν αυτόν που θέλει να οδηγεί γρήγορα. Τα φρένα αρκετά καλά. Οι εσωτερικοί χώροι είναι ικανοποιητικοί. Σύντομα θα το πάρουμε για μια μεγαλύτερη δοκιμασία οπότε θα σας πούμε περισσότερα από την οδηγική μας εμπειρία.

Εξωτερικά

Το εμπρός μέρος του INSTER εισάγει μια εμβληματική εικόνα EV, που χαρακτηρίζεται από τα LED φλας με pixel-graphic και μια μαύρη μάσκα που ενσωματώνει τους προβολείς, τη θύρα φόρτισης και την εμπρός κάμερα.

Τα φώτα pixel αποτελούν διακριτικό στοιχείο της ταυτότητας του μοντέλου, καθιστώντας το εύκολα αναγνωρίσιμο ως ηλεκτρικό Hyundai. Η πίσω σχεδίαση συνεχίζει αυτή τη σύγχρονη σχεδίαση με πίσω LED φώτα με μοτίβο laser pixel που αντικατοπτρίζουν τα pixel-graphic του εμπρός μέρους και στρογγυλά διαφανή φώτα.

Το κάτω μέρος του προφυλακτήρα με τις προστατευτικές ποδιές και τα τονισμένα φτερά αντανακλά τον προσανατολισμό του μοντέλου στον ενεργό τρόπο ζωής, μεταδίδοντας μια αίσθηση προστασίας και ετοιμότητας τόσο για οδήγηση στην πόλη όσο και στην εξοχή. Ακόμη και όταν είναι ακίνητο, η γωνία του πίσω φτερού προσθέτει μια αίσθηση κίνησης και δυναμικής ενέργειας.

Η crossover παραλλαγή, INSTER Cross, προσφέρει μια εικόνα ακόμα πιο έντονα προσανατολισμένη στο outdoor και διαθέτει μεγάλους, ορθογώνιους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω που αναδεικνύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του, καθώς και ανάγλυφα μαύρα προστατευτικά. Οι εμπρός και πίσω προστατευτικές ποδιές, σε συνδυασμό με τα πλευρικά προστατευτικά και τις προαιρετικές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, παρέχουν επιπλέον προστασία κατά την οδήγηση εκτός δρόμου. Οι μπάρες οροφής θα είναι στάνταρ με δυνατότητα προσθήκης σχάρας οροφής για τη μεταφορά όλων όσων χρειάζονται για τις καθημερινές δουλειές, τα υπαίθρια σπορ και τις εξορμήσεις για κάμπινγκ.

Το INSTER προσφέρεται σε δέκα εξωτερικά χρώματα, εμπνευσμένα από τις φυσικές αποχρώσεις του χαρτιού hanji ενώ διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία ζαντών ( ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 15 και 17 ιντσών για πιο premium εμφάνιση).

Ανάλογα με την έκδοση, το εξωτερικό του INSTER προσφέρει διάφορα επίπεδα εξατομίκευσης. Το βασικό μοντέλο διαθέτει προβολείς αλογόνου, φώτα ημέρας LED (DRL), πίσω φώτα τύπου λαμπτήρα και χαλύβδινες ζάντες 15 ιντσών. Οι στρογγυλεμένες επιφάνειες του αμαξώματός του σε όμορφο, αποδεκτό προφίλ συνδυαστικά με τις αναλογίες του αποπνέουν αυτοπεποίθηση.

Εσωτερικά

Το INSTER προσφέρει ένα εξαιρετικά εκλεπτυσμένο και άνετο εσωτερικό, ενώ συνδυάζει τη σύγχρονη τεχνολογία με δυνατότητες εξατομίκευσης. Η χωροταξία είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να προσαρμόζεται σε μια ποικιλία καθημερινών καταστάσεων, από οικογενειακά ταξίδια μέχρι αστικές μετακινήσεις.  Η ευελιξία του μοντέλου είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά του.

Η δυνατότητα διέλευσης από την εμπρός σειρά επιτρέπει την εύκολη μετακίνηση μέσα στην καμπίνα και καθιστά δυνατή ακόμη και την έξοδο από την πλευρά του συνοδηγού όταν το αυτοκίνητο σταθμεύει σε στενούς χώρους. Τα πίσω καθίσματα έχουν δυνατότητα μετατόπισης και ανάκλισης για πρόσθετη άνεση ή αυξημένο χώρο αποσκευών.

Με μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών, το οποίο είναι άμεσα συγκρίσιμο με αυτό ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας Β, το INSTER διαθέτει αρκετό χώρο ειδικά στους πίσω επιβάτες. Θεωρητικά θα είναι άνετο και στο μεγάλο ταξίδι.

Επειδή πολλές φορές επικρατεί η αντίληψη ότι στριμώχνονται οι επιβάτες στα αυτοκίνητα πόλης σας πληροφορούμε ότι στο Inster υπάρχει ευρυχωρία. Η πρώτη σειρά διαθέτει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού για εύκολη πρόσβαση. Τα εμπρός καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλούμενα για μεγαλύτερη ευελιξία ενώ τα πίσω καθίσματα χωρίζονται σε αναλογία 50:50 και έχουν δυνατότητες αναδίπλωσης, μετακίνησης και ανάκλισης.

Η επιλογή συρόμενου και ανακλινόμενου πίσω καθίσματος στην έκδοση των 4 θέσεων εξασφαλίζει έναν ευέλικτο χώρο φόρτωσης που κυμαίνεται από 238 έως και 351 λίτρα, καλύπτοντας ποικίλες ανάγκες μετακίνησης επιβατών και μεταφοράς αποσκευών.  Υπολογίστε ότι στην τετραθέσια έκδοση ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι 280 λίτρα.

Μελετημένο

Τα εμπρός καθίσματα τύπου πάγκου, μαζί με έναν φωτιζόμενο ανοιχτό ράφι και τέσσερις θήκες χαρτών στις πόρτες, παρέχουν άφθονο χώρο αποθήκευσης και εξασφαλίζουν την πρακτικότητα. Για επιπλέον άνεση, τα εμπρός καθίσματα είναι θερμαινόμενα και οι οδηγοί μπορούν να απολαύσουν ένα σύστημα φωτισμού του εσωτερικού με δυνατότητα επιλογής 64 χρωμάτων.

Το εσωτερικό διαθέτει δυνατότητα εξατομίκευσης για το διάκοσμο στο επάνω μέρος των θυρών και μεταλλική βαφή στις εσωτερικές χειρολαβές των θυρών, που προσθέτουν μια πιο σοφιστικέ πινελιά.

Υπάρχει βάση ασύρματης φόρτισης που παρέχει πρόσθετη ευκολία, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εξασφαλίζοντας έτσι περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα.

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 10,25 ιντσών και ένα σύστημα πλοήγησης με οθόνη 10,25 ιντσών, που παρέχουν στους οδηγούς ολοκληρωμένες πληροφορίες και καθοδήγηση κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.

Το αυτοκίνητο διαθέτει ηλιοροφή με χειρισμό με ένα άγγιγμα, θερμαινόμενο τιμόνι και αυτόματο κλιματισμό για το βέλτιστο δυνατό περιβάλλον οδήγησης

Το INSTER υποστηρίζει εξωτερικό και εσωτερικό Vehicle-to-Load (V2L), επιτρέποντας την ευέλικτη διαχείριση ενέργειας και τη δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών συσκευών απευθείας από το αυτοκίνητο, το V2L παρέχει ηλεκτρική ενέργεια (110V/220V) εκτός του αυτοκινήτου και εκτός των άλλων διαθέτει στάνταρ εσωτερικό φορτιστή 11 kW.

Όταν χρησιμοποιείται ταχυφορτιστής DC, το INSTER μπορεί να φορτίσει από το 10 έως το 80% σε περίπου 30 λεπτά. Με την μπαταρία των 49 kWh, η αυτονομία του INSTER φτάνει τα 370 χιλιόμετρα. Υπεραρκετά για ένα αυτοκίνητο πόλης. Αλλά και όταν θέλετε να κάνετε ένα μεγάλο ταξίδι δεν θα προβληματισθείτε με τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC.

Διαθέτει στάνταρ χαρακτηριστικά που είναι πιο συνηθισμένα σε ηλεκτρικά μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών, καθώς επιτρέπει τη φόρτιση από 10% σε 80% σε περίπου 30 λεπτά. Φέρνει κορυφαία τεχνολογία από τη γκάμα των EVs της Hyundai στην κατηγορία A των ηλεκτρικών μοντέλων.

Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με σύστημα θέρμανσης της μπαταρίας, που βελτιώνει την απόδοση φόρτισης, ειδικά σε ψυχρότερα κλίματα. Η υψηλής απόδοσης αντλία θερμότητας βελτιστοποιεί τη χρήση της ενέργειας, συμβάλλοντας στη συνολική απόδοση και την εμβέλεια του αυτοκινήτου.

Οι έκδόσεις του Inster

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  Standard Long range
Μπαταρία 42 kWh 49 kWh
Ισχύς 71,1 kW / 97 PS 84,5 kW / 115 PS
Μετάδοση Στους εμπρός τροχούς (2WD)
Ροπή (συνδυασμένη) 147 Nm 147 Nm
0-100 km/h 11,7 δευτερόλεπτα 10,6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα 140 km/h 150 km/h
Αυτονομία (μικτή) 327 km (15”)

303 km (17”)

370 km (15”)

360 km (17”)

Κατανάλωση 14.3 kWh/100 km (15”)

15.6 kWh/100 km (17”)

14.9 kWh/100 km (15”)

15.1 kWh/100 km (17”)

Μερικές ακόμη λεπτομέρειες για το νέο EV

Το INSTER υπερέχει σε χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας, προσφέροντας το Hyundai Digital Key 2 Touch με τεχνολογία NFC που επιτρέπει στους οδηγούς να ξεκλειδώνουν και να εκκινούν το όχημά τους με ευκολία χρησιμοποιώντας το smartphone τους. Η ενσωματωμένη βάση ασύρματης φόρτισης εξασφαλίζει ότι οι συσκευές παραμένουν ενεργοποιημένες και έτοιμες να χρησιμοποιηθούν, παρέχοντας απρόσκοπτη συνδεσιμότητα εν κινήσει.

Το INSTER είναι εξοπλισμένο με προηγμένα χαρακτηριστικά Smart Sense και Parking Sense που ενισχύουν το συνολικό επίπεδο ασφαλείας του:

  • Βοηθός αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision-Avoidance Assistant, FCA) 1.5
  • Βοηθός διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist, LKA)
  • Υποβοήθηση παρακολούθησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Following Assist, LFA)
  • Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης στο τυφλό σημείο (Blind-spot Collision-Avoidance Assist, BCA)
  • Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης σε οπισθοπορεία (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, RCCA)
  • Προειδοποίηση ασφαλούς εξόδου (Safety Exit Warning, SEW)
  • Έξυπνος Cruise Control με Stop and Go (Smart Cruise Control with Stop and Go, SCC)
  • Υποβοήθηση οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο (Highway Driving Assist, HDA)
  • Έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (Intelligent Speed Limit Assist ,SLA)
  • Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού (Driver Attention Warning, DAW)
  • Υποβοήθηση μεγάλης σκάλας προβολέων (High Beam Assist, HBA)
  • Προειδοποίηση εκτροπής οχήματος (Leading Vehicle Departure Alert, LVDA)
  • Προειδοποίηση οπίσθιου επιβάτη (Rear Occupant Alert, ROA)

Υποβοήθηση στάθμευσης

  • Προειδοποίηση απόστασης στάθμευσης εμπρός και πίσω (Parking Distance Warning Front & Rear, PDW)
  • Οθόνη οπισθοπορείας (Rear View Monitor, RVM)
  • Οθόνη απεικόνισης περιβάλλοντος χώρου (Surround View Monitor, SVM)
  • Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης στάθμευσης πίσω (Parking Collision-Avoidance Assist Rear, PCA-R)
  • Οθόνη προβολής τυφλών σημείων (Blind-spot View Monitor, BVM)

Αυτό το ολοκληρωμένο πακέτο διατίθεται επίσης σε όλη τη γκάμα των EVs της Hyundai, συμπεριλαμβανομένων των Kona, IONIQ 5, IONIQ 6 και IONIQ 5 N.

*** Οι φωτογραφίες της δημοσιογραφικής παρουσίασης του HYUNDAI INSERT  είναι του Νίκου Μήτσουρα ( Reporter Images)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης