Του Λουκά Παπαλάμπρου

 

 


Όλοι οι κατασκευαστές εξηλεκτρίζονται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τάχιστα το ενεργειακό αποτύπωμα και να επενδύσουν σε νέες, βιώσιμες μορφές ενέργειας.

Οι τιμές του Q4 e-tron ξεκινούν από 39.469 ευρώ.Η Audi πρωτοστατεί στη νέα εποχή, έχοντας στην γκάμα της πλειάδα νέων μοντέλων, είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητων, είτε plug-in υβριδικών. Στόχος της είναι μέχρι το 2025 να προσφέρει 20 νέα αυτοκίνητα 100% ηλεκτρικά.

Ένα από αυτά είναι το Q4 e-tron. Το εντυπωσιακό σε εμφάνιση compact SUV της γερμανικής φίρμας μόλις έφτασε στη χώρα μας. Στο πλαίσιο της παρουσίασής του, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα. Οι εντυπώσεις μας ήταν υπέρ το δέον θετικές.

 

Τι είναι το Q4 e-tron;

H Audi υποστηρίζει πως είναι το πιο σύγχρονο, εξελιγμένο και καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παγκοσμίως. Από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται ανάμεσα στα Q3 και Q5, ωστόσο, χάρη στην επαναστατική σχεδίασή του και την άριστη ευελιξία του εσωτερικού, οι χώροι είναι ισάξιοι των μεγαλύτερων SUV.

Από πλευράς στυλ, κανένα Audi δεν μπορεί να συγκριθεί μαζί του. Αναμφίβολα, το Q4 e-tron είναι το πιο όμορφο μοντέλο που έχουν κατασκευάσει οι Γερμανοί. Το όχημα μαγνητίζει τα βλέμματα με τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος, το υπέρκομψο παρουσιαστικό της μάσκας, τις μυώδεις γραμμές και τις αξιοθαύμαστες αναλογίες.

Προσφέρεται σε οκτώ ξεχωριστά χρώματα, το κλασικό «stone gray» και τις μεταλλικές αποχρώσεις «aurora violet», «floret silver», «geyser blue», «glacier white», «mythos black», «Navarra blue» και «typhoon grey».
Πατάει σε ζάντες 19 και 20 ιντσών, έχει μήκος 4.588 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ. και ύψος 1.632 χλστ., βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB και διαθέτει ένας από τους καλύτερους αεροδυναμικούς συντελεστές.

Η κατανομή βάρους είναι άψογη, όπως στα περισσότερα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και το βάρος του κυμαίνεται από 1.965 έως 2.210 κιλά, ανάλογα την έκδοση.

 

Γενναιόδωρο

Ανοίγοντας τις πόρτες, το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι το ολοκαίνουριο τιμόνι και οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες σε πίνακα οργάνων και κεντρική κονσόλα. Το ταμπλό είναι ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό και high-tech. Όλα στην καμπίνα λειτουργούν με τη μορφή touch.

Ξεχάστε τα παραδοσιακά κουμπιά και τους διακόπτες. Η τεχνολογία των smartphones έχει εισέλθει επίσημα στην αυτοκίνηση. Στο τιμόνι υπάρχουν κάποιοι διακόπτες αφής με όμορφο λευκό φωτισμό. Όταν απενεργοποιηθεί το ηλεκτρικό σύνολο, εξαφανίζονται κατά μαγικό τρόπο, δημιουργώντας ένα black panel.
Όμως αυτό που κάνει τη διαφορά στο Q3 e-tron είναι οι χώροι. Τέσσερις επιβάτες απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου ανέσεις, με το πορτμπαγκάζ να έχει τον εκπληκτικό όγκο των 520 λίτρων.

Πολύ μεγάλη είναι και η ποσότητα των αποθηκευτικών χώρων. Η κεντρική κονσόλα ενσωματώνει δύο θήκες, ένα διαμέρισμα αποθήκευσης 4,4 λίτρων με κάλυμμα, δύο (ή τέσσερις προαιρετικά) υποδοχές USB τύπου-C και, προαιρετικά, το Audi phone box για το κινητό τηλέφωνο. Και οι τέσσερις επενδύσεις θυρών διαθέτουν θήκες για μπουκάλια που χωρούν έως και ένα λίτρο και βρίσκονται πολύ ψηλά στο μπροστινό τμήμα του υποβραχιόνιου.

 

Στον δρόμο

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Q4 e-tron διαπιστώνεις την αψεγάδιαστη ποιότητα κύλισης, τη δυναμική οδική συμπεριφορά, την ευελιξία και την ισχύ. Παρά το βάρος του αμαξώματος, κινείται ανάλαφρα, Άμεσα διαθέσιμο προς πώληση. είναι τόσο ευκολοδήγητο και ταχύτατο στις εναλλαγές πορείας που ενθουσιάζει.

Το μοντέλο προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ισχύος και ενεργειακού περιεχομένου μπαταρία. Η βασική Q4 35 e-tron τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 170 ίππων και 310 Nm ροπής, που λαμβάνει ενέργεια από μπαταρία 52 kWh. Έχει αυτονομία 340 χιλιομέτρων.

Η μεσαία Q4 e-tron 40 φέρει επίσης έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ισχύος 204 ίππων και 460 Nm ροπής, με την μπαταρία των 77 kWh να προσφέρει αυτονομία 520 χιλιομέτρων.

Η ισχυρότερη έκδοση Q4 e-tron 50 quattro διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 299 ίππων, εφοδιάζεται με τετρακίνηση και μπαταρία 77 kWh, που παρέχει αυτονομία 485 χιλιομέτρων.

Ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας, μπορούν να φορτιστούν σε σταθμούς HPC (φόρτιση υψηλής ισχύος) με ρυθμό φόρτισης έως 100 ή 125 kW. Στα 125 kW και υπό ιδανικές συνθήκες, η μπαταρία μεταβαίνει από κατάσταση φόρτισης (SOC) 5% στο 80%, σε μόλις 38 λεπτά. Το Q4 40 e-tron μπορεί να επαναφορτίσει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια σε μόλις δέκα λεπτά -και πάλι σε ιδανικές συνθήκες- για να καλύψει απόσταση περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP).

Η οδηγική επαφή με το γερμανικό ηλεκτρικό SUV ήταν σύντομη. Θα επανέλθουμε με αναλυτικά στοιχεία, μετά την πλήρη δοκιμή του οχήματος.

 

Πόσο κοστίζει;

Οι τιμές με την κρατική επιδότηση ξεκινούν από 39.469 ευρώ και με πολύ καλό εξοπλισμό. Σε σχετική ερώτηση σχετικά με τη διαθεσιμότητα, οι άνθρωποι της Audi στην Ελλάδα μάς ενημέρωσαν πως υπάρχουν αρκετά αυτοκίνητα προς πώληση, καθώς λόγω της υψηλής ζήτησης είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα, καταχωρώντας νωρίτερα τις παραγγελίες στο εργοστάσιο.

Δείτε εδώ όλες τις προδιαγραφές του Audi Q4 e-tron

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πόσο κοστίζει με την επιδότηση το νέο Audi Q4 e-tron;

Το νέο τιμόνι της Audi έχει 18 λειτουργίες

Η Audi εξελίσσει τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα