Του Περικλή Χαλάτση
Στις 14 Σεπτεμβρίου, ο Όμιλος Συγγελίδη σε πανελλαδική παρουσίαση θα ανακοινώσει την άφιξη της θρυλικής μάρκας MG στην Ελλάδα.
Ο πρόεδρος του Ομίλου Πολυχρόνης Συγγελίδης δεν έχει αποκαλύψει τις στρατηγικές κινήσεις που θα κάνει για να καθιερώσει τα MG στη χώρα μας αλλά σίγουρα -όπως μας έχει συνηθίσει από τις άλλες μάρκες που έχει στην ομπρέλα του Ομίλου του- θα είναι εντυπωσιακές.
Η άφιξη της θρυλικής μάρκας στη χώρα μας θα ανακατέψει την τράπουλα στο χώρο της αυτοκίνησης. Η φίρμα MG είναι από τα μεγαλύτερα ονόματα στην ιστορία του αυτοκινήτου. Μέχρι το 2016 η συναρμολόγησή τους γινόταν στο Longbridge στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όταν η Ευρώπη μπήκε στη λογική της ηλεκτροκίνησης οι επικεφαλής διαπίστωσαν ότι χρειάζονταν μεγαλύτερους χώρους δηλαδή νέες εγκαταστάσεις, νέες επενδύσεις και φθηνότερα εργατικά. Τη λύση την έδωσαν οι Κινέζοι .
Η MG άρχισε να κατασκευάζεται από τον κινέζικο κολοσσό της SAIC Motor στην πόλη Ningde σε μια καινούργια και υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής. Χωρίς να χάσουν τη βρετανική τους καταγωγή, αναβαθμίστηκαν και εμπλουτίσθηκαν με τεχνολογικό εξοπλισμό. Μπήκαν δυναμικά στην ασιατική αγορά και άρχισαν να κάνουν τρελές πωλήσεις στην Κίνα.
Το επόμενο βήμα ήταν να επιστρέψουν τα σύγχρονα MG στην ευρωπαϊκή αγορά. Με ευρωπαϊκές προδιαγραφές, για ευρωπαίους αγοραστές και φυσικά για ακόμη πιο απαιτητικούς οδηγούς. Πλέον η αναβαθμισμένη και πλήρως ανανεωμένη MG πέρασε σε άλλη εποχή.
Ο Πρόεδρος της MG για την Ευρώπη είναι Κορεάτης. Κάνει επαφές σε όλη την Ευρώπη και τα αυτοκίνητα της βρετανικής φίρμας άρχισαν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Στην Ελλάδα έκανε διαπραγματεύσεις με δύο μεγάλους επιχειρηματίες στο χώρο του αυτοκινήτου. Τελικά τα «βρήκε» με τον Όμιλο Συγγελίδη και η συμφωνία κλείσθηκε.
Ο Όμιλος Συγγελίδη, που είναι ο μεγαλύτερος στο χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύει στη χώρα μας την Peugeot, τη Citroen, την Opel, την DS και διαχειρίζεται τη Mazda. Τώρα στον Όμιλο προστίθεται και ο βρετανικός θρύλος.
Η επίσημη παρουσίαση της MG θα γίνει στις 14 Σεπτεμβρίου. Θα γινόταν πιο νωρίς αλλά λόγω του Ράλλυ Ακρόπολις, του μεγάλου μας αγώνα που μετράει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αποφασίσθηκε να καθυστερήσει λίγο η παρουσίαση. Ήδη έχουν εκτελωνισθεί 20 αυτοκίνητα με το λογότυπο της MG. Από ηλεκτρικά μέχρι crossover.
Ας δούμε τώρα ποια μοντέλα θα έρθουν στην Ελλάδα και με ποιους κινητήρες.
MG ZS με 1000άρι τούρμπο κινητήρα βενζίνης (B SUV)
MG ZS με κινητήρα βενζίνης 1.5 κ.εκ. (B SUV)
MG ZS EV αμιγώς ηλεκτρικό (B SUV)
MG 4 (51kw) αμιγώς ηλεκτρικό hatchback
MG 4 (64kw) αμιγώς ηλεκτρικό με αυτονομία έως 450 χλμ hatchback
MG ΗS με κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ (C SUV)
MG EHS PHEV (C SUV) με 258 ίππους
MG 5 αμιγώς ηλεκτρικό Station Wagon
Η επιστροφή των MG στην Ευρώπη είναι ίσως η μεγαλύτερη είδηση. Η άφιξη της θρυλικής φίρμας στην Ελλάδα αλλάζει τα δεδομένα στην επόμενη φάση της αυτοκίνησης.