Του Περικλή Χαλάτση
Δεν είναι η πρώτη φορά που αναφερόμαστε στο i 20 Ν,το δυνατό σούπερ μίνι της Hyundai με τα διακριτικά «Ν». Κάθε φορά που μας δίνεται η ευκαιρία να οδηγήσουμε αυτό το αυτοκίνητο με το αγωνιστικό DNA πάντα είμαστε θετικοί. Η οδήγηση είναι απολαυστική είτε πηγαίνεις με αργούς ρυθμούς είτε με γρήγορους. Το εντυπωσιακό είναι όταν στρίβεις. Το αυτοκίνητο είναι «κολλημένο» στο δρόμο. Από αίσθηση. Φοβερή.
Ενισχυμένος είναι ο συμπλέκτης και η σχεδίαση λόγω των υψηλότερων στροφών ανά λεπτό, της μεγαλύτερης ροπής και του Launch Control . Mε τις ειδικές λειτουργίες όπως το Launch Control και το Rev Matching η διάθεση του οδηγού αλλάζει και το αυτοκίνητο «πυροβολεί» .
Για να κλείσουμε αυτή την ενότητα των υψηλών αποδόσεων και τις αγωνιστικού τύπου συγκινήσεις, θα επισημάνουμε το Rev Matching ( ειδικό κουμπί ενεργοποίησης στο τιμόνι), το Launch Control και την επιλογή προγράμματος οδήγησης “N Grin Control System” που προσφέρει επιλογές υψηλού επιπέδου, όπως “Normal”, “Eco”, “Sport”, “N” και “Custom”
Τι σημαίνει «Ν»
Το γάμμα «Ν» σημαίνει ότι η Hyundai N «γεννήθηκε» στη Namyang και βραβεύτηκε στο Nürburgring. Στο Namyang, βρίσκεται το παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα και στο Nürburgring, φιλοξενείται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor και όπου η γκάμα Ν εξελίχθηκε περαιτέρω και δοκιμάστηκε.
Η στενή σύνδεση μεταξύ Namyang και Nürburgring δημιούργησε τα θεμέλια για το N, με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν, το λογότυπο «N» ενσωματώνει αυτήν την πτυχή – ένα ευέλικτο όχημα που είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία σε δρόμους με στροφές.
Η Nürburgring Nordschleife συνεχίζει να χρησιμοποιείται προκειμένου να βελτιωθούν οι τεχνολογίες υψηλής απόδοσης των N. Η εμβληματική πίστα του Nürburgring είναι γνωστή ως μία από τις πιο απαιτητικές στον κόσμο. Με 73 γωνίες και 20,8 χιλιόμετρα ασφάλτου, είναι επίσης ένα συγκρότημα για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και φιλοξενεί το κέντρο δοκιμών της Hyundai Motors, το οποίο λειτουργείται από το Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe.
Οι δοκιμές επιτάχυνσης και αντοχής της Hyundai Motor διεξάγονται εκεί. Κάθε αυτοκίνητο που συμμετέχει στις δοκιμές κάνει τουλάχιστον 480 γύρους στο Nürburgring, τόσο με ήλιο όσο και υπό βροχή, προσομοιώνοντας με τον τρόπο αυτό 180.000 χιλιόμετρα οδήγησης – το ισοδύναμο του κανονικού κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου – σε μόλις πέντε έως έξι εβδομάδες.