Του Περικλή Χαλάτση

Δεν είναι η πρώτη φορά που αναφερόμαστε στο i 20 Ν,το δυνατό σούπερ μίνι της Hyundai με τα διακριτικά «Ν». Κάθε φορά που μας δίνεται η ευκαιρία να οδηγήσουμε αυτό το αυτοκίνητο με το αγωνιστικό DNA πάντα είμαστε θετικοί. Η οδήγηση είναι απολαυστική είτε πηγαίνεις με αργούς ρυθμούς είτε με γρήγορους. Το εντυπωσιακό είναι όταν στρίβεις. Το αυτοκίνητο είναι «κολλημένο» στο δρόμο. Από αίσθηση. Φοβερή. 

Το i20 N κινείται από έναν νέας γενιάς κινητήρα turbo 1.6 T-GDI με ισχύ 204 PS και ροπή 275 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Διαθέτει turbo με inter cooler και αντλία νερού ειδικής σχεδίασης.Για τους πιο ειδικούς διαθέτει κορυφαία αναλογία κιλών ανά ίππο ή 171 PS ανά τόνο για κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά.

Δύο ακόμη λεπτομέρειες. Ο ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης 350 bar, η ταχύτερη απόκριση του κινητήρα καθώς και η πιο αποτελεσματική προετοιμασία μίγματος κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει.Στο νέο i20 N το συνεχώς μεταβαλλόμενο άνοιγμα βαλβίδων (CVVD), έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση κατά 3% της κατανάλωσης καυσίμου σε σύγκριση με ένα συμβατικό σύστημα βαλβίδων.

Ενισχυμένος είναι ο συμπλέκτης και η σχεδίαση λόγω των υψηλότερων στροφών ανά λεπτό, της μεγαλύτερης ροπής και του Launch Control . Mε τις ειδικές λειτουργίες όπως το Launch Control και το Rev Matching η διάθεση του οδηγού αλλάζει και το αυτοκίνητο «πυροβολεί» .

Σημαντικό είναι –τουλάχιστον οπτικά- οι ειδικές ζάντες 18 ιντσών, η διακριτική πίσω αεροτομή που ενισχύει την αεροδυναμική απόδοση και ο προφυλακτήρας  με τον ενσωματωμένο διαχύτη.Η σημερινή παρουσίαση δεν θα είναι όπως οι άλλες. Θα περιοριστούμε στα πολύ τυπικά. Στο εσωτερικό υπάρχουν λεπτομέρειες σε χρώμα Performance Blue, σπορ τιμόνι και επιλογέας, μεταλλικά πεντάλ, ειδικά σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και ειδικά γραφικά για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη AVN. 

Πατώντας τα μπουτόν παραμετροποίησης οδήγησης ( στο τιμόνι υπάρχουν δύο με την ένδειξη «Ν») το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα. Το καντράν γίνεται κόκκινο, οι ενδείξεις σε προετοιμάζουν για αγωνιστικές εμπειρίες. Οι σχέσεις στο σασμάν, στα αμορτισέρ, στο τιμόνι.  

Όλα αλλάζουν. Σε κάθε πάτημα του γκαζιού ακούς άλλο θόρυβο στην εξάτμιση. Για αυτούς που θέλουν κάτι παραπάνω υπάρχει το N Corner Carving Differential  ενώ για τo i20 είναι διαθέσιμο ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (m-LSD).

Για να κλείσουμε αυτή την ενότητα των υψηλών αποδόσεων και τις αγωνιστικού τύπου συγκινήσεις, θα επισημάνουμε το Rev Matching ( ειδικό κουμπί ενεργοποίησης στο τιμόνι), το Launch Control και την επιλογή προγράμματος οδήγησης “N Grin Control System” που προσφέρει επιλογές υψηλού επιπέδου, όπως “Normal”, “Eco”, “Sport”, “N” και “Custom”

Ο σωστός οδηγός θα πρέπει να μάθει τις παραμέτρους  που προσαρμόζονται από το σύστημα ελέγχου “N Grin”. Και αυτές είναι: Η απόκριση κινητήρα, το ESC, ο ήχος κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης, το Rev Matching, ο μεταβλητός ήχος εξάτμισης και άλλα πολλά που είναι σημαντικά αλλά για αυτούς που αγαπούν τις γρήγορες βόλτες.

Αν καθίσουμε να αναλύσουμε όλα αυτά  με τα οποία είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητο θα χρειασθούμε αρκετές σελίδες.Σήμερα δεν θα δοκιμάσουμε το αυτοκίνητο όπως συνηθίζουμε. Ούτε θα σας το παρουσιάσουμε όπως συνήθως κάνουμε. Σήμερα θα σας το παρουσιάσει με το δικό του τρόπο ένας αγαπητός ηθοποιός. Ο Γιάννης Ζουγανέλης.

 

 

Τι σημαίνει «Ν»
Το γάμμα «Ν» σημαίνει ότι η Hyundai N «γεννήθηκε» στη Namyang και βραβεύτηκε στο Nürburgring. Στο Namyang, βρίσκεται το παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα και στο Nürburgring, φιλοξενείται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor και όπου η γκάμα Ν εξελίχθηκε περαιτέρω και δοκιμάστηκε.

Η στενή σύνδεση μεταξύ Namyang και Nürburgring δημιούργησε τα θεμέλια για το N, με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν, το λογότυπο «N» ενσωματώνει αυτήν την πτυχή – ένα ευέλικτο όχημα που είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία σε δρόμους με στροφές.

Η Nürburgring Nordschleife συνεχίζει να χρησιμοποιείται προκειμένου να βελτιωθούν οι τεχνολογίες υψηλής απόδοσης των N. Η εμβληματική πίστα του Nürburgring είναι γνωστή ως μία από τις πιο απαιτητικές στον κόσμο. Με 73 γωνίες και 20,8 χιλιόμετρα ασφάλτου, είναι επίσης ένα συγκρότημα για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και φιλοξενεί το κέντρο δοκιμών της Hyundai Motors, το οποίο λειτουργείται από το Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe.

Οι δοκιμές επιτάχυνσης και αντοχής της Hyundai Motor διεξάγονται εκεί. Κάθε αυτοκίνητο που συμμετέχει στις δοκιμές κάνει τουλάχιστον 480 γύρους στο Nürburgring, τόσο με ήλιο όσο και υπό βροχή, προσομοιώνοντας με τον τρόπο αυτό 180.000 χιλιόμετρα οδήγησης – το ισοδύναμο του κανονικού κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου – σε μόλις πέντε έως έξι εβδομάδες.