Του Λουκά Παπαλάμπρου

 

 


Η Hyundai έφερε στη χώρα μας τα κορυφαία μοντέλα της γκάμας της, τρία εξόχως απολαυστικά αυτοκίνητα που φέρουν την υπογραφή του τμήματος N Performance. Τα ολοκαίνουρια i20 N και Kona Ν, καθώς και το ανανεωμένο i30 N πάτησαν επί ελληνικού εδάφους και εμείς είχαμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε στο ιδανικό περιβάλλον, το αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων.

Η χαρά του οδηγού

Την ώρα που η ηλεκτροκίνηση έχει γίνει «talk of the town» σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η Hyundai φέρνει στο προσκήνιο τρία καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα, τρία υπέροχα τετράτροχα που κατασκευάστηκαν για να προσφέρουν στους οδηγούς αυτό που αδυνατούν να πράξουν τα ηλεκτρικά… την αγνή οδηγική απόλαυση.

Στην πίστα των Μεγάρων, η ελληνική εισαγωγική εταιρεία διοργάνωσε ένα πολύ όμορφο event ώστε να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες των i20 N, i30 N και Kona N. Μαζί μας ήταν και ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος συμμετείχε στο πρόσφατο Ράλι Ακρόπολις με αυτοκίνητο της Hyundai Motorsport.

 

Ας δούμε αναλυτικά τα αυτοκίνητα:

i20 N

Αναμφισβήτητα ήταν το μοντέλο που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Το νεότερο δημιούργημα της σειράς Ν κάνει τη διαφορά από την πρώτη ματιά. Εμπνευσμένο από το WRC, ξεχωρίζει για τη σπορ σχεδίασή του, το υπέροχο δυναμικό στυλ και τις όμορφες λεπτομέρειες.

Η μεγάλη μάσκα με το λογότυπο Ν διαθέτει ένα μοναδικό μοτίβο εμπνευσμένο από την καρό σημαία των αγώνων. Οι λεπτομέρειες σε κόκκινη απόχρωση τονίζουν το αγωνιστικό DNA, όπως και η πτέρυγα στην οροφή. Πατάει σε ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με γκρι ματ φινίρισμα και εξοπλίζεται με μεγάλες δαγκάνες φρένων.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, το βλέμμα πέφτει στα σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα μεταλλικά πεντάλ και τις ψηφιακές οθόνες.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη AVN διαθέτουν χαρακτηριστικά όπως η LED κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, η οποία μεταβάλλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία του λαδιού του κινητήρα, και η ένδειξη αλλαγής σχέσης, η οποία δείχνει στον οδηγό την καλύτερη χρονική στιγμή για να αλλάζει ταχύτητες.

Ο turbo κινητήρας 1.6 GDI συνδυάζεται με εξάρι κιβώτιο και αποδίδει 204 ίππους και 275 Nm ροπής. Το i20 N διαθέτει κορυφαία αναλογία ισχύος/βάρους, με τις επιδόσεις να εκπλήσσουν. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 6,2 δευτερόλεπτα και η βελόνα του κοντέρ ανεβαίνει μέχρι τα 230 χλμ./ώρα.

Στον δρόμο -και ειδικά στην πίστα- το αυτοκίνητο κινείται με τέτοια ακρίβεια που σε αφήνει άφωνο. Στρίβει με Φοράει αποκλειστικά ελαστικά Pirelli P-Zero 215/40 R18 με σήμανση «HN» (σημαίνει Hyundai N)εκπληκτική σταθερότητα, είναι ταχύτατο και αξιοθαύμαστα άμεσο. Ο ήχος της εξάτμισης ξυπνάει τις αισθήσεις, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του πέντε ξεχωριστά προγράμματα (Normal, Eco, Sport, N και N Custom) μέσω του N Grin Control System. Το Rev Matching συγχρονίζει τις σ.α.λ. του κινητήρα με τον άξονα εξόδου και έχει το δικό του ειδικό κουμπί ενεργοποίησης στο τιμόνι. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει ομαλότερες αλλαγές και σπορ «κατεβάσματα».

Το ενισχυμένο σασί, η ανάρτηση με τους ενισχυμένους εμπρόσθιους θόλους και τις αρθρώσεις με προσαρμοσμένη γεωμετρία, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου (ESC) με τα προγράμματα ON, SPORT και OFF, ο ολοκαίνουριος άξονας N Power Sense, τα υψηλής απόδοσης φρένα και το υψηλής ακρίβειας και πληροφόρησης σύστημα διεύθυνσης (C-MDPS) φροντίζουν για νέες εμπειρίες οδήγησης. 

Όπως κάθε Hyundai, έτσι και το ολοκαίνουριο i20 N διατίθεται με στάνταρ 5ετή απεριόριστη εγγύηση χιλιομέτρων. Όσο για την τιμή του, ξεκινά από 24.990 ευρώ στη βασική έκδοση και 26.490€ στην Performance Pack με το μπλοκέ διαφορικό και το «N Corner Carving Differential».

 

i30 N

Το είδαμε για πρώτη φορά το 2017. Είναι το πρώτο μέλος της οικογένειας Ν και αυτό που «εκτόξευσε» τη φήμη του τμήματος επιδόσεων της Hyundai. Κέρδισε αμέτρητα βραβεία, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από κοινό και δημοσιογράφους για την οδική συμπεριφορά του.

Στην αναβαθμισμένη εκδοχή του, δείχνει ακόμα πιο «άγριο», υιοθετεί τις πλέον σύγχρονες λειτουργίες ασφαλείας Hyundai SmartSense και τεχνολογία σύνδεσης Bluelink και διαθέτει μια ποικιλία χαρακτηριστικών που ενισχύουν το σπορ προφίλ και τις επιδόσεις.

Χάρη στο ελαφρύτερο βάρος, είναι πιο ευέλικτο και γρήγορο. Συνεχίζει να προσφέρεται σε εκδόσεις Hatchback και Fastback και για πρώτη φορά προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, το οποίο διαθέτει paddles για την επιλογή των σχέσεων και τρεις νέες λειτουργίες N.

Για την κίνηση φροντίζει ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας 2.0 λίτρων, που συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (6MT) είτε με το νέο N DCT 8 σχέσεων. Στη βασική του έκδοση αποδίδει 250 ίππους και 353 Nm και στην Performance Package 280 ίππους και 392 Nm ροπής.

Διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS), μια σειρά χαρακτηριστικών οδήγησης υψηλών επιδόσεων, όπως Rev Matching, Launch Control, προαιρετική πίσω μπάρα ενίσχυσης για αύξηση της ακαμψίας, N Corner Carving Differential και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (eLSD).

Σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 250 και 280 ίππουςΣτην άσφαλτο κινείται σαν αίλουρος και οι δυνατότητές του στις στροφές είναι εξαιρετικές. Επιτυγχάνει μέγιστη πρόσφυση, ακρίβεια και αίσθηση, καθώς είναι ένα αυθεντικό όχημα με «Fun to Drive» χαρακτηριστικά.

Η Hyundai περιγράφει το ανανεωμένο i30 N με τρεις λέξεις: επιδόσεις, συγκινήσεις, άποψη. Ένα hatchback γεννημένο για πίστα, αλλά και ιδιαίτερα φιλικό στις καθημερινές μετακινήσεις. Φέρει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και ελαστικά Michelin Pilot Super Sport ή τα Pirelli P Zero Hyundai N.

Το εσωτερικό του εστιάζει στη σύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητο σε όλα τα σημεία επαφής. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο όχημα κάνουν πρεμιέρα και τα μπάκετ καθίσματα N Light Sports.

Με 250 ή 280 ίππους, η τελική περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα και τα 0-100 έρχονται σε 6,4 και 5,9 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Το εξάρι μηχανικό κιβώτιο έχει ρυθμιστεί για ακριβείς αλλαγές, αλλά το N DCT8 ήταν αυτό που μας ενθουσίασε. Και όχι μόνο εμάς. Ακόμη και ο Λάμπρος Αθανασούλας εξήρε το αυτόματο κιβώτιο για την ταχύτατη λειτουργία του και την αποτελεσματικότητα σε συνθήκες πίεσης.

Το κιβώτιο N DCT διαθέτει τρεις λειτουργίες αλλαγής σχέσεων για ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση: τις N Power Shift, N Grin Shift και N Track Sense Shift. Μάλιστα, η τελευταία αναγνωρίζει αυτόματα πότε οι οδικές συνθήκες είναι βέλτιστες για δυναμική οδήγηση, για παράδειγμα όταν κινείσαι σε πίστα, και ενεργοποιείται αυτόματα.

Φυσικά εξοπλίζεται με κάθε λογής τεχνολογία, ακόμα και το «Performance Driving Data», που καταγράφει τα δεδομένα οδήγησης, μετρά γύρους και χρόνους.

Οι τιμές για το i30 N με τους 250 ίππους ορίστηκαν στα 30.490€ και για την έκδοση με τους 280 ίππους στα 34.990€. Το συγκεκριμένο μοντέλο μπορεί να το παραγγείλει κάποιος και στο αμάξωμα Fastback.

 

Kona N

Το ολοκαίνουριο Kona N είναι και αυτό άμεσα διαθέσιμο προς παραγγελία έναντι του ποσού των 42.990 ευρώ. Στη χώρα μας έρχεται αποκλειστικά στην έκδοση N Performance με φουλ εξοπλισμό και το αυτόματο κιβώτιο N DCT8.

Εξελίχθηκε στο περιβόητο Nurburgring και, σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Kona, προβάλλει έναν πιο «μπρουτάλ» και δυναμικό χαρακτήρα. Είναι ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις, ταξίδια αλλά και οδήγηση σε πίστα.

Η αισθητική του είναι ιδιαίτερα ισχυρή και η εμφάνισή του πληθωρική. To Kona N αποτελεί ένα από τα ελάχιστα hot SUV με παραδοσιακό χειρόφρενο αντί για ηλεκτρονικό, επιτρέποντας έτσι στους οδηγούς με σπορ ανησυχίες να απολαμβάνουν τις πλαγιολισθήσεις.

Ο 2.0 T-GDI αποδίδει 280 ίππους και 392 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων N DCT που ενσωματώνει τις λειτουργίες N Power Shift, N Grin Shift και N Track Sense Shift και έχει έναν υπέροχο αγωνιστικό ήχο.

Μέσω του N Grin Shift (NGS), ο οδηγός μπορεί να αυξήσει την ισχύ κατά 10 ίππους για 20 δευτερόλεπτα. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 6,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 240 χλμ./ώρα.

Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα Hyundai N, έτσι και το Kona N διατίθεται στάνταρ με το Launch Control, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS), ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά υψηλής απόδοσης 235/40 R19 Pirelli P-Zero με το λογότυπο «HN», ζάντες 19 ιντσών και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS) το οποίο ρυθμίζει ανάλογα την κινητήρια δύναμη που περνά στους τροχούς με βάση τις συνθήκες οδήγησης.

Το επίσης στάνταρ N Corner Carving, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), παρέχει εξαιρετικά αποτελέσματα στις στροφές. Επιπλέον ο μπροστινός άξονας N Power Sense, σε συνδυασμό με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, διασφαλίζει αυξημένη ακαμψία για καλύτερη οδήγηση και οδηγική συμπεριφορά.

Στο εσωτερικό συναντάμε ψηφιακό Ν πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με σπορ εμφάνιση και μία οθόνη αφής AVN 10,25 ιντσών. Ο οδηγός μπορεί να φορτίσει το κινητό από την ασύρματη θέση στο ταμπλό και οι επιβάτες να συνδεθούν μέσω των τριών θυρών USB.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Με 204 ίππους το Hyundai i20 N

290 ίπποι και κορυφαίες επιδόσεις για το Hyundai Kona N

Με το ολοκαίνουριο Hyundai i20 N Rally2 θα τρέξουν Αθανάσουλας και Ζακχαίος στο Ράλι Ακρόπολις