Του Περικλή Χαλάτση
Αυτή τη φορά θα ξεκινήσουμε από το τέλος. Συνηθίζουμε να σας ενημερώνουμε για τις τιμές των μοντέλων στην τελευταία παράγραφο γιατί πολλές φορές η τιμή είναι που σας βάζει σε σκέψεις για το αν πρέπει να προχωρήσετε σε αγορά ή όχι. Σήμερα κάνουμε ακριβώς το ανάποδο. Γιατί πιστεύουμε ότι οι δύο προσφορές που θα ισχύουν για λίγες μόνο ημέρες είναι πιο σημαντικές από την παρουσίαση του μοντέλου.
Η κυβέρνηση ακόμη δεν έχει ανακοινώσει αν θα συνεχισθεί το ευεργετικό μέτρο για την απόκτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προς το παρόν ισχύσει.
Προσέξτε λοιπόν ποια είναι σήμερα η τιμή του Hyundai Kona Electric που αποδίδει 218 PS (65,4 kWh).
Η τιμή του τιμοκαταλόγου είναι 53.800 ευρώ. (Όταν το παρουσιάσαμε για πρώτη φορά η τιμή του ήταν 53.290 ευρώ).
Σήμερα η τιμή της κρατικής βοήθειας είναι 9.000 ευρώ. Δηλαδή από τις 53.800-9.000 η τιμή πέφτει στα 44.800 ευρώ. Δεν ξέρουμε για πόσες ημέρες θα συνεχισθεί η κρατική βοήθεια του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»
Πάμε όμως τώρα και στη μεγάλη έκπληξη που κάνει η ίδια η εταιρία. Προσφέρει για λίγες ημέρες ακόμη το συγκεκριμένο μοντέλο με έκπτωση 8.000 ευρώ. Δηλαδή μπορείτε να αποκτήσετε το αυτοκίνητο που κάναμε δοκιμή και θα σας το παρουσιάσουμε ευθύς αμέσως με 36.800 ευρώ.
Ελπίζω τώρα να καταλάβατε γιατί ξεκινήσαμε την παρουσίαση του αυτοκινήτου από το…τέλος. Γιατί το κίνητρο είναι δελεαστικό.
Το 100% ηλεκτρικό KONA είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των B-SUV. Η 2η γενιά είναι αρκετά αναβαθμισμένη σε σχέση με την πρώτη με προηγμένα συστήματα μετάδοσης κίνησης. Η έκδοση «EV» είναι με τη μεγάλη μπαταρία των 65,4 kWh, αποδίδοντας 218 PS και 255 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου μονής σχέσης και η αυτονομία του αγγίζει τα 400 χιλιόμετρα (454 χλμ. σύμφωνα με το WLTP) όταν το οδηγείτε στην πόλη. Η αναβαθμισμένη έκδοση δίνει επιπλέον 50 χιλιόμετρα.
Το KONA με αυτή την αυτονομία είναι ιδανικό για τις καθημερινές σας μετακινήσεις. Αν όμως αποφασίσετε να κάνετε ένα μεγάλο ταξίδι θα πρέπει να υπολογίζετε ότι κάθε 300 χιλιόμετρα θα πρέπει να κάνετε μια στάση για να φορτίσετε τις μπαταρίες.
Στο σπίτι σας για μία πλήρη φόρτιση σε AC θα χρειασθείτε 6,5 ώρες. Το βράδυ είναι η καλύτερη λύση αρκεί να έχετε τον φορτιστή. Γιατί με την κλασσική οικιακή πρίζα θα χρειασθείτε περισσότερες από 18 ώρες. Στην εθνική οδό με DC 102 kW για να γεμίσετε από το 10-80% θα χρειασθείτε μόλις 41 λεπτά της ώρας. Για να κάνετε χωρίς άγχος τα 300 χιλιόμετρα μέχρι να σταματήσετε στον επόμενο σταθμό φόρτισης θα πρέπει να τηρείτε και τους κανόνες οδήγησης και να μην ξεπερνάτε τα 120 χλμ./ώρα. Τι να κάνουμε. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρκετούς περιορισμούς.
Πριν κλείσουμε αυτή την ενότητα απαντάμε και στις ερωτήσεις των αναγνωστών μας. Μας ρωτούν πόσο κοστίζει η φόρτιση. Αυτό εξαρτάται από τον πάροχο. Κάθε πάροχος χρεώνει διαφορετικά και ανάλογα στο σημείο που έχει το φορτιστή του. Μπορούμε όμως να σας πούμε ότι μέσα στην πόλη τα 100 χλμ κυμαίνονται κάπου ανάμεσα στα 3 έως 3 4.40 ευρώ. Θα πρέπει να ξέρετε ότι μέσα στην πόλη μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την ανάκτηση ενέργειας και να κάνετε περισσότερα χιλιόμετρα από όσα θα κάνετε στην εθνική οδό. Υπολογίστε 16,3 kWh/100 χλμ. και στον ανοικτό δρόμο περίπου 20KWh/100 χλμ. Το βάρος του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν 1.773 κιλά και για να καλύψει από στάση τα 100 πρώρα μέτρα χρειάζεται 7,8’’. Χωρίς να κρατήσουμε αυστηρά τα 120 χιλιόμετρα στην εθνική οδό κάναμε 300 χλμ. Θα μπορούσαμε να κάναμε ακόμη 30-40 χιλιόμετρα αν κρατούσαμε σταθερή ταχύτητα.
Το τιμόνι είναι υπάκουο και πολύ καλό όταν κινείσαι σε δρόμους με στροφές. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχουν και τα puddles πίσω από το τιμόνι. Μια φορά μόνο τα χρησιμοποιήσαμε και αυτό για να δούμε τις διαφορές με το αυτόματο σύστημα. Προσωπικά εκτιμώ ότι τα puddles είναι περιττά. Το πλαίσιο είναι άριστο, η ανάρτηση ικανοποιητική. Αυτό το καταλαβαίνεις όταν πέφτεις σε λακκούβες. Οι επιβάτες ίσα ίσα που αισθάνονται τον κραδασμό. Οι αναρτήσεις του KONA απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στις επαρχιακές οδούς.
Το Hyundai Kona Electric είναι ένα κομψό SUV «φορτωμένο» με τελευταίας γενιάς τεχνολογίες. Ικανοποιεί τον απαιτητικό οδηγό. Έχει μεγάλους χώρους για να μπορούν να ταξιδέψουν άνετα και πέντε άτομα. Οι πίσω επιβάτες έχουν +11 mm ύψος και έτσι τα κεφάλια τους δεν ακουμπούν στον ουρανό.
Το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και στα 466 λίτρα μπορεί να φιλοξενήσεις τις αποσκευές τεσσάρων ενηλίκων, ενώ υπάρχει και ένα μικρός αποθηκευτικός χώρος στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου.
Το μήκος του αμαξώματος είναι 4.355 χιλιοστά (175 χλστ. μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά του 2017), το μεταξόνιο είναι και αυτό κατά 60 χλστ. αυξημένο και φθάνει τα 2.660 χλστ.
Το πλάτος του είναι στα 1.825 χλστ., το οποίο είναι 25 χλστ. μεγαλύτερο και το ύψος κατά 20 χλστ. ψηλότερο φτάνοντας συνολικά τα 1.575 χλστ..
Η θέση φόρτισης βρίσκεται στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου.Φυσικά δεν αλλάζει την αισθητική του αυτοκινήτου. Άλλωστε η ηλεκτρική έκδοση, παρά τη φιλοξενία της μεγάλης μπαταρίας, έχει ίδιες προδιαγραφές με τις συμβατικές εκδόσεις.
Το οδηγοκεντρικό ταμπλό τονίζεται από ένα αιωρούμενο οριζόντιο C-Pad με ενσωματωμένες τις διπλές οθόνες 12,3 ιντσών που τονίζουν τον high-tech χαρακτήρα του νέου KONA. Ως μέρος της νέας διάταξης του νέου ηλεκτροκίνητου KONA, ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολόνα του τιμονιού, γεγονός που επιτρέπει περισσότερο χώρο αποθήκευσης στην κονσόλα.
Όλες οι οδηγικές ρυθμίσεις βρίσκονται χαμηλά στην κονσόλα. Λίγο πιο πάνω είναι η ρύθμιση του κλιματισμού και εκεί παρατηρούμε τους περιστροφικούς διακόπτες. Οι δύο ψηφιακές οθόνες είναι 12,3 ιντσών και το infotainment φυσικά είναι τεχνολογίας αφής. Η διπλή οθόνη διαθέτει Digital Key 2 Touch. Οι πλήρεις ενημερώσεις γίνονται Over-the-Air (OTA) ενώ υπάρχει και Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Η ηλεκτρική έκδοση είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των B-SUV με μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk), ενεργά πτερύγια αέρα, εσωτερικές και εξωτερικές παροχές ρεύματος (Vehicle-to-Load ή V2L), Head-up Display (HUD), λειτουργία οδήγησης i-PEDAL, έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ηλεκτρονικό ενεργό σχεδιασμό ήχου (e-ASD) και Eco Package.
Το KONA δεύτερης γενιάς είναι εξοπλισμένο με το Driver Status Monitor (DSM). Ο οδηγός αν κουραστεί ειδοποιείται για να κάνει μια μικρή στάση. Πολύ καλό είναι και το RSPA ( Έξυπνο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης ). Η πίσω κάμερα για το παρκάρισμα κάνει καλή δουλειά ενώ όταν ο οδηγός χρησιμοποιήσει τα φλάς, μια κάμερα του δείχνει αν κάποιος τον ακολουθεί και σε ποια απόσταση βρίσκεται.
Τέλος το KONA διαθέτει το σύστημα ανίχνευσης όταν ο οδηγός βγαίνει στο δρόμο με την όπισθεν. Εάν η κάμερα ανιχνεύσει κίνηση το αυτοκίνητο ακινητοποιείται. Το Blind-spot View Monitor (BVM) προειδοποιεί εγκαίρως για πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης,
Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι το Kona είναι αρκετά οικονομικό στις μετακινήσεις και άνετο για μια τετραμελή οικογένεια. Η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει εγγύηση 8 χρόνια για τη μπαταρία και 5 για τα υπόλοιπα, χωρίς όριο χιλιομέτρων.