Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Πριν λίγα χρόνια στο άκουσμα της λέξης Hyundai, πολλοί θεωρούσαν ότι πρόκειται για μια μάρκα με αυτοκίνητα χαμηλού κόστους, αρκετά μακριά από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Οι νέες προτάσεις της κορεατικής φίρμας ωστόσο, αποδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο, με το ανανεωμένο i20 με τον diesel κινητήρα του 1,1 λίτρου, να προκαλεί με τις αρετές του.
Όλα σε ένα
Το κορεατικό supermini έχει κατασκευαστεί και εξελιχθεί με την ευρωπαϊκή λογική. Έχει μοντέρνα εμφάνιση, πλήρως εξοπλισμένο, ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό, πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο δρόμο και ένα κινητήρα «διαμάντι», που σε απαλλάσσει από συνεχείς επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμου αλλά και από τις τράπεζες ή τις εφορίες, λόγω των μηδενικών τελών κυκλοφορίας. Επιπλέον, έχει και πενταετή εγγύηση, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το κόστος χρήσης.
Η αισθητική του αμαξώματος θυμίζει μεγαλύτερες προτάσεις της μάρκας, με τα φώτα ημέρας LED στους προβολείς ομίχλης και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα, να προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό στη συνολική εικόνα. Ανοίγοντας την πόρτα, μπορεί τα σκληρά πλαστικά να του ταμπλό και της κονσόλας να μην κάνουν και την πλέον θετική εντύπωση, ωστόσο έχουν προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα. Ο εξοπλισμός είναι υπερ-πλήρης εντυπωσιάζοντας και τον πιο απαιτητικό. Από τη βασική έκδοση περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, radio-cd, a/c, με τις πιο πλούσιες εκδόσεις να έχουν οθόνη πληροφοριών, ψηφιακές ενδείξεις, σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ακόμα και κάμερα οπισθοπορείας ενσωματωμένη στον καθρέφτη!
Οι χώροι είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, εργονομία και πρακτικότητα σε υψηλά επίπεδα, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 295 λίτρων, ικανοποιώντας τις ανάγκες μια παρέας ή μιας οικογένειας.
Το μεγάλο ατού
Κυρίαρχο ρόλο στο αυτοκίνητο βέβαια, παίζει ο 1,1 πετρελαιοκινητήρας των 75 ίππων και των 180 Nm ροπής. Λειτουργεί σαν βενζινοκινητήρας, έχοντας δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, με τους όποιους θορύβους να γίνονται αισθητοί μόνο στο ρελαντί. Είναι απίστευτα ελαστικός, δίνοντας την εντύπωση ότι έχει περισσότερους από 75 ίππους, με το εξαιρετικό κιβώτιο των έξι σχέσεων να είναι σημαντικός αρωγός σε αυτό. Κινείται με απόλυτη άνεση στην εθνική οδό και με ταχύτητα άνω των 130 χλμ./ώρα. και παράλληλα είναι αρκετά σβέλτο μέσα στην πόλη, παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις σε νούμερα, δεν είναι και οι καλύτερες. Όσο για την κατανάλωση, δεν ξεπερνά τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ακόμα και υπό πίεση, με τη μέση όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής να είναι στα 4-4,5 λίτρα.
Σαν συμπέρασμα
Το i20 1,1 CRDi, αν συνυπολογίσουμε τον οικονομικό κινητήρα, την ευρύχωρη και πλούσια καμπίνα του, τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας, την αίσθηση που δίνει στο δρόμο, το γεγονός ότι απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, την πενταετή εγγύηση και την τιμή των 12.290 ευρώ (με απόσυρση), είναι μια από τις πρώτες επιλογές στην κατηγορία των supermini. Με λίγα λόγια, οι Κορεάτες έχουν έρθει πολύ κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα και σε πολλά σημεία τους έχουν ξεπεράσει, διαθέτοντας μοντέλα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά και ελκυστικά προς το ευρύ και πλέον απαιτητικό κοινό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cc) | 1.120 |
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 75/4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 180/1.750 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 15,7 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 160 |
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 3,6 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 99 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 0 € |
Μήκος (μέτρα) | 3,995 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,710 |
Ύψος (μέτρα) | 1,490 |
Βάρος (κιλά) | 1.197 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 295 |
Τιμή (από…)* | 12.290 ευρώ |