Το Honda Civic Type R δεν είναι απλά ένα καθημερινό συνηθισμένο αυτοκίνητο. Τουλάχιστον έτσι όπως το κοιτά κανείς, καθώς από την όψη του και μόνο δείχνει ένα αγωνιστικό έτοιμο να «καταπιεί» ότι Το καινούργιο Type R έχει το ρεκόρ στα δικίνητα στο Νιρμπουργκρίνγκ… περάσει στο διάβα του.
Στην πραγματικότητα η νέα γενιά της κορυφαίας έκδοσης έχει δύο χαρακτήρες. Ο πρώτος αφορά στην άνεση καθώς μπορεί να μεταφέρει ένατε και με ασφάλεια τους επιβάτες και ο δεύτερος αφορά στην μετάλλαξή του σε αγωνιστικό με πολύ άγριες διαθέσεις ακόμα και μέσα στην πίστα. Καθόλου τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι, κατέχει και το ρεκόρ πίστας στο Νιρμπουργκρίνγκ που αφορά στα δικίνητα αυτοκίνητα με χρόνο 7:43.8.
Δείτε το video με το Honda Civic Type R
Με το Type R στην πίστα
Η νέα λοιπόν γενιά και στην έκδοση Type R ήρθε στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμη στις αντιπροσωπείες Άλλο στο δρόμο και άλλο στην πίστα…της Honda. Το είδαμε, το οδηγήσαμε και μάλιστα όχι στο δρόμο αλλά σε ένα φυσικό για τέτοιου είδους αυτοκίνητο περιβάλλον, όπως είναι το αυτοκινητοδρόμιο της πόλης των Μεγάρων. Το συγκεκριμένο βρίσκεται μόλις 45 χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας, οπότε σε μισή περίπου ώρα βρεθήκαμε στον… προορισμό μας καλεσμένοι της εισαγωγικής εταιρείας που ανήκει στον όμιλο Σαρακάκη.
Εκεί μας περίμεναν τρία Type R για να τα οδηγήσουμε σε πραγματικές συνθήκες. Τόσο με το πόδι τέρμα στο… γκάζι όσο και με το πόδι τέρμα στο φρένο, για να διαπιστώσουμε τη δύναμη αλλά και τις αντοχές έπειτα από σκληρή χρήση.
Τρεις επιλογές οδήγησης
Να σημειώσουμε πως στη νέα γενιά ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μία από τις τρεις επιλογές οδήγησης, comfort, sport και +R. H πρώτη αφορά στην άνεση, η δεύτερη σε γρήγορες… καταστάσεις και η τρίτη Περνάς με τέρμα γκάζι τα κερμπ και δεν καταλαβαίνεις τίποτα ακόμα και με τις 20άρες ζάντες…όταν μπαίνεις σε μία πίστα, οπότε αναζητάς τις ανάλογες ρυθμίσεις που αφορούν στο set up (τιμόνι, αναρτήσεις κ.λπ.). Επιλέξαμε τη… σωστή (+R) και ξεχυθήκαμε στην πίστα για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το ιαπωνικό τέρας.
Με το καλημέρα και από τις πρώτες στροφές καταλαβαίνεις τις δυνατότητες του Τype R που εφοδιάζεται με κινητήρα 2.0 λίτρων turbo τεχνολογίας V-TEC με απόδοση 320 ίππους και 400 Nm ροπής. Άμεσο γκάζι, ωραίο κιβώτιο (μηχανικό 6 σχέσεων), φρένα που αντέχουν σε… ταλαιπωρία και μία ανάρτηση που απορροφά ιδανικά ακόμα και τα σκληρά περάσματα από τα κερμπ. Στην πράξη και στη γλώσσα των αριθμών, το ιαπωνικό μοντέλο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 272 χλμ./ώρα. Και όλα τα παραπάνω με την κίνηση να μεταδίδεται από τους εμπρός τροχούς αλλά να μην προβληματίζει σε καμία περίπτωση τον οδηγό.
Για μέγιστη απόδοση
Στα παραπάνω να προσθέσουμε την πίσω μεγάλη αεροτομή που έχει σχεδιαστεί για να κάνει… Η πίσω αεροτομή αποδίδει όταν τα χλμ. στο κοντέρ πλησιάζου στην τελική…δουλειά προσφέροντας κάθετη δύναμη ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται με τέρμα το γκάζι. Επιπλέον, το ρόλο τους παίζουν και τα ειδικά σχεδιασμένα για το Type R ελαστικά της Continental, που έδειξαν στην πίστα τις πραγματικές δυνατότητες και αντοχές που έχουν και μάλιστα στο όριο.
Σε γενικές γραμμές το νέο Type R είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που απευθύνεται σε αυτούς που ξέρουν τι θέλουν. Γκάζια, κρατήματα, αντοχή, αξιοπιστία είναι μερικά από τα συστατικά που το καθιστούν ως ένα από τα κορυφαία στο είδος του, σε αντίθεση με την σχεδίαση που όπως έχει φανεί από τις πρώτες αντιδράσεις, οι απόψεις διίστανται.
Το Type R είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με 49.740 ευρώ.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το νέο Honda Civic Type R πατήστε ΕΔΩ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Honda Civic Type R V-TEC turbo* |
Κυβισμός | 2.0 lt |
Ισχύς (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 320/6.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 400/2.500-4.500 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 5,7 δευτ. |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 272 |
Μέση Κατανάλωση | 7,6 λτ./100 χλμ. |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 176 γρ./χλμ |
Τέλη Κυκλοφορίας | 431,2 ευρώ |
Μήκος (μέτρα) | 4,557 |
Πλάτος (μέτρα) | 1,877 |
Ύψος (μέτρα) | 1,434 |
Βάρος (κιλά) | 1,380 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 420 |
Τιμή (από…) | 49.740 ευρώ |
* με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων