Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

Η Honda ανανέωσε στα σημεία το επιτυχημένο μικρομεσαίο hatchback προκειμένου να του δώσει την απαραίτητη εμπορική ώθηση, ωστόσο, το στοιχείο που εξακολουθεί να κάνει τη διαφορά, είναι ο εξαιρετικός πετρελαιοκινητήρας των 1.597 κ.εκ.

Πώς θα καταλάβεις τις διαφορές

Η τωρινή γενιά του Civic, από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στην αγορά κέρδισε τις εντυπώσεις για το σύγχρονο σχεδιασμό, το μοντέρνο και πρακτικό εσωτερικό, την ευρυχωρία, τον πλούσιο εξοπλισμό και τη δυναμική οδική συμπεριφορά. Στην ανανεωμένη εκδοχή του, φέρει ορισμένες αισθητικές αλλαγές και κάποιες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης.
Αν βάλεις δίπλα-δίπλα το προfacelift μοντέλο και αυτό, δύσκολα θα εντοπίσεις τις αλλαγές, εκτός και αν είσαι φανατικός φίλος του Civic. Οι σχεδιαστικές παρεμβάσεις αφορούν ένα διακοσμητικό, τύπου «piano black» στον εμπρός προφυλακτήρα και ένα παρόμοιο στον πίσω, τις νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, το φιμέ κρύσταλλο στο πορτμπαγκάζ και τους θόλους των τροχών σε σκούρα απόχρωση.

Παραμένει magic η καμπίνα

Στο εσωτερικό, συναντάμε πλέον λευκές ραφές στα καθίσματα και στο τιμόνι, με τα κουμπιά στο ηχοσύστημα και τα χειριστήρια στο τιμόνι να είναι ελαφρώς ανασχεδιασμένα. Αυτό σημαίνει πως η γενική εικόνα παραμένει ως είχε, με την εργονομία, την πρακτικότητα και την ποιότητα κατασκευής να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Το πορτμπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας με 407 λίτρα χωρητικότητας. Το σύστημα «magic seat» προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες διάταξης των πίσω καθισμάτων. Με μία απλή κίνηση, οι πλάτες αναδιπλώνονται πλήρως, δημιουργώντας μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης για τη μεταφορά ακόμα και τριών ποδηλάτων mountain bikes (με βγαλμένους τους εμπρός τροχούς).

Ακόμα καλύτερο στο δρόμο


Πατάει σταθερά στο δρόμο και είναι ευκολοδήγητο

Χάρη στις ρυθμίσεις που έγιναν στην ανάρτηση και την εκ νέου ρύθμιση των ελατηρίων και των αμορτισέρ, βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο η άνεση και η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το πάτημα στο δρόμο είναι εξαιρετικό, η κλίση στις στροφές ελάχιστη και το τιμόνι πιο αποτελεσματικό και άμεσο. Οι Ιάπωνες κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύνολο που σπάνια συναντάται σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Το διαμάντι

Κάτω από το καπό δεν μπορούσε να γίνει καμία παρεμβολή. Ο 1.600αρης diesel με τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής, ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο και στην ελληνική αγορά. Είναι ο ισχυρότερος στην κατηγορία και με εκπομπές ρύπων στα 94 γρ./χλμ. από τους πιο καθαρούς και οικονομικούς. Στην πράξη, έχει δύναμη από χαμηλά, χωρίς να υστερεί και να κομπιάζει όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ενώ παράλληλα είναι αθόρυβος και με ελάχιστους κραδασμούς. Σε πραγματικές συνθήκες η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αλλά αν έχεις ενεργοποιημένο το πρόγραμμα ECO μειώνεται σημαντικά.

Αν κατέβαζαν και την τιμή

Το Civic διαθέτει όλα εκείνα που απαιτεί ο σύγχρονος καταναλωτής από ένα hatchback αυτοκίνητο. Είναι ίσως το πιο ιδιαίτερο σχεδιαστικά μοντέλο στην κατηγορία, ευρύχωρο, ποιοτικό, με καλό εξοπλισμό και ένα κινητήρα-διαμάντι. Το μόνο που του λείπει είναι μια χαμηλότερη τιμή, ώστε να ξεπεράσει σε κάθε τομέα τους βασικούς ανταγωνιστές.

Tεχνικά Χαρακτηριστικά

 Honda Civic 1.6 i-DTEC  

Κυβισμός (cc)

1.597 κ.εκ.

Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.)

120/4.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.)

300/2.000

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα)

10,5

Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)

207

Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)

3,6

Εκπομπές Ρύπων CO2

94 γρ./χλμ.

Τέλη Κυκλοφορίας

0 €

Μήκος (μέτρα)

4.300

Πλάτος (μέτρα)

1.770

Ύψος (μέτρα)

1.470

Βάρος (κιλά)

1.310

Χώρος Αποσκευών (λίτρα)

407

Τιμή (από…)*

21.170 ευρώ

* Συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης