Έπειτα από δύο μέρες στενούς συνύπαρξης, εκατοντάδες χιλιόμετρα σε ορισμένες από τις πιο όμορφες και απαιτητικές ορεινές διαδρομές της μητροπολιτικής περιοχής της Βαλένθια, δοκιμασίες στην πίστα και λιωμένα ελαστικά, είμαστε στη θέση να το παραδεχθούμε δημοσίως. Αυτό το αυτοκίνητο σε κάνει να το ερωτευτείς, να το ποθήσεις και να ξεπεράσεις τα όρια.
Έρωτας με την πρώτη ματιά
Η πτήση τσάρτερ που είχε ναυλώσει η Ford, έφτασε τις πρώτες πρωινές ώρες στο αεροδρόμιο της Βαλένθια. Οι έξι Έλληνες δημοσιογράφοι και τα δύο στελέχη της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας, βγαίνουμε από την πύλη, συνοδεία των ανθρώπων της «μπλε οβάλ» φίρμας και μεταφερόμαστε στο παρκινγκ. Απέναντί μας, βρίσκονται τα ολοκαίνουργια Focus RS. Χωρίς να χάνει κανείς χρόνο, δίνει τα στοιχεία του, επιλέγει το χρώμα που του αρέσει, βάζει τα μπαγκάζια στο πορτμπαγκάζ και χώνεται στο μπάκετ κάθισμα της Recaro.
Σε συναρπάζει κάθε λεπτό
Και όμως, το νέο RS μπορεί να γίνει τα πάντα. Όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά ο μηχανικός της ομάδας εξέλιξης και ανάπτυξης του αυτοκινήτου, με αυτό μπορείς να πας στο supermarket, να κάνεις μια γρήγορη ανάβαση, να ντριφτάρεις ατελείωτα και να μπεις στην πίστα μέχρι να λιώσουν τα ελαστικά σου.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η πρόσφυση και συνάμα ο fun to drive χαρακτήρας. Φυσικά, επεμβάσεις έχουν γίνει σε πλαίσιο, αεροδυναμική, σύστημα διεύθυνσης και κιβώτιο. Τα φρένα της Brembo είναι τα ισχυρότερα που έχουμε δει ποτέ σε Focus, με τετραπίστονες δαγκάνες, δίσκους 350 χιλιοστών και ζάντες ελαφρού κράματος σε τρία σχέδια. Τα ελαστικά διαστάσεων 235/35 Ρ19 έχουν σχεδιαστεί ειδικά από τη Michelin, με τα Pilot Super Sport να είναι standard και τα Pilot Sport Cup 2 στον έξτρα εξοπλισμό.
Σε πίστα MotoGP
Η δεύτερη μέρα μας βρήκε στη φημισμένη πίστα Valenciana Ricardo Tormo, εκεί όπου διεξάγεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλετών. Αφού ενημερωθήκαμε λεπτομερώς για το πρόγραμμα και τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, πήραμε θέση για τις δύο πρώτες δοκιμασίες. Λειτουργία launch control για άμεση επιτάχυνση από στάση και drift mode για ατελείωτη πλαγιολίσθηση. Για το πρώτο δεν έχουμε να πούμε πολλά, καθώς προσωπικά θεωρώ ότι είναι υπερβολή και δεν πρόκειται να το χρησιμοποιήσει κανείς πάνω από δύο-τρεις φορές. Το δεύτερο είναι απίστευτα διασκεδαστικό, σε βοηθά να ντριφτάρεις συνεχώς και χαρίζει ένα διαρκές χαμόγελο ικανοποίησης. Βέβαια, αν το παρακάνεις, είναι καλό να έχεις δικό σου κατάστημα ελαστικών ή ένα φορτηγό της Michelin σε απόσταση λίγων μέτρων, όπως στην περίπτωσή μας.
Για όσους δίνουν σημασία στα νούμερα, τα 0-100 έρχονται σε 4,7 δευτερόλεπτα με το launch control και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 266 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αλλά πιστέψτε μας, δεν πρόκειται να το πετύχετε ποτέ και, οι εκπομπές ρύπων στα 175 γρ/χλμ.
Χάρμα ιδέσθαι
Οι σχεδιαστές, μηχανικοί και οδηγοί δοκιμών της Ford Performance, είναι άξιοι συγχαρητήριων για το δημιούργημά τους. Το νέο Focus RS εκπλήσσει με το γεγονός ότι μπορεί να είναι το ίδιο φιλικό σε έναν απλό οδηγό και σε έναν έμπειρο χειριστή. Ένα πραγματικά διασκεδαστικό αυτοκίνητο, ένα τετράτροχο υψηλών επιδόσεων που αν του δείξεις τον απαραίτητο σεβασμό θα σου προσφέρει μοναδικές στιγμές ευχαρίστησης. Στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο προς παραγγελία στην άκρως ανταγωνιστική τιμή των 44.740 ευρώ και σε τέσσερα χρώματα (Nitrous Blue, Frozen White, Absolute Black και Stealth Gray).