Επιμέλεια : Περικλής Χαλάτσης

Η πιο ψηφιακή Mustang που δημιουργήθηκε ποτέ, με ένα καθηλωτικό cockpit, παρουσιάσθηκε στην Αμερική στις τρείς τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος. Η παρουσίαση έγινε διαδικτυακά, κατά τη διάρκεια του Auto Show στο Detroit. Όσοι Αμερικάνοι βρέθηκαν στην έκθεση θαύμασαν φυσικά από κοντά, το ολοκαίνουριο μοντέλο που είναι εντυπωσιακό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα Mustang είναι εντυπωσιακή. Οι σχεδιαστές μεταμόρφωσαν το σπορ κουπέ μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο σε ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο, με την πιο αιχμηρή σχεδιαστική προσέγγιση, ένα πλήρως επανασχεδιασμένο ψηφιακό cockpit και έναν προηγμένο, νέο V8 κινητήρα.
Το σημαντικό είναι ότι η επένδυση σε μία νέα γενιά για λογαριασμό της Mustang, αποτελεί μια μεγάλη δήλωση σε μια εποχή που πολλοί από τους ανταγωνιστές της Ford εγκαταλείπουν τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Jim Farley, (CEO, Ford Motor Company) στην οικογένεια Ford Blue, η επένδυση θα ξεπεράσει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια, σε ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2026».
Το νέο αυτοκίνητο εστιάζει στον οδηγό με προσαρμόσιμη διπλή οθόνη, συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία SYNC 4 και Track Apps σε οθόνη με 3D γραφικά, που αναβαθμίζονται μέσω του Ford Power-Up. 

Η Mustang Dark Horse είναι η πιο «ετοιμοπόλεμη» για χρήση σε πίστα ατμοσφαιρική Mustang που κατασκευάστηκε ποτέ με έναν V8 κινητήρα 5,0 λίτρων. Φυσικά όλα όσα διαθέτει η νέα Mustang είναι αναβαθμισμένα. Από την ανάρτηση μέχρι και την αεροδυναμική.
Η Mustang έχει μια μακρά ιστορία. Κατά τη διάρκεια των 58 ετών συνεχούς παραγωγής της, έχει πραγματοποιήσει χιλιάδες εμφανίσεις στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, τη μουσική σκηνή και τα βιντεοπαιχνίδια, όντας ταυτόχρονα το όχημα με τα περισσότερα likes στο Facebook. Ο κόσμος λατρεύει την Mustang και αυτό φαίνεται από τα 10 και πλέον εκατομμύρια αντίτυπά της που έχουν πουληθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας δούμε όμως σήμερα επιγραμματικά το νέο coupe Mustang, καθώς και την νέα έκδοση convertible, που αναβαθμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζει το βελτιωμένο hardware και λογισμικό, καθώς και οι ειδικές ρυθμίσεις, που συνδυάζονται με έναν νέο V8 κινητήρα 5,0 λίτρων τέταρτης γενιάς (Gen IV). Θα αργήσει πολύ, μέχρι να φθάσει η ώρα που θα το δούμε στην Ελλάδα για να διαπιστώσουμε τις εκπληκτικές αρετές του, την απόκριση στη μετάδοση αλλά και γενικότερα τις αποδόσεις που υπόσχονται οι κατασκευαστές του.

Σήμερα παρουσιάζουμε το αυτοκίνητο, για να πάρετε μια μικρή γεύση από το νέο στολίδι της πιο σπορ Mustang. Στην παρουσίαση ο  Ed Krenz, (Mustang Chief Nameplate Engineer) αναφερόμενος στο καινούριο μοντέλο είπε ότι η νέα Mustang με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, χάρη στα προφίλ οδήγησης και τον βελτιστοποιημένο κινητήρα, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, προσφέρει στους οδηγούς κορυφαίες επιδόσεις, είτε στους δρόμους είτε στις πίστες.

Οι δυνατότητες της νέας Mustang βελτιστοποιούνται σε μια ποικιλία συνθηκών χάρη στα έξι προφίλ οδήγησης: τα Normal, Sport, Slippery, Drag και Track2 που πλαισιώνονται από ένα επιπλέον, το οποίο προσφέρει πολλές ρυθμίσεις, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε προτιμήσεις του οδηγού. Καθώς ο οδηγός επιλέγει κάθε mode, τα αντίστοιχα γραφικά υψηλής πιστότητας στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σηματοδοτούν την ενεργοποίησή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απόκριση στην οδήγηση έχει βελτιωθεί χάρη στην καλύτερη επικοινωνία του ταχύτερου πλέον τιμονιού με τους τροχούς, γεγονός που ενισχύει τη δυναμική του οχήματος στις στροφές.
Το rev-matching, το οποίο κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα όταν ο συμπλέκτης είναι ενεργοποιημένος, για να διατηρηθεί η παροχή μέγιστης ροπής κατά τη διάρκεια των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων, είναι στάνταρ στην Mustang GT, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια.

Η Mustang GT προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων ή με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το πακέτο Performance Pack είναι στάνταρ και περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, φρένα 19 ιντσών της Brembo καθώς και το σύστημα Active Valve Exhaust που εξασφαλίζει διαφορετικούς ήχους κινητήρα που ταιριάζουν σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης. Η προαιρετική ενεργή ανάρτηση MagneRide® 3 παρακολουθεί τα «δρώμενα» χίλιες φορές το δευτερόλεπτο και χρησιμοποιεί ένα υγρό που ελέγχεται ηλεκτρονικά, ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες.

Καθηλωτικές ψηφιακές εμπειρίες εστιασμένες στον οδηγό. Πίσω από την εμβληματική εξωτερική σιλουέτα της Mustang έβδομης γενιάς, κρύβεται το πιο προηγμένο τεχνολογικά και πιο οδηγοκεντρικό cockpit που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford για το εμβληματικό σπορ μοντέλο της, συνδυάζοντας ιδανικά το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.
Το πιο αξιοσημείωτο εδώ είναι η αφαίρεση του παραδοσιακού διπλού «φρυδιού» στο άνω τμήμα του ταμπλό, επιλογή που ανοίγει το δρόμο για μια ρέουσα, ντυμένη με γυαλί, ανοιχτή κεντρική οθόνη που πλημμυρίζει από τεχνολογία. 
Πίσω από το νέο, παχύτερο, τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,4 ιντσών, ο οποίος μπορεί να παραμετροποιηθεί προκειμένου να εμφανίζει διαφορετικές διατάξεις και νέα, προσαρμόσιμα γραφικά, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων «ρέει» απρόσκοπτα προς μια κεντρική οθόνη SYNC 4 4, με διαγώνιο 13,2 ιντσών που βρίσκεται ενσωματωμένη πίσω από το ίδιο κομμάτι γυαλιού, με αισθητή γωνία προς τον οδηγό. Η εργονομική τοποθέτηση αυτών των οθονών, παρέχει ευανάγνωστες πληροφορίες και εύκολα στην πρόσβασή τους χειριστήρια, τα οποία δημιουργούν σε συνδυασμό μια καθηλωτική ψηφιακή εμπειρία. 

Οι πλήρως προσαρμόσιμες οθόνες και ο εσωτερικός φωτισμός της νέας Mustang σας καλωσορίζουν με σκούρα χρώματα και χάλκινες αποχρώσεις, σε αντιστοιχία με εκείνα που χρησιμοποιεί η Mustang Mach-E. Τα τελευταία μπορούν να ρυθμιστούν πλήρως από τον χρήστη σε τόνους που έχει επιλέξει ο ίδιος, ενώ ο πίνακας οργάνων προσαρμόζεται ανάλογα με το επιλεγμένο Drive Mode. Όταν ο οδηγός επιλέξει το εξατομικευμένο προφίλ οδήγησης, εμφανίζεται μια απεικόνιση του set-up του αυτοκινήτου στην κεντρική οθόνη, χρησιμοποιώντας το λογισμικό Unreal Engine 3D. Με την αλληλεπίδραση με την οθόνη αφής, οι ρυθμίσεις του οχήματος μπορούν να προσαρμοστούν περιστρέφοντας εικονικά το αυτοκίνητο μέσω του σχετικού γραφικού.

Με την μετακίνηση αρκετών λειτουργιών στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου, έχει απελευθερωθεί σημαντικός χώρος στην κεντρική κονσόλα, που τώρα ενσωματώνει και μια ασύρματη βάση φόρτισης κινητού τηλεφώνου. 
Το πιο πρόσφατο σύστημα SYNC 4 της Ford είναι πλήρως συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, 5 το οποίο ενσωματώνεται άψογα με την εφαρμογή FordPass. 6 Όπως και με την αμιγώς ηλεκτρική Mach-E, η ολοκαίνουργια Mustang διαθέτει δυνατότητα ασύρματης ενημέρωσης Ford Power-Up.

Το πιο πρόσφατο ηχοσύστημα της B&O 7 παρέχει κορυφαίο ήχο μέσω 12 ηχείων και ενός subwoofer. Στο σύστημα περιλαμβάνεται η τεχνολογία Electronic Sound Enhancement της Ford που ενισχύει τον ήχο του κινητήρα που φτάνει απευθείας στην καμπίνα.
Όλα έχουν αλλάξει. Έχουν γίνει πιο εντυπωσιακά. Η κομψή γραμμή οροφής της νέας Mustang και ο κοντύτερος πίσω πρόβολος, ακολουθούν πιστά τις αναλογίες της πρώτης γενιάς Mustang, ενώ οι διευρυμένοι πίσω ώμοι, προτάσσουν την ισχύ του αυτοκινήτου με μοναδικό τρόπο.
Το διευρυμένο σε πλάτος πίσω μέρος, φιλοξενεί έναν νέο και αιχμηρό χαρακτηριστικό φωτισμό με τρεις μπάρες, ενώ ο επανασχεδιασμένος διαχύτης συμβάλλει στη βελτιωμένη αεροδυναμική ισορροπία.

Για πρώτη φορά, κάθε μοντέλο της νέας Mustang διαθέτει το δικό του, μοναδικό εμπρός μέρος, επιτρέποντας με τον τρόπο αυτό στους πελάτες να επιλέξουν την εμφάνιση που ταιριάζει καλύτερα στις δικές τους απαιτήσεις. Η Mustang GT, η καρδιά της οικογένειας Mustang, διαθέτει μεγαλύτερα ανοίγματα στη μάσκα, τα οποία είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπουν αυξημένη ροή αέρα αλλά και να αντανακλούν την αύξηση της ισχύος και τη βελτίωση των επιδόσεων. Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου βελτιστοποιείται περαιτέρω τόσο με την προσθήκη νέων αεραγωγών στο καπό, όσο και με τον επανασχεδιασμό του εμπρόσθιου splitter.

Πιστή στην παράδοσή της, η Mustang Convertible συνεχίζει να προσφέρει μέγιστη ελευθερία και επαφή με τη φύση. Η πλήρως επενδεδυμένη και με κορυφαία μόνωση υφασμάτινη οροφή, ανοίγει και κλείνει με ένα απλό άγγιγμα και με την απαγκίστρωση της σχετικής κεντρικής ασφάλειας στο εσωτερικό. Η συμπαγής σχεδίαση της οροφής και η υιοθέτηση μιας ανεξάρτητης ανάρτησης στον πίσω άξονα, συμβάλλουν επίσης στη δημιουργία ενός ευρύχωρου πορτ μπαγκάζ, που μπορεί να φιλοξενήσει έως και δύο τσάντες γκολφ.

Κάτω από το καπό ένα νέο κάλυμμα για τον κινητήρα, μια μαύρη μπάρα θόλων, ένα επανασχεδιασμένο σήμα, καθώς και οι πιο προσεγμένες καλωδιώσεις και σωληνώσεις συμβάλλουν στη βελτίωση της αισθητικής του χώρου που φιλοξενείται η καρδιά της νέας Mustang. Ο ειδικός φωτισμός και τα αντίστοιχα γραφικά στις οθόνες της Mustang, καλωσορίζουν επίσης τους πελάτες όταν πλησιάζουν το όχημα.
Η ολοκαίνουργια Mustang λανσάρεται με 12 χρωματικές επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των τριών νέων αποχρώσεων Blue Ember, Vapor Blue και Yellow Splash. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν ανάμεσα σε μαύρες ή κόκκινες δαγκάνες φρένων της Brembo, όλες με το λογότυπο Mustang, καθώς και δύο νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου 19 ιντσών.

Η έβδομη γενιά Mustang στις εκδόσεις coupe και convertible είναι εξοπλισμένη με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού επόμενης γενιάς της Ford, όπως και στη Mustang Mach-E, περιλαμβάνοντας Speed Sign Recognition, Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργία stop&go, Lane Centering Assist, Evasive Steer Assist και Reverse Brake Assist. 8 Ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό είναι το Active Pothole Mitigation, το οποίο παρακολουθεί συνεχώς την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης και προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση της ανάρτησης. Το Stolen Vehicle Services 9 – μια λειτουργία μέσω της εφαρμογής FordPass 6 που παρέχει 24ωρη υποστήριξη σε περίπτωση κλοπής – είναι επίσης νέα στη Mustang.

Η νέα Mustang Dark Horse προσφέρει απόλυτες δυνατότητες σε πίστα
Μαζί με τη νέα Mustang GT, η Ford παρουσιάζει και τη Mustang Dark Horse, που αποτελεί όχι μόνο την απόλυτη έκδοση του μοντέλου για χρήση σε πίστα, αλλά και το όχημα που θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο για την παρουσία της εταιρείας στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. 
Βασισμένη στον σπορ χαρακτήρα, τον πιο αιχμηρό σχεδιασμό και τις ψηφιακές εμπειρίες της έβδομης γενιάς Mustang, η σειρά Dark Horse προσφέρει την πιο εστιασμένη συμπεριφορά και απόδοση στην πίστα από οποιαδήποτε άλλη Mustang μέχρι σήμερα.

Στην καρδιά αυτής της νέας Mustang βρίσκεται μια έκδοση του ολοκαίνουργιου V8 κινητήρα τέταρτης γενιάς (Gen IV) με υψηλότερη απόδοση, νέους εκκεντροφόρους και μοναδικό tuning, σε συνδυασμό με διπλές πεταλούδες εισαγωγής που παρέχουν διπλάσια ποσότητα φρέσκου αέρα στον κινητήρα με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Η έκδοση Dark Horse διατίθεται στάνταρ με ένα μοναδικό εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο TREMEC με επιλογέα που κοσμείται από μια μπίλια τιτανίου κατασκευασμένη μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης – αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο – ή με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford με paddles στο τιμόνι.

Η Mustang Dark Horse διατίθεται στάνταρ με το Performance Package που αναβαθμίζει τις επιδόσεις και περιλαμβάνει ένα ψυγείο λαδιού για το κιβώτιο ταχυτήτων (αυτόματη έκδοση), ένα νερού με μοναδικό σχεδιασμό, χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ικανότητα απαγωγής της θερμότητας και πιο ισχυρούς ανεμιστήρες, ένα για τον πίσω άξονα και ένα βοηθητικό λαδιού. Ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen μεγιστοποιεί τα παρεχόμενα επίπεδα πρόσφυση για βελτιωμένη επιτάχυνση και ισορροπία στις στροφές.

Το όλο πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα μοναδικό tuning, με μεγαλύτερη πίσω αντιστρεπτική δοκό, heavy-duty εμπρός αμορτισέρ, εμπρός φρένα 19 ιντσών με δαγκάνες σταθερού εμβόλου με μεγαλύτερους ρότορες, μπάρα θόλων, ειδική πίσω ενίσχυση σχήματος «K», διαφορικό τύπου Torsen, τροχούς διαφορετικών διαστάσεων εμπρός και πίσω (19 x 9 ίντσες εμπρός και 19 x 9,5 ίντσες πίσω) και ελαστικά Pirelli P-Zero PZ4. Η ενεργή ανάρτηση MagneRide 3 είναι στάνταρ, προσφέροντας βελτιστοποιημένη συμπεριφορά σε δρόμο και πίστα.

Το ηλεκτρονικό drift brake 2 φέρνει μια νέα τεχνολογία στην πίστα, ξεκλειδώνοντας τις ικανότητες πλαγιολίσθησης της πισωκίνητης Mustang σε συνδυασμό με τη γοητεία και τη λειτουργικότητα ενός παραδοσιακού, μηχανικού χειρόφρενου. Το Performance Electronic Parking Brake έχει σχεδιαστεί τόσο για αρχάριους οδηγούς, ώστε να μαθαίνουν και να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους στο drift, όσο και για τους πιο έμπειρους που αναζητούν μια έτοιμη λύση για τους αγώνες. 

Η έκδοση Dark Horse διαθέτει επίσης οπτικές αναβαθμίσεις που έχουν υιοθετηθεί τόσο για να αντικατοπτρίζουν τη θέση της ως την κορυφαία εκδοχή της έβδομης γενιάς Mustang, όσο και για να αυξάνουν τις ικανότητές της στην πίστα.

Μοναδική στη Mustang Dark Horse είναι η μεταλλική βαφή Blue Ember – μια cool, σκούρα απόχρωση που εκπέμπει μια ζεστή λάμψη όταν αιχμαλωτίζει το φως. Μια επιλογή από βαμμένα ή μη γραφικά που διατρέχουν κατά μήκος την οροφή και το καπό είναι επίσης διαθέσιμα σε μια ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων. Το προαιρετικό Appearance Package περιλαμβάνει σκούρες δαγκάνες φρένων Notorious Blue της Brembo με πιο φωτεινό λογότυπο Grabber Blue.

Στο εσωτερικό, ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και παχύτερη στεφάνη ενσωματώνει ανοδιωμένα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων και ένα αποκλειστικό κουμπί για την επιλογή των Drive Mode, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση βολής από τον αντίχειρα του χεριού του οδηγού και είναι φινιρισμένο με τη μοναδική ραφή Indigo Blue και suede επένδυση. Το τιμόνι βρίσκεται μπροστά από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,4 ιντσών, οι ενδείξεις του οποίου προσαρμόζονται ανάλογα με το Drive Mode που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Η Ford επιστρέφει στους αγώνες GT3 με ένα ολοκαίνουργιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, την Mustang GT3 IMSA, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε πελάτες, με αρχή τον 24ωρο αγώνα της Daytona το 2024. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από την Ford Performance και τη Multimatic, διαθέτοντας έναν V8 κινητήρα 5,4 λίτρων.

Μία νέα Mustang GT4, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε πελάτες, θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της τη σεζόν του 2023. Θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως για τις κατηγορίες GT4 στους θεσμούς IMSA, SRO και FIA GT. Μια νέα έκδοση της Mustang θα κάνει επίσης το ντεμπούτο της την επόμενη σεζόν στη σειρά αγώνων Australian Supercars, ενώ τα επόμενα χρόνια νέα μοντέλα θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη σειρά NASCAR Cup και στους αγώνες NHRA Factory X.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης