Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Όσοι έχετε στο μυαλό σας την κλασική Mustang, με τα υπερβολικά κυβικά, την… περίεργη αίσθηση οδήγησης και γενικότερα την γνήσια… αμερικάνικη φιλοσοφία ξεχάστε τα. Πενήντα ένα χρόνια μετά και οι Αμερικάνοι αποφάσισαν να αλλάξουν ρότα και να… απλωθούν προς τα έξω, δηλαδή προς Ευρώπη μεριά. Η 6η γενιά είναι γεγονός και η εποχή που ακόμα και μία Mustang πωλείται με κινητήρα 2.3 Η 6η γενιά του Ford Mustang θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο με κινητήρες 2.3 και 5.0 λίτρα με 312 και 415 άλογα. Τιμές από 42.000 ευρώ! λίτρων έφτασε. Mε την κωδική ονομασία Ecoboost (κινητήρας by Ford), οι γνώστες απλά έχουν πιάσει το νόημα για το τι θα επακολουθήσει, για όσους δεν το καταλαβαίνουν θα το συνειδητοποιήσουν όταν η νέα Mustang έρθει στην Ελλάδα, κατά τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Ταξίδι στην Γερμανία
Μέχρι τότε, το zougla.gr ταξίδεψε μέχρι την Γερμανία και συγκεκριμένα στην περιοχή γύρω από το Μόναχο για να γευτεί τη νέα γενιά. Σε δύο εκδόσεις, με δύο κινητήρες και ανάλογα με τα γούστα coupe και cabrio, με κινητήρες 5.0 και 2.3 λίτρα. Εξωτερικά τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα muscle car δεν έχουν αλλάξει. Μεγάλο καπό, φουσκωμένα πλαστικά, διπλές εξατμίσεις, φαρδιά ελαστικά και ένας θηριώδης κινητήρας V8 με 415 άλογα. Επειδή όμως οι εποχές αλλάζουνε ακόμα και η Mustang διατίθεται με κινητήρα 2.300 κ.εκ. και 312 ίππους. Και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος η διάταξη είναι 2+2 θέσεων με την πίσω σειρά να φιλοξενεί μικρά παιδιά, ωστόσο μπορούν να καθίσουν και μεγάλοι αλλά για μικρές αποστάσεις. Εσωτερικά, η 6η γενιά έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη. Περισσότερα μαλακά πλαστικά, άλλη σχεδίαση, σύγχρονες τεχνολογίες και γενικότερα ένα εσωτερικό που θυμίζει περισσότερο ευρωπαϊκό παρά κλασικό αμερικάνικο αυτοκίνητο.
Εύκολη στην οδήγηση
Τα ρετρό κουμπιά αεροπορικού τύπου είναι σίγουρο πως θα αρέσουν, ενώ η ύπαρξη οθόνης αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα ενημερώνει για τα πάντα. Από τα μάτια του συνοδηγού δεν μπορεί να ξεφύγει η πλακέτα που θυμίζει το έτος ίδρυσης της Mustang (1964) ενώ ο οδηγός έχοντας πληθώρα κουμπιών στο τιμόνι μπορεί να σηκώσει το τηλέφωνο, να ανεβάσει – κατεβάσει την ένταση του ραδιοφώνου και φυσικά να αλλάξει την χαρτογράφηση του κινητήρα ανάλογα με την διάθεση που έχει.
Και παιχνοδομηχανή και για καθημερινή χρήση
Mustang όμως σημαίνει οδήγηση και κάπως… διαφορετική συγκριτικά με αυτήν που έχουμε στο μυαλό Μπορεί να δείχνει άγρια αλλά στην πράξη είναι πολύ φιλική. Αυτό είναι και το μυστικό για την επιτυχία της ακόμα και στην Ευρώπη μας όταν αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα τόσων κυβικών και ιπποδυνάμεων. Στο ρεζουμέ λοιπόν και πίσω από το τιμόνι της έκδοσης των 5.0 λίτρων απλά αισθάνεσαι άρχοντας. Άφθονη δύναμη και πλέον με πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά ακόμα και σε δρόμους με στροφές και όχι μόνο ευθείες! Το τιμόνι βαρύ, το κιβώτιο ταχυτήτων (δοκιμάσαμε το μηχανικό αν και θα βγαίνει και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη) και ο σχετικά «μαλακός» συμπλέκτης (γι’ αυτό που είναι) σε προδιαθέτουν για πολύ παιχνίδι. Ιδίως όταν απενεργοποιείς συστήματα τύπου ESP, τότε σίγουρα θα νοιώσεις το τι σημαίνει αμερικάνικο muscle car αλλά… πλέον ιδιαίτερα φιλικό. Και αυτό διότι, κατά την διάρκεια της πλαγιολίσθησης, ο οδηγός ελέγχει απόλυτα και χωρίς φόβο το αμάξωμα των 4.8 μέτρων. Αυτό ισχύει και στην έκδοση 2.3 που μπορεί για ένα τέτοιο αυτοκίνητο να φαντάζει ο κινητήρας μικρός αλλά η ύπαρξη turbo και τα 312 άλογα κάνουν εξαιρετική δουλειά. Αυτό ισχύει και με την ηχητική… κάλυψη που σου δίνει την αίσθηση περισσότερων κυβικών. Σαφώς και η πεντάλιτρη έκδοση είναι πιο… αγαπητή για τα αυτιά (και τα γκάζια) όμως και η 2.3 κάνει εξαιρετική δουλειά.
Με τέτοια τιμή θα… πουλήσει!
Να σημειώσουμε πως στην ανοιχτή έκδοση με την μαλακή οροφή οι εξωτερικοί ήχοι απορροφώνται σε μεγάλο βαθμό και δεν κουράζουν τους επιβάτες. Δυστυχώς λόγω… βροχής δεν μπορέσαμε να την H 6η γενιά Mustang παίζει μπάλα μόνη της… Ιδίως στην Ελλάδα ανοίξουμε και να δούμε την άνεση όταν καλύπτεις χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο με χαρακτήρα cabrio.
Σε γενικές γραμμές, η νέα Mustang δεν έχει σχέση με όποια παλιά Mustang γνωρίζετε. Είναι ικανή να εντάξει στην κατηγορία των muscle cars και οδηγούς που ούτε καν είχαν σκεφτεί πως μπορούν να αποκτήσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο ενώ γι’ αυτά που προσφέρει και γι’ αυτό που είναι, τα 42.000 ευρώ είναι σίγουρα μία τιμή… πρόκληση. Πίσω από το τιμόνι της δεν νοιώθεις καθόλου άβολα. Σε κάνει να νοιώθεις πολύ ξεχωριστός ενώ σου προσφέρει οδηγική απόλαυση από κάθε πλευρά. Είτε σε ευθείες, είτε σε στροφές είτε και πάλι σε ευθείες που θες να τις οδηγήσεις σαν να κινείσαι σε… στροφές!!
Η νέα Mustang δεν… μαντρώνεται με τίποτα!
Σαφώς και πρόκειται για μία εκκεντρική πρόταση και στα λεφτά που διατίθεται δεν θα βρεις άλλη πρόταση. Ήδη έχουν πουληθεί στην Ελλάδα 8 αυτοκίνητα, χωρίς οι πελάτες να την έχουν δει καιν (!), και όπως φαίνεται έπεται συνέχεια. Το σίγουρο είναι πως τα άλογα της Ford Mustang θα αρχίσουν να κυκλοφορούν πολύ συχνά στο δρόμο έστω και αν ο Γιάνης με ένα «ν» θέλει να τα… μαντρώσει!
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Mustang 2.3* | Mustang 5.0* |
Κυβισμός βενζινοκιντήρα (cc) | 2.300 κ.εκ. | 4.951κ.εκ. |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) | 312/5.500 | 415/6.500 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 432/3.000 | 530/4.250 |
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) | 5.8 | 4.8 |
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 237 | 262 |
Μέση Κατανάλωση (λίτρα) | 8.0 | 13.5 |
Εκπομπές Ρύπων CO2 | 199 | 299 |
Τέλη Κυκλοφορίας | 507.5 | 1016.6 |
Μήκος (μέτρα) | 4.784 | 4.784 |
Πλάτος (μέτρα) | 1.916 | 1.916 |
Ύψος (μέτρα) | 1.381 | 1.381 |
Βάρος (κιλά) | 1.655 | 1.732 |
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) | 408 | 408 |
Τιμή (από…) | 42.000 | 48.000 |
* εκδόσεις εφοδιασμένες με μηχανικό κιβώτιο
* coupe εκδόσεις